Конспект з Інтегрованого заняття на тему: "Щедра осінь"

Про матеріал
Інтегроване заняття - це форма навчально - виховної роботи, яка об'єднує навколо теми з метою інформаційного та емоційного розвитку, що дає змогу дітям досягати цілісності знань.
Перегляд файлу

 

 

Конспект інтегрованого заняття

«Щедра осінь»

 

(ознайомлення з довкіллям + мовленнєве спілкування

+ художньо-продуктивна діяльність) .  Старша група

підготувала вихователь Рибак Оксана Миколаївна

 

Мета: Систематизувати знання дітей про зміни, що відбуваються в природі з приходом осені, закріпити характерні ознаки в живій і неживій природі; сформувати вміння виділяти в об’єктах природи істотні сезонні зміни; Навчити дітей декламувати вірші за темою «Щедра осінь», продовжувати розвивати діалогічне мовлення, удосконалювати вміння аналізувати,  узагальнювати, спостерігати, будувати невеликі розповіді,  викликати емоційний відгук на твори художників і поетів; бажання виконувати ігрові завдання та вправи;

Завдання: Навчити дітей передавати у малюнках характерні особливості осінньої пори, дерев, листя; формувати уявлення про пейзажний живопис; Розвивати творчу уяву, естетичне сприйняття кольорів для передачі емоційного і колірного стану осіннього пейзажу, бажання передавати їх у малюнку; навчити змішувати фарби утворювати потрібні відтінки, дотримуватись певної гами:  Удосконалювати вміння малювати пензлем, передавати у пейзажі позитивне ставлення до природного довкілля, виховувати любов до малювання.

Матеріали: Оповідання В. Сухомлинського “Осінь принесла золоті стрічки, вірш О. Павличка «Осінь», вірша А. Камінчука  Листопад, вірш Осінь Т. Осадчука, репродукції картин відомих художників, ілюстрації із серії «Пори року».

Обладнання: Гуашеві фарби, пензлі, аркуш паперу, склянка з водою, палітра, серветка.

Підготовча робота: Екскурсії до осіннього парку, Спостереження, розглядання репродукцій відомих художників та ілюстрацій, бесіди за ними. Розучування віршів, відгадування загадок.

Хід заняття:

1.Вступна частина:

Емоційне налаштування під музику Ф. Шопена «Осінній вальс».

Вихователь читає оповідання: В. Сухомлинського “Осінь принесла золоті стрічки” 

Оповідання

Ростуть над ставком дві берези. Стрункі, високі, білокорі. Опустили берези зелені коси. Віє вітер, розчісує їх. Тихо шелестять листям берези. То вони про щось розмовляють.

Однієї ночі стало холодно. На траві заблищали білі кристалики льоду. Прийшла до беріз осінь. Принесла їм золотисті стрічки. Вплели берези стрічки в зелені коси. Зійшло сонце.

Розтопило кристалики льоду. Подивилося сонце на берези й не впізнало їх — у зелених косах золоті стрічки. Сміється сонечко, а берези сумують.

Ситуація для мовленнєвого спілкування. Обговорення тексту оповідання;

- Який настрій викликає оповідання? ( сумний, мрійливий, загадковий).

- Які ознаки осені?

Декламування  вірша А.  Камінчука  “Листопад”.

Листопад. Холодний вітер

Загойдав деревам віти,

День короткий, сонце низько,

І зима уже так близько

Он безлистий гай сумує

Щебет птахів він не чує

І застигло в тузі поле

Переоране і голе.

Горобина − у намисті.

Під ногами – килим з листя.

Небом сунуть хмари грізні-

Хазяйнує осінь пізня.

 

Мовленнєва вправа; “ У світі слів;”

Листопад - останній місяць осені.

Загойдав - заспокоїв, заколисав.

Безлистий - голий, який згубив листя.

Застигло - нерушимо, недвижимо.

Переоране - оброблене плугом поле.

Дидактична гра « Осінь добре - осінь погано»

- Діти вам потрібно назвати позитивні ознаки осені:

Красива пора року; Достигли овочі, фрукти, ягоди та горіхи; Зібраний весь урожай з полів; Зʼявилось багато грибів.

Тепер знайдемо негативні. Часто йдуть дощі; Стає прохолодніше; Облітає листя з дерев, День стає коротшим; птахи відлітають до теплих країв

- Молодці ви правильно виконали завдання?

 

Конкурс найкмітливіших. Розгадування загадок.

Жовте листячко летить,

Під ногами шелестить.

Сонце вже не припікає.

Коли, діти, це буває?

(Восени)

 

Ліс гостинно закликає

Нас грибами пригощає

Неба потускніла просинь,

У права вступає …

(Осінь)

 

Сонечко не хоче

Землю зігрівати.

Листячко пожовкло,

Стало опадати.

Часто дощик ллється,

Птахи відлітають,

На городі та у полі

Врожаї збирають.

Відгадайте, діти,

Коли це буває?

(Восени)

 

Сумно у гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль —

Жде сестрицю білу в гості.

(Осінь)

 

Там доорює, там сіє,

Трусить яблука в садах.

І малює, як уміє,

На листочках і листках.

— Ну й завзята ж у роботі!

— Так за те вся в позолоті.

(Осінь)

 

Вправа, “Уважні слухачі”. Вірш О. Павличко “Осінь”

 

Небеса прозорі,

Мов глибінь ріки.

Падають, як зорі

З явора листки.

А над полем нитка

Дзвонить, як струна

Зажурилась квітка –

чує сніг вона.

 

Дидактична гра  «З якого дерева листочок»

Розпізнати  види дерев за зовнішнім виглядом, назвати їх, знати відповідний листочок. 

Дякую. Молодці. Але ви вже стомилися, треба відпочти.

 

Фізкультхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Злетимо, як пташенята,

Що розправили крилята.

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? Од чудово!

А тепер до праці знову.

 

Психогімнастика

В коло ви усі сідайте,

Посмішку передавайте,

На сусіда подивіться,

посмішкою поділіться!

Посміхніться сонечку : “Здрастуй, золоте!”,

Усміхніться квіточці: “хай вона росте!” ,

Усміхніться дощику: “Лийся, мов з відра”,

Друзям посміхнулися: “Зичимо добра!”

 

Творча майстерня: В картинній галереї

Перегляд репродукцій картин відомих художників, ілюстрацій.

 

Бесіда з дітьми

Багато хто з відомих художників любили малювати природу в осінню пору. Зображення природи на картинах називають «пейзаж».

- Художники обирали дуже гарні, привабливі місця, милувалися ними і передавали цю красу різними засобами, малювали чудові картини осінньої природи в жанрі пейзаж.

Щедра осінь неповторна у своїй красі. Скільки поезії в цьому золотаво - сонячному слові. Скільки радості та тихого смутку, її часто називають чудовою, замріяною, золотою, загадковою.

 

Мовна вправа «Пейзаж» (Діти промовляють слово голосно-тихо, по складах «як крапає дощик», протяжно «як вітерець» тощо).

 

Дидактична гра «Впізнай і назви пору року» (Вихователь почергово відкриває репродукції картин, діти називають зображену пору року: пояснюють, чому вони так думають).

- Яку пору року змалював художник? Як ви про це здогадалися?

 

Несподіваний момент; На картині сидить жучок.

Вихователь. - Ой, хто це? (жучок). Як ви гадаєте, як він  тут опинився? Виліз з-під опалого листя, куди заховався на зиму, і хочу побачити чим ви  будете займатись;

- “Сонячного осіннього дня мені захотілося трохи помандрувати і разом із вами здійснити цікаву подорож”.

 

Вірш    П. Осадчука  (читає вихователь).

Осінь на узліссі

Фарби розбавляла.

Пензликом легенько

Листя фарбувала..

Вже руда ліщина, пожовтіли клени.

В пурпурі осіннім тільки дуб зелений

 Утішає ясен:

- не сумуй за літом!

Геть усі діброви

в золото одіто.

 

Пальчикова гімнастика «Пензлик»

Рука — це пензлик, пальці — ворсинки. Плавними рухами «розфарбовувати» зни­зу догори, справа вліво. Пальці мають бути м’якими й пружними. “Мʼким пензликом малюю, стіл стілець  - все розфарбую”

Самостійна робота, під час якої звучить тиха спокійна музика. Вихователь. - На малюнку “Щедра осінь” кольорова палітра переважно теплих відтінків, насичений багряний, червоний, жовтий, коричневий. Небо синє, блакитне, сіре, холодне.  багато яскравих кольорів та відтінків на які щедра осінь.

 - Який «осінній» колір вам найбільше подобається? Чому?

- Як справжні митці, ми зараз намалюємо пейзаж, передамо  на малюнку все про що почули на занятті. Розкажіть про дерева,  парк, дощик, сонечко, водойму.

Вихователь здійснює індивідуальну допомогу. Готові роботи виставляються в картинній галереї. Діти розглядають їх, діляться результатами своєї праці.

 

Підсумок заняття. - Що вам сьогодні найбільше сподобалося на занятті?

- Чи хочете ще повернутися у нашу художню майстерню. 

 

золотий ліс

С. Рибалок “Осінній ліс”

Осінній пейзаж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2022
Переглядів
5995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку