Презентація для 5 класу з образотворчого мистецтва за Масол Л. М. - Архітектура та образотворче мистецтво Сходу

Про матеріал
Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Архітектура та образотворче мистецтво Сходу. Урок №14 для 5 класу з образотворчого мистецтва за Масол Л. М.

Номер слайду 2

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Номер слайду 3

Здійснимо невеликий екскурс до східних країн: Індії, Китаю, Японії, Кореї. Дуже давня архітектура і скульптура цих краïн вiдома у всьому світі є дивовижною красою.

Номер слайду 4

В архітектурі країн Азії поширені пагоди - споруди культового призначення. Це слово спочатку означало вежу з ярусами й оригінально загнутими дахами.

Номер слайду 5

Зразком такої споруди є старовинний китайський монастир, який ще називають храм, що висить у повітрі. Він ніби «ховається» серед неприступних гір, звисаючи над прірвою. Він розташований на дерев'яних палях, умонтованих у скелю. Одна зі скель є стіною будівлі.

Номер слайду 6

Мавзолей Тадж Махал ( Індія)

Номер слайду 7

Архітектурною перлиною Індії вважається Тадж-Махал (у перекладі - «найвеличніший палац») - об'єкт Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Стіни храму виготовлено з напівпрозорого мармуру з інкрустацією самоцвітами - бірюзою, агатом, малахітом, сердоліком. Мармур при яскравому денному освітленні здається білим, на світанку - рожевим, у місячну ніч - сріблястим.

Номер слайду 8

Тісний зв'язок з архітектурою має монументальна декоративна скульптура, яка застосовується як декор на фасадах споруд.

Номер слайду 9

У мистецтві багатьох східних народів архітектура і скульптура стали нерозлучними супутницями. Величні храми щедро прикрашали статуями рельєфами.

Номер слайду 10

Виділяють такі різновиди рельєфу:заглибленний рельєф (малюнок прізаний у поверхню)барельєф (шилкий рельєф)горельєф (високий рельєф).

Номер слайду 11

У барельєфі зображення виступає не більше ніж на полонину свого реального об'єму. Відповідно в горельєфі зображення виступає бiльше, нiж на половину свого реального об'єму (деякі елементи можуть навіть вiддiлятися від стіни).

Номер слайду 12

У Стародавній Індії мистецтво скульптури розвивалося у безпосередньому зв'язку з архітектурою. На рельєфах дивовижних храмів зображували фантастичні образи людей і чудернацьких тварин, які часто перепліталися у безперервному ритмі, як у танцювальних рухах.

Номер слайду 13

Прикладом такої взаємодії мистецтв може бути iндiйський Мадурай місто одного храму. Одну а веж прикрашають 739 кольорових скульптур! Це унікальна симфонія форм 1 кольорів, гармонія архітектурних і скульптурних образів

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Кацусiка Хокусай (1760-1849) -художник-графік, один з найвідоміших митців Японії. Він опановував секрети традицій- ного японського мистецтва укійо-е («картини плинного світу) сформував свій неповторний стиль.

Номер слайду 16

Для японців гора Фудзі стала священним символом. Справжнiм гiмном став шедевр К. Хокусая Тридцять шість видів Фудар. Це не просто пейзажнi композиції, це сценки із життя, вписані в природне довкілля, де живуть працюють прості люди - рибалки, селяни, торговці.

Номер слайду 17

Твори К. Хокусая вiдрiзняються вiд робіт інших відомих графіків - їм притаманна ретельна увага до зображуваних людей речей, витончене вiдчуття природи, світу загалом.

Номер слайду 18

Варіант 1. Намалюй зимовий пейзаж «Пагода в горах» у вертикальному видовженому форматі (акварель).

Номер слайду 19

Варіант 2. Створи ескіз монети з твариною, яка є символом року за східним календарем (технiка на вибір). Ознайомся з анімалістичними образами на украïнських монетах «Тигр», «Коза», «Мавпа».

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Самсонова Алёна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Наумович Олександр
    Дякую за працю! Дай Бог Вам здоров'я.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Ракітянська Поліна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
5640
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку