Конспект виховного заходу для учнів 5-7 класів на тему: «Умій учитись, щоб уміти трудитись»

Про матеріал

Виховна година підготована з метою формування в учнів свідомого ставлення до навчання та праці, виховання поваги до людей різних професій, та в рамках відзначення 100-річчя з дня народження В.О. Сухомлинського.

Виконуючи різноманітні вправи, учні дізналися про професії які зараз є популярними на ринку праці, та які професії є найбільш оплачуваними;

Працюючи в групах, розплутали клубочок з професій та їх характеристик айбільш оплачуваними.

Про такий прояв нашого життя, як лінь, подискутували після перегляду мультфільму «Колосок».


Перегляд файлу

Міністерство  освіти і науки України

Відділ освіти виконавчого комітету Знам’янської міської ради Кіровоградської області

 Загальноосвітня  школа І-ІІІ  ступенів  № 7

 

 

 

 

 

 

Конспект виховного заходу

для учнів 5-7 класів на тему:

«Умій учитись, щоб уміти трудитись»

 

 

Дата проведення: 31 січня 2018р.

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель інформатики та трудового навчання

Бабіч А.В.

 

 

 

 

 

 

 

м. Знамянка

2017/2018 н.р.

Тема: «Умій учитись, щоб уміти трудитись».

Мета: формувати в учнів свідоме ставлення до навчання та праці; сприяти розвитку мислення та творчої активності учнів; виховувати в учнів повагу до себе, упевненість, що знання необхідні їм для отримання в майбутньому бажаної професії і визначення життєвого шляху;

Обладнання та матеріали: мультимедійний проектор, екран, аудіо запис музики, плакати з прислів'ями на тему навчання та праці, картки із назвами різних професій, мультимедійна презентація

Дійові особи:

1-й ведучий

2-й ведучий

Вчитель

Хід заходу:

Виховний захід відбувається в класі. Столи в приміщенні розставлені півколом, щоб усі учні добре бачили одне одного. На екрані транслюються народні приказками на тему навчання та праці:«Наука в ліс не заведе, а з лісу виведе», «Здобудеш освіту — побачиш більше світу», «Корінь навчання гіркий, а плід його солодкий», », «Знання і мудрість прикрашають людину», «Навчання — світло, а невчення — пітьма», «Не тоді сором,як не знаєш, а тоді, як не вчишся», «Наука і труд поряд живуть.

(Звучить музика. Наперед виходять ведучі. )

1-й ведучий. Доброго дня, друзі!

2-й ведучий. Привіт, хлопчики й дівчатка. (Показує на екран з прислів'ями) Як ви гадаєте, про що ми поведемо сьогодні розмову? 

(Учні читають прислів'я, відповідають на запитання: «Розмова йде про користь навчання та праці». )

Вчитель. Так, правильно, сьогодні ми поговоримо про навчання та працю, точніше про те, як пов’язані ці два поняття.

Тож рада вас вітати на нашому заході: «Умій учитись, щоб уміти трудитись».

Розпочинаймо.

Скажіть мені, навіщо людині навчатись? Жили ж собі люди колись і без освіти.

(Учні висловлюють власні думки щодо запитання. Вчитель доповнює і узагальнюють відповіді.)

1-й ведучий. Так, друзі, без освіти не можна отримати професію, про яку мрієш з дитинства, не можна стати розумною досвідченою людиною. На світі існує чимало добрих професій, корисних і цікавих.

2-й ведучий.

У нашім парку квітникарка 

Зростила тисячі квіток! 

Якщо буває дуже жарко, 

Ми в парк ідемо, в холодок. 

Тут на спочинку по роботі 

Приїжджі люди і свої. 

Лиш квітникарка у турботі, 

Щодень ми бачимо її. 

1-й ведучий.

Вона з лопатою, сапою, 

Зі шлангом — дощ пустити слід! 

І все немає їй спокою 

Ні в полудень, ані в обід. 

Весела, рада квітникарка, — 

Розквітли квітоньки усі! 

І мовить так: Хай люди в парку 

Відпочивають у красі. 

2-й ведучий. Ось така чудова професія — дарувати людям красу квітів. А які ще професії, що роблять наше життя гарним, ви знаєте? 

(Учні відповідають: «Художник, музикант, скульптор, дизайнер, перукар, модельєр та ін. Вчитель доповнює відповіді учнів.)

1-й ведучий.

Кухар варить борщ і суп,

Голубці готує.

Він дорослих і малят

Смачно нагодує.

2-й ведучий.

Смачний у кухаря пиріг,

Чудова каша манна.

Він дбає про здоров'я всіх —

За це йому і шана.

2-й ведучий. Дійсно, професія кухаря дуже корисна. До речі, професій, які дбають про нас, чимало. Цікаво, чи знаєте ви їх? 

(Учні називають корисні професії і пояснюють, про що дбають люди цих професій. Орієнтовні відповіді: Лікар — піклується про здоров'я людей, Учитель — дбає про освіту, міліціонер — стежить за порядком і дотриманням законів, пожежник — рятує від пожеж, водій — перевозить пасажирів, листоноша — доставляє пошту, будівельник — зводить будинки. )

Гра «Закінчи речення»

Вчитель.

Він з комп'ютером на ТИ,

Розумніших не знайти,

Віртуальний творить міст

Диво-майстер ПРОГРАМІСТ.

 

Літаком керує вправно

Коли навіть в небі хмарно,

Посміхається з висот

Найхоробріший ПІЛОТ.

 

Треба знати, що без плану

Не збудуєте й майдану,

Точно вирахує вектор

Геніальний АРХІТЕКТОР.

 

Він, як лікар Айболить,

Знає що і де болить,

Кличуть фермер і свинар,

- Порятуй, ВЕТЕРИНАР!

 

Зникло світло, що робити?

По кімнаті як ходити?

Мама каже, - Без істерик,

Допоможе нам ЕЛЕКТРИК.

 

Хоче знати дітвора

Звідки виросла гора,

Таємниці зніме полог

Мандрівник-герой ГЕОЛОГ.

 

У кафе чи ресторані

Допоможе пану й пані,

Страв обрати варіант

Пособить ОФІЦІАНТ.

 

Професії (це кожен знає!)

Важливішої немає!

Він - наставник і навчитель,

Мудрий, приязний УЧИТЕЛЬ.

 

Він закони добре знає,

Помилку відраз впізнає,

Будь-який важливий лист

Враз напише вам ЮРИСТ.

 

Всім відомо, що давно

Люди винайшли кіно,

А знімає фільм не мер,

А відомий РЕЖИСЕР.

Що ж, трохи пригадали професії, і я пропоную вам виконати наступні завдання.

Вікторина «Плутанина в професіях»

Вчитель.

Справа в тому, що, поки ми з вами розмовляли, у нас відбувся збій у комп'ютері. Назви професій, їх зміст - геть усе переплуталося! Будь ласка, допоможіть розібратися в цій плутанині.

Розділяємо присутніх на  три групи.

Вам потрібно з’єднати назву професії та її зміст.

1. Люди цих професій добре знаються на комп'ютерах, вміють складати програми, розбиратися в різноманітних складових комп'ютерної техніки. Назвіть мені професії з цим пов'язані. (Інженери-програмісти, користувачі ПК, провайдери, інженери-електронники)

2. А хто лікує тварин, спостерігає за санітарними нормами в тваринницьких фермах, проводить просвітницьку санітарну роботу? (Ветеринарні лікарі)

3. Вони ходять у спеціальному одязі. Приїздять на допомогу, коли горить дім, або сталася надзвичайна ситуація: землетрус, паводок, екологічне лихо. Які це професії?

(Пожежники, які працюють у підрозділах МНС)

4. Люди цих професій добре знаються на різних мікробах, бактеріях. Знаходять різноманітні ліки від хвороб. Слідкують за санітарними нормами, лікують людей, знаються на ліках. (Мікробіолог, працівник санепідемстанції, лікар, медсестра, фармацевт)

5. А люди цих професій добре знаються на виготовленні металу та виробів із нього. Які це професії? (Металурги, сталевари, прокатники, машинобудівники)

6. Вони охороняють спокій громадян. Ведуть правоохоронну роботу. Захищають людей у суді. (Працівники міліції, юристи, адвокати, юристи-консультанти)

1-й ведучий. Отже, друзі, виявляється, немає непотрібних професій — кожна професія потрібна, бо створена на благо людей.

Вчитель. А що кожен з нас моє робити, якщо хоче бути завжди першим і досягти успіху? (Правильно не лінитись)

Перегляд мультфільму «Колосок»

Хто на вашу думку «буде їсти пироги»? (Учні відповідають)

 

2-й ведучий. Людина навчається передусім тому, що їй цікаво дізнатись про щось нове і чогось навчитись. Це — перша причина. Від природи потяг до навчання є в кожного з нас. Але одні люди розвивають у собі допитливість, а інші лінуються. Скажіть, друзі, а що вас спонукає до навчання? 

(Учні висловлюють власні думки щодо запитання)

Вчитель. На завершення я хочу зачитати вам оповідання Василя Олександровича Сухомлинського «Гудуть, а меду не приносять»

Гудуть, а меду не приносять

(В.О. Сухомлинський)

Матка — найстарша бджола у вулику й мати всіх бджіл.

Гарячої літньої пори через кожну годину посилає вона до льотка чотирьох молодих бджіл і наказує:

— Пильнуйте, не підпускайте ос до льотка, бо весь мед поїдять.

Сторожують бджоли льоток. Дивляться — як крильця жовтенькі, мов сонечко, то це бджоли. Як гудуть по-бджолиному й пахнуть воском, то це бджоли.

Аж ось підкралися до льотка дві оси. Швидко пірнули вони в льоток. Гуділи по-бджолиному, і сторожові бджоли не помітили їх.

Увірвалися оси до вулика і ну їсти мед. Зчинився переполох. Кричить матка:

— Куди ви дивитесь, голови цвілі? Як могли пропустити злодіїв!

— Але ж вони гудуть по-бджолиному, — виправдовуються ті. — І крильця жовтенькі. І пахнуть воском.

— Гудуть вони по-бджолиному, але ж меду не приносять.

Чому матка не дозволяла пускати ос до вулика?

(Учні дають відповідь на запитання)

Сподіваюсь, що ви усі є працьовитими бджолами,  і будете приносити користь собі, родині, суспільству та нашій Україні.  А для того аби в майбутньому опанувати гарну професію, будете і надалі  успішно навчатись та поглиблювати свої знання, адже такі поняття як освіта та праця йдуть поряд, крок за кроком.  

Дякуємо за увагу!

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пінчук Ірина Миколаївна
    Дякую за гарний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
1997
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку