Мета:
- Вчити дітей вирізати стеками за шаблоном, ліпити предмети різних форм, прикрашати виріб крупами;
- Розвивати творчу активність, дрібну моторику рук;
- Виховувати чуйність і доброту, бажання допомагати.
Матеріали: солоне тісто, борошно, вода. Крупи: горох рис, квасоля для прикраси, готовий виріб з тіста «рукавиця». Велика рукавиця, шаблони рукавиці, стеки, клейонка, дощечки, серветки. Великий конверт для листів дітей. Ілюстрації із зображенням Діда Мороза.
Попередня робота:
Бесіда про Дідуся Мороза, розгляд ілюстрацій із зображенням Діда Мороза.
Робота з батьками: написати разом з дитиною лист Дідусеві Морозу про те, що б дитина хотіла отримати від дідуся Мороза на Новий рік у подарунок.
Додаткове обладнання: ноутбук, проектор.
Тривалість заняття: 15-20 хвилин
Хід заняття.
1. Організаційна частина.
Вихователь: Діти, ми сьогодні зібралися, щоб привітати з днем народження одного найулюбленішого і доброго дідуся - Діда Мороза. Так, діти , Дід Мороз теж щороку відзначає день народження, і теж запрошує до себе гостей, і теж чекає подарунки. А хто знає, де живе Дід Мороз? Дід Мороз живе в місті Великий Устюг. Подивіться, який прекрасне це місто, як у ньому все красиво!
(Вихователь показує презентацію дітям: «Дід Мороз» і «Великий Устюг»)
Вихователь: А ви любите, коли вам дарують подарунки і влаштовують сюрпризи? (відповіді дітей). Так, день народження, напевно один з найчудовіших і чарівних днів у житті кожної людини!
Вихователь: Малята, вдома з батьками ви написали для дідуся Мороза листи, в яких побажали дідусеві Морозу всього самого і доброго і попросили подарунки на Новий Рік. Давайте зараз покладемо всі наші листи в конверт, і відправимо йому!
(Діти разом з вихователем укладають всі листи в красивий конверт і запечатують.)
Вихователь: Ну що, малята, як ви думаєте, Дідові Морозу сподобаються наші побажання? (відповіді дітей).
Вихователь: Ой, зовсім забула, сьогодні я йшла в дитячий садок і побачила на дорозі що - щось лежить. Це рукавиця. Подивіться, яка вона велика!
А у вас є рукавиці? Які у вас рукавиці? Для чого потрібні рукавиці?
Як ви думаєте, хто її міг загубити? (відповіді дітей).
Може бути, її загубив Дід Мороз? (Розглядання рукавиці - велика, тепла, красива).
Р/гра «Заморожу».
Вихователь: Діти, ця рукавиця не проста, вона чарівна. Хочете пограти в гру? Давайте встанемо в коло. Покажіть свої ручки. Я буду доторкатися до ваших ручок цієї чарівної рукавичкою, а ви будете ховати ручки за спину, щоб рукавиця вас не заморозила. Приготувалися?
Дидактична гра «Знайди пару».
Вихователь: А ще я вам хотіла показати красиві рукавиці, але налетів сильний вітер і всі рукавиці переплуталися. Допоможіть мені знайти пари - однакових рукавиць. Молодці, впоралися із завданням!
Вихователь: Малята, Дід Мороз напевно дуже засмутився, що втратив свою рукавицю. Що ж робити? Ми попросимо сніговика, щоб він відніс її Дідові Морозу. А ми з вами подаруємо йому красиві рукавиці.
2. Практична частина.
• Грудочка тіста розкачати на дощечці покритої фольгою, приблизно 1 см завтовшки.
• Прикласти на тісто шаблон рукавиці і вирізати, інше тісто прибрати.
• Прикрашаємо наші рукавиці крупою.
Вихователь: Але перед тим як приступити до роботи, розімніть пальчики.
Пальчикова гімнастика «Зима»
Раз, два, три, чотири, п'ять, (загинаємо пальчики по одному) Ми у двір пішли гуляти.
Бабу снігову ліпили, (імітуємо ліплення грудок),
Пташок крихтами годували, ("кришимо хлібець" всіма пальчиками)
З гірки ми потім каталися, (ведемо долонькою правої руки по долоні лівої руки)
А ще в снігу валялися. (кладемо долоньки на стіл то однієї, то іншою стороною)
Все в снігу додому прийшли, (обтрушуєшся долоньки)
З'їли суп і спати лягли. (виробляємо руху уявної ложкою, кладемо руки під щоку)
(діти працюють під музику Чайковського «Пори року Зима»)
3. Заключна частина.
Вихователь: Які гарні рукавиці у вас вийшли! Дід Мороз буде дуже задоволений вашими подарунками!