Конспект інтегрованого уроку розроблений у віршованій формі. Тема уроку: "Сонце та його значення для життя на Землі. Круг. Складання прикладів на додавання та віднімання"
Інтегрований урок з природознавства та математики для 1 класу
Тема: Сонце та його значення для життя на Землі. Круг. Складання
прикладів на додавання та віднімання
Мета: Формувати комунікативну (уміти формувати власні думки в усній формі, чути і розуміти інших, учитися працювати в парі, групі і оцінювати себе та товариша, формулювати власну думку та позицію), регулятивну (вміти висловлювати власне судження, оцінювати правильність виконання власної роботи), пізнавальну (вміти орієнтуватися у власній системі знань: відрізняти нове від вивченого раніше, знаходити відповіді на питання, користуючись життєвим досвідом та інформацією, отриманою на уроці), предметну (формувати уявлення про Сонце, залежність існування живої природи від сонячного світла і тепла; учити встановлювати зв’язки між живою і неживою природою; розкрити значення сонячного світла і тепла у житті людини; розвивати уміння спостерігати за об’єктами природи, вміння аналізувати, робити висновки; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до навколишнього світу) компетентності.
Обладнання: таблиці, предметні малюнки, ліхтарик, картонна коробка, глобус, наліпки, сонечко і промінці, слова для словничка.
Тип уроку: засвоєння нових знань
За структурою: урок розвитку критичного мислення
Хід уроку
І. Розминка
Доки всі ви на перерві дружно так відпочивали,
Наше сонечко у хмарках дуже солодко дрімало.
Тепер хоче воно з нами на уроці працювати,
Та не може пори року й назву місяця згадати.
Будем його виручати і у гру «Синоптик» грати.
(Черговий проводить підсумки фенологічних спостережень)
Дякує вам Сонечко й хоче посміхатися,
І по «Росту» сходинках вгору підійматися.
Я вам також пропоную свої сходинки дістати
І до самої верхівки на уроці підійнятись.
( У кожного учня на сходинках записаний план уроку, відмічаючи на яких виконані завдання , до кінця уроку діти піднімуться на найвищу сходинку)
А щоб легко і завзято було всім нам працювати,
Пропоную всі щабельки швидко вам порахувати.
(Діти рахують кількість сходинок)
Тож давайте будем дружно і старанно працювати,
Аби у кінці уроку вгорі сходинок стояти.
Підсумкова сходинка |
|
||||||||||
Сигнальна сходинка |
|
||||||||||
Казкова сходинка |
|
||||||||||
Математична сходинка |
|
||||||||||
Пальчикова сходинка |
|
||||||||||
Геометрична сходинка |
|
||||||||||
Дослідницька сходинка |
|
||||||||||
Рухлива сходинка |
|
||||||||||
Природнича сходинка |
|
||||||||||
Письмова сходинка |
|||||||||||
ІІ. Обґрунтування навчання
Сьогодні я вам пропоную пригоду,
Мандрівку у «Світ неживої природи».
Та треба вам загадку всім відгадати,
Щоб знати про що саме будем вивчати.
Із неба диво золоте і світить нам, і гріє.
Ніщо без нього не росте, і всяк йому радіє. ( Сонце)
Письмова сходинка нас закликає,
Від вас старанності чекає.
До дошки прошу зараз стати
І слово Сонце відшукати.
Скільки букв це слово має?
Цифра яка це число позначає?
Що можемо ми про число 5 сказати,
А потім його треба нам записати.
(На дошці розсипані букви із яких учень складає слово Сонце)
Скільки букв це слово має?
Цифра яка це число позначає?
Що можемо ми про число 5 сказати?
А потім його треба нам записати.
(Діти характеризують число 5 і записують його у зошит 5 разів)
Тепер у товариша зошит візьміть
І «королеву» його віднайдіть.
(Діти обмінюються зошитами і малюють коронку найкраще написаній цифрі)
Природнича сходинка чекає
І від вас уваги вимагає.
Тож будемо вчити сьогодні про сонце,
Воно недарма загляда у віконце.
І хоче усіх нас мерщій запитати
Чи дуже потрібне воно нам малята.
Подумайте й відповідь дайте мені,
Знання ці корисні для нас, а чи ні?
ІІІ.Актуалізація
1.Інтерактивна вправа «Гронування»
На дошці в нас сонечко гарно всміхається
До себе у гроно зібрать намагається,
Всіх тих, хто без нього не може прожити,
То може йому допоможемо діти?
2. Розповідь учителя з презентацією
(Люди завжди спостерігали за природою. Вони бачили, що вранці сонце з’являється на небосхилі, а ввечері – зникає. Пояснити це явище не могли, адже не мали достатньо знань. Тому вірили у богів. Наші предки – слов’яни називали Сонце – Дажбог. Вони дарували йому дарунки, співали пісні, молилися.
Минуло багато часу і ми дізналися, що Сонце – зоря, величезна розпечена куля. Воно знаходиться дуже далеко від нас. На літаку ми б летіли 10 років, на ракеті – півроку. Сонце виробляє дуже багато енергії, але до нас доходить лише часточка. І цього вистачає,щоб існувало життя на Землі. Земля обертається навколо Сонця й освітлюється ним по-різному. Так відбувається зміна пір року. Влітку – Сонечко піднімається вище і зігріває краще. А взимку промені падають косо, тому ми отримуємо мало тепла.)
Свою уважність зараз покажіть
І що запам’ятали – розкажіть.
Рухлива сходинка чекає
Фізкультхвилинку нам розпочинає.
3. Дослідницька діяльність
Дослідницька сходинка нас зачекалась,
Бажаю щоб добре усім працювалось.
Дослід
Свої ліхтарики мерщій візьміть
І так як я на ручку посвітіть.
Спочатку зверху, потім збоку придивіться
Що бачите? Зі мною поділіться.
Висновок. Бачимо тінь. Чим сонце вище, тим тінь – коротша.
А чи знаєте ви як утворюється тінь?
(Промені сонця світять прямо і коли потрапляють на непрозорий предмет, то не проходять скрізь нього. За предметом утворюється тінь, що нагадує сам предмет.
4. Гра «Впізнай чия тінь» Зображення круга
Геометрична сходинка нас зустрічає
І в гру «Чия це тінь» з нами пограє.
- Який предмет може залишити таку тінь?
(Годинник, м’яч, тарілка, апельсин, яблуко…)
Пояснення вчителя (Діти, дана тінь має форму геометричної фігури, яка називається круг. На яку фігуру схожа? Чим відрізняється? Коли малюємо контур сонечка це – коло, а якщо його зафарбувати - вийде круг.
Свої ви карточки візьміть і круг із кола утворіть.
Пальчикова сходинка кличе нас гарненько,
Розімнемо пальчики для письма швиденько.
5.Вправа із прищіпками
У коробках чарівних сонечка сховались,
Та вони без промінців, лиш круги зостались.
Тож прищіпки ви візьміть й промінці з них утворіть.
(Діти прикріплюють прищіпки до кругів)
Що в вас вийшло покажіть й на край парти покладіть.
Математична сходинка на нас чекає
І до роботи групової закликає.
Цілий день із нами сонечко гуляло
І сонячних зайчиків нам посилало.
Треба їх усіх порахувати,
І із ними вираз записати.
(У кожної групи на ватмані віконечка для складання виразів, а на дошці відповідні завдання з малюнками.)
Правила роботи в групі швидко пригадайте,
А тепер до діла, дружно вирази складайте.
5+2=7 5-2=3 6+3=9 6-3=3
(Підведення підсумків роботи у групах)
Казкова сходинка давно на нас чекає,
Тож сам Казкар до нас у гості завітає.
5. Слухання казки та обговорення (Настільний театр)
Дуже ми любимо сонечко. Коли сонечко сходить – природа довкола оживає і радіє. Птахи голосніше щебечуть. А рослини піднімають свої голівки – квіти і помалу повертають у бік сонця.
Одного веселого дня раптово все вкрила темрява. Це злий чарівник викрав сонце. Він хотів знищити все живе. Та не зміг чарівник довго у руках сонце утримувати. Воно обпікало його, немов вогонь. Адже наше Сонце – зоря, величезна розпечена куля.
Обговорення
- Чому злий чаклун викрав сонечко?
- А що, все живе не зможе без нього жити?
- Для чого нам сонечко?
«Малюнковий ланцюжок»
Я буду зараз висновки казати,
А ви з малюнків ланцюжок складати.
На партах ви малюнки роздивіться,
Почули висновок – ставайте, не баріться.
(Без сонячного проміння стане холодно і темно. У рослин не будуть зеленими листочки і не відбуватиметься фотосинтез, завдяки якому виробляється кисень. Рослини ростуть, цвітуть, дають плоди у теплу погоду. Ще за допомогою сонця виробляється вітамін Д. Він потрібен особливо дітям, бо допомагає вам рости. І тваринам потрібне сонечко. Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тварини корисні речовини – вітаміни. Отже, у природі все починається з Сонця.)
Хто гарно працював, той молодець,
Сигнальна сходинка вам під кінець.
Гра «Так чи Ні» ( діти показують сигнальними картками)
Сонце потрібно усьому живому. (+)
Воно дає нам кисень. (-)
Земля більша ніж Сонце. (- )
Сонце – це зоря, величезна розпечена куля. (+)
Воно дає нам світло. (+)
Це об’єкт неживої природи. (+)
Сонце має форму овалу. (-)
Це планета. (-)
Без сонечка не буде життя. (+)
5. Рефлексія
Підсумкова сходинка
Інтерактивна вправа «Продовж речення»
Ви на уроці все зробити намагались,
Тож аж до верху наших сходинок дістались.
Кишеньку висновків тепер вам пропоную,
Яскраве сонечко на згадку подарую.
(У кишені маленькі сонечка, на яких записані початок речення із виснвками, хто продовжить, отримує сонечко напам’ять)
Вам Сонце дякує за працю на уроках,
За вас воно раділо тут щокроку.
Йому вже час додому повертатись,
А вам бажає старанно навчатись.
1