Урок на тему "Яке значення має вода?"

Про матеріал

Тема. Яке значення має вода?

Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про воду, її властивості та стани; формувати вміння встановлювати взаємозв'язки між неживою та живою природою;

розвивати увагу, спостережливість, зв'язне мовлення учнів;

виховувати бережливе ставлення до природи, сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.

Обладнання: набір карток-картинок для групової роботи «Стани води», звуки води, картки настрою (краплинки), пляшка з водою, презентація Power Point, підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя.

Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань
Перегляд файлу

Тема. Яке значення має вода?

Мета. Продовжувати формувати уявлення дітей про воду, її властивості та стани; формувати вміння встановлювати взаємозв’язки між неживою  та живою природою;

розвивати увагу, спостережливість, зв’язне мовлення учнів;

виховувати бережливе ставлення до природи, сприяти згуртованості учнів, вихованню емоцій задоволення від розумової праці.

Обладнання: набір карток-картинок для групової роботи «Стани води», звуки води, картки настрою (краплинки), пляшка з водою, презентація Power Point,  підручник, робочий зошит, канцелярське приладдя.

Тип уроку: вивчення та первинне закріплення знань

Методи та методичні прийоми: словесні (розповідь), наочні (картки), практичні (вправи).

Форми організації пізнавальної діяльності учнів: індивідуально-відокремлена, фронтальна, колективна.

Хід уроку

I.    Організаційний етап

Нумо, дітки, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок! 

Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайте їх у нашому класі.

А тепер часу не гаймо

І урок наш починаймо.

  1. Контроль знань учнів.

2.1. Які властивості має вода? (усні відповіді дітей)

( На дошці картинки властивостей води)

          2.2.   У яких станах буває вода? (робота в парах)

Діти у яких станах перебуває вода у природі?

Стан води

 

                    рідкий                                 твердий                газоподібний

 

Учні об’єднані по двоє. Кожна група одержує набір карток – ілюстрацій води в різних станах.

Завдання:

1 – відібрати ілюстрації, на яких вода в рідкому стані;

2 – в твердому стані;

  1. – газоподібному.
  1.        Підготовка учнів до засвоєння нових знань (мотивація).
  • Сьогодні ми продовжимо вивчати воду. Ой а що це за звук?
  • Та до нас завітала в гості чарівна капелька. Вона пропонує подорож по нашій планеті щоб з’ясувати де в природі зустрічається вода та яке вона має значення. Ой капелько мабуть нам не потрібні ці знання. Так, діти?
  • А навіщо вивчати цю тему?
  • Тож вирушаймо. (виконуємо рухи)
  1.         Вивчення нового матеріалу.
  • Гра «Ніч і день»

«Ніч» - діти заплющують очі і лягають на парту, слухають звуки води.

«День» – діти піднімають голівки, розплющують очі і називають, звуки якої води вони почули. (Річка, водоспад, море, болото, дощ, рипіння снігу)

  • Погляньте на екран, вода в природі дійсно зустрічається в річках (слайд 1,2), озерах (слайд 3,4), в морі (слайд 5,6), океані (слайд 7,8,9), у струмочку(слайд 10), водоспади (слайд 11,12),  на болоті (слайд 13,14,15), випадає дощем (слайд 16,17).
  • Якщо так багато води в природі то яке вона має значення?
  • Чи можемо ми прожити без неї?
  • А тварини і рослини?
  • Робота з підручником. (с. 44-45)
  • Діти, послухайте, яку історію розповів мені Карасик Золотенко. Якось посперечилася дощові крапельки, у кого з них найважливіша робота. Давайте їх розсудимо. (Учні виконують роль крапельок і пояснюють, яку користь вони приносять)
  • То яка крапелька найважливіша?
  1.   Первинна перевірка засвоєння знань.
  • Робота в зошиті. (с. 15)

Учні розглядають малюнки і пояснюють що переплутав художник.

  • Бесіда.

- У моїх руках пляшка води, багато її в ній? ( Так) А якщо воду вилити?

- Діти,  давайте уявимо що на всій планеті зникла вода. Що трапиться? (Де немає води,там немає життя)

- Людина може прожити без води тільки три дні.

- Отже, ми вияснили, що без води неможливе життя на Землі. Часто буває так, що вода є, але нею неможна користуватися. В яких випадках? (Коли вона забруднена)

  1.         Первинне закріплення знань.

Робота в зошиті (ст. 15)

  1.     Контроль та самоперевірка знань.
  • Бесіда
  • Як ви розумієте слова: Зачиняй міцніше кран, щоб не витік океан»?
  • То чому потрібно берегти воду?
  • Як це можна робити?
  1.   Підведення підсумків, рефлексія.
  • Що цікавого ви дізналися на уроці?
  • Чи корисно нам з вами це знати?
  • Чому вода дорожча за золото?
  • Цікаво вам було на уроці?
  • Гра «Крапля настрою».
  • Чарівна краплинка пропонує розфарбувати її в колір вашого настрою. Якщо вам сподобалось працювати, ви маєте приємні враження від уроку фарбуєте голубим світлим кольором.
  • Якщо не все вдалося і були труднощі, синім.
  • Якщо вам було не цікаво, ви в поганому настрою, темним кольором.

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
1586
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку