Конспект виховного заняття в ГПД

Про матеріал
Мета: розширювати і поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни, про особливості життя рослин і тварин навесні, про взаємозв’язки в природі; учити дітей бачити красу, спостерігати за природою, дивуватися і захоплюватися нею; розвивати інтерес до природи; виховувати турботливе ставлення до навколишнього світу.
Перегляд файлу

«Весна іде, красу несе»

Мета: розширювати і поглиблювати знання та уявлення учнів про найхарактерніші ознаки весни, про особливості життя рослин і тварин навесні, про взаємозв’язки в природі; учити дітей бачити красу, спостерігати за природою, дивуватися і захоплюватися нею; розвивати інтерес до природи; виховувати турботливе ставлення до навколишнього світу.

Обладнання: презентація «Весна іде, красу несе», малюнки птахів і квітів.

                                  

                                                 Хід заняття:

 

І. Організація класу.

1.Привітання

-Доброго дня!

Мене звати-Олена Олегівна.

Погляньмо ласкаво!

Хай сьогодні в кожне серце

Радості додасть весна.

Ми усім усміхнемося,

Побажаємо добра!

ІІ.Повідомлення теми.

1.Вступна бесіда з елементами розповіді.

Сьогодні ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про весняні місяці, про те, які птахи першими повертаються з вирію, про квіти, що зацвітають першими. Але перед тим, як почати наше заняття, я повинна перевірити, як добре ви знаєте цю пору року.

ІІІ.Основна частина.

1. Гра “Буває, не буває”

У нас на дошці розвішені малюнки, на яких зображені явища  природи. Нам потрібно залишити тільки ті,  які притаманні саме весні.

1 малюнок. Дощ.

- Що на ньому зображено?

- Дощ.

- Так. Весною буває дощ? Отже, цей малюнок залишаємо.

2 малюнок. Квіти.

- Ми їх залишаємо?  Так, бо саме весною прокидаються перші квіти.

3 малюнок. Крига.

Крига пливе по річці. Це явище відбувається? Так . Отже, цей малюнок залишається.

4 малюнок. Сніг.

- Так. Сніг буває весною?

- Ні.

- Тому цей малюнок знімаємо.

Далі на малюнку…

- Блискавка.

- Так,  молодці. Таке буває?  Так.

- А що на наступному малюнку?

- Тануть бурульки.

- Молодці. Це явище весняне? Так.

Далі на малюнку…

Бруньки.

- Таке явище буває? Саме весною на деревах розпускаються бруньки.

2.Бесіда про назви місяців.

- Діти, а хто знає назви весняних місяців?

Березень – квітень – травень.

Березень. Саме він починає весну. Стало світліше, день збільшився, ніч стала коротшою, потеплішало. З’явилися бруньки на деревах. Час збирати березовий сік.

Як ви гадаєте, чи не від цього пішла назва місяця? Так, від назви “береза.”

Після березня приходить місяць квітень. Сонечко пригріває сильніше, земля все більше вкривається трав’яним  килимом, починають з’являтися перші весняні квіти. Саме від квітування місяць і одержав таку назву.

І останній місяць весни – травень. Його в народі називають “травник”,  “громовик”.

Травень - місяць щедрий на дощі. Він напуває землю водою.

 

ІІІ.Фізкультхвилинка.

IV. Розповідь про весняні квіти.

Первоцвіти дуже швидко зацвітають, перетворюючи нашу Землю на яскравий килим, але зовсім на короткий час. Наче сама весна нам посміхається й ховається за обрієм. Чи не диво це! Як радісно помилуватися неповторною красою природи — первоцвітами! Перші ніжні, білі й тендітні, чарівні й неповторні.

1.Творче завдання. Відгадати загадку та скласти казку.

        Прокинувсь і відразу

          До сонечка біжить

         Стрибає по камінчиках

          Хлюпоче і дзвенить      (Струмок)

Давайте придумаємо казку про струмок і назвемо її  «Куди поспішає  весняний струмок»

        Отже струмок землю напоїв водою і з'явились квіточки

 Які  перші весняні квіти ви знаєте?  (Сон, пролісок, конвалії, нарциси)

2.Розгадуввання загадок про весняні квіти.

 

З перлин разочок,

зелений листочок.

Аромат духмяний

тішить ліс весняний. (Конвалія)

Перша квіточка весняна

тихо під сніжком куняла.

Дмухнув вітерець тепленький,

і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

З малої цибулини

виріс весняної днини,

до нарциса привітався

та на грядці запишався. (Тюльпан)

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

3.Бесіда про птахів.

Кажуть, що весну приносять на крилах наші пернаті друзі – птахи.  Але ж птахи бувають різними. Деякі з них нікуди не відлітають і зимують на Батьківщині. Як ми називаємо таких пташок? (Зимуючі птахи).  А от інші пташки не проводять зиму там, де з'явилися на світ, а навпаки, щороку здійснюють далеку та досить небезпечну мандрівку. Ви знаєте, що це за подорож? (Восени птахи відлітають  у теплі краї, а навесні вони повертаються додому).  І як ми називаємо  таких пташок?  (Перелітні птахи).

4.Гра на увагу „Прилетіли птиці.”

- Давайте пограємо гру. Послухайте її умову. Я читатиму вірш. Якщо ви помітите, що прилетіла не пташка, то плесніть у долоні й поясніть, із чим ви не згодні.

-  Прилетіли птиці:

-  Голуби, синиці,

-  Мухи, горобці.

-  Прилетіли птиці:

-  Голуби, синиці,

-  Олівці, ворони,

-  Портфелі, макарони,

-  Прилетіли птиці:

-  Голуби, синиці,

-  Ластівки, книжки,

-  Прилетіли птиці:

-  Ластівки, синиці,

-  Лелеки, зозулі.

-  Зошити, сова!

-  Додому пора.

V. Підсумок заняття.

Чи подобається вам весна?

Яке ваше улюблене свято навесні?

Щоб ви попросили у весни?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

 

docx
Додав(-ла)
Росоха Олена
Додано
27 листопада 2023
Переглядів
266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку