Конспект виховної години на тему: "У наш спільний клас" (1 клас)
Цікаве знайомство для групи подовженого дня.
ПЛАН КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГПД
І. Збір учнів у групі
1. Організація дітей (відмітка в журналі про відсутніх учнів).
2. Виховна година
Тема. У наш спільний клас.
Мета: дати першокласникам уявлення про школу, формувати у них інтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам'ять , мислення , бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любові до школи як до рідної домівки.
Обладнання: транспорт, персонажі з мультфільму, квітка з пелюстками, роздатковий матеріал, пам’ятка.
Форма проведення: заочна подорож
Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Привітання
Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно підіймати,
На занятті не дрімати.
Тож і ми часу не гаймо
І заняття починаймо!
2. Емоційне налаштування. Енергізатор «Передай посмішку»
- Діти, а зараз «покладіть» свою посмішку в долоньки, поверніться до свого сусіда по парті і передайте свої посмішки з долоньки в долоньку.
ІІ. Основна частина
1. Вступна бесіда
- Яке ж сьогодні число? Місяць? Рік?
- Чим особливий сьогоднішній день? (Діти відповідають).
2. Вступне слово.
Мої маленькі школярики. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом. цього дня ми будемо мандрувати країною Знань , збираючи усе, що вона нам подарує. А дарує вона те, без чого ми не можемо жити , працювати , – знання. Відтепер ви не просто діти, ви – школярі!
- Діти, сажіть, будь ласка, а що потрібно для того, щоб мандрувати , подорожувати? Правильно,транспорт!
- А скажіть, будь ласка , а як ви сьогодні потрапили до школи? Прийшли? Приїхали? Це ж, напевно, було дуже нудно? Хіба ні?
-Наш клас великий , тому для подорожі оберемо такий транспорт….
Загадка. Куди вітер подме,
Туди він летить,
В кошику своєї,
Він вас розмістить!
Я на свято знову поспішаю,
Їх за ниточку тримаю:
Червоний, жовтий, блакитний —
Все пливуть над головою,
Краще немає для дітвори,
Чим повітряні …
3. Зупинка «Знайомство»
- Щоб наш урок міг продовжуватись далі , нам слід познайомитись. Мене звати ________ , я буду вашим вихователем на групі продовженого дня.
Для того щоб нам краще познайомитись в нас на дошці висить квітка, але на ній немає пелюсток. Пелюстки лежать у вас на партах. Зараз ви напишете на них своє ім’я і будете по черзі виходити називати своє ім’я і клеїти пелюстку.
4. Фізкультхвилинка. Народження нової родини
- Погляньте, діти, на цей потяг. Ми всі дружно їдемо в ньому…Ми різні. Є тут і дівчатка, і хлопчики. Є дітки з різним кольором очей ,волосся…
- Нас об’єднала наша школа, наш клас. Саме в цю хвилину ми стали однією шкільною родиною. Цей поїзд буде символізувати міцну дружбу нашого класу, де ви весело і дружно долатимете всі негаразди й радітимете успіхам кожного з вас.
А тепер усі встаньте і візьміться за руки один одного і відпочинемо. Віднині, діти, ми одна дружна сім’я, тому жити треба у мирі й злагоді, заступатися одне за одного, дружити, ділити з усіма радість і смуток, щоб наше шкільне життя було цікаве і змістовне, насичене хорошими вчинками і цікавими подіями.
5. Зупинка «Учнівська»
- Як ви вважаєте, для чого потрібна школа?
- Так, школа – це велика країна Знань. Вона розкриє безліч секретів. Ви пройдете багатьма стежками цієї країни, і, я думаю, вам це сподобається.
- А хто з вас знає, чому навчає школа?
- Отже продовжимо нашу подорож далі. Наступна зупинка – «Учнівська». Наша шкільна родина поповнилася. Цікаво, які вони, ваші однокласники і мої учні? Про що вони мріють? Що їм подобається? Візьмемо в них інтерв’ю, щоб краще з ними познайомитися.
-Запитання
1) Яка тваринка тобі подобається?
2) Ким ти хочеш стати?
3) Який предмет в школі тобі подобається?
4) Скільки тобі років?
5) Чим ти займаєшся у вільний час?
6) Тобі подобається вчитися у школі?
7) Яка тобі погода подобається?
8) Полюбляєш чи ти морозиво?
9) В тебе є братик або сестричка?
10) Як звуть твою маму, батька?
11) Що тобі найбільш подобається в школі?
12) Подобається тобі урок математики?
13) В тебе дома є домашні улюбленці?
14) В яку пору року ти народилась(вся)
А ми продовжуємо нашу подорож. Робимо зупинку на станції «Ти - школяр».
6. Зупинка «Ти - школяр»
Діти, я хочу перевірити, чи справді ви стали школярами.
Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.
А ви хором промовляйте, «так» чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так)
Лінь-дрімоту побороли? (Так)
Чи готові ви дружити, в колективі дружно жити? (Так)
Чи може хочеться по спати? (Ні)
Чи може з друзями пограти? (Ні)
То ви прийшли сюди навчатись? (Так)
А може труднощів боятись? (Ні)
Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)
А чи усе туди поклали? (Так)
Ой, щось я вірю неохоче, перевірити вас хочу!
7. Зупинка «Казкова».
Гра «З якої казки?»
Хто утік від баби з дідом,
Не зміг сидіти на вікні,
Зустрів у лісі різних звірів
І кожному співав пісні? (Колобок)
Підробив він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
Вовк – не наша мати. (Вовк і семеро козлят)
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться дрижить.
Де не взявсь, кабан біжить.
Тут і вовк іде, й ведмідь.
Й кожен в хаті хоче жить.
Та вже тісно їм усім.
Ось-ось-ось порветься дім.
Що за дім такий лежить і ворушиться й дрижить. (Рукавичка)
Вигнав дід козу із хати,
Та й пішла вона блукати.
В зайця хату відібрала,
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув –
Зайцю хатку повернув. (Коза Дереза)
Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Він пиріжки і калачі.
Мишенят - не пригощав –
Жоден з них не помагав. (Колосок)
На сметані замісили,
На вікні охолодили,
Круглий бік, скок-скок —
Покотився… (Колобок)
Маленьке, сіреньке,
Біди наробило,
Щось біле кругленьке
Хвостиком розбило.
Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу!» (Курочка Ряба)
8. Зупинка «Подумай»
Послухайте, як хлопчик Миколка збирався до школи і що він поклав собі в портфель.
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М’яч, граблі, перо, подушку, на обід м’яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило… Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку: - А чи все поклав у сумку?
- Чи правильно зробив хлопчик? А що треба класти в портфель? (Діти відповідають)
- Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
9. Зупинка «Повтори»
Гра «Правила для учнів»
- Ви – учні, а всі учні повинні дотримуватись певних правил, щоб у школі під час уроків було тихо, щоб кожен мав своє місце за партою, щоб легше було вчителям вас учити, а вам – учитися.
- Я прочитаю вам вірш, а ви маєте повторити рухи!
Заходить вчитель — треба встати. (Встають.)
Коли дозволить, тихо сядь. (Тихо сідають.)
Спитати хочеш — не гукай (сваряться пальчиком),
А тільки руку піднімай. (Піднімають руку.)
У школі парту бережи. («Витирають» кришку парти.)
І на парті не лежи. (Схиляються на парти.)
Щоб урок минув не марно,
Треба сісти рівно, гарно.
(Випрямляються, кладуть руки на парту.)
Не стрекочи на уроках (зображають
руками теленькання язиком),
Як папуга чи сорока. (Махають руками, ніби крилами птахи.)
- Ви стали першокласниками, справжніми учнями. Що ви знаєте про шкільне життя?
- У школі бувають уроки і перерви; на уроках діти вчаться, читають, рахують, пишуть, на перерва — граються, розмовляють, готуються до уроку; на уроці відповідають на питання вчителя; якщо учень хоче запитати (ось у сусіда, то він повинен говорити пошепки; на питання вчителя потрібно відповідати голосно; учні приходять до школи з портфелем; у портфелі лежить все, що потрібно для навчання, а ще там можуть лежати сніданок, змінне взуття та інші необхідні речі.
ІІІ. Заключна частина
1. Підсумкова бесіда
- Отже, діти які речі ми повинні брати з собою в школу?
- Молодці, ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усіма завданнями.