Урок, Презинтація "Нетрадиційні техніки малювання. Зображення українського пейзажу".

Про матеріал
Створення пейзажу "Березовий гай" з використанням солі та малярного скотчу. Акварельний живопис.
Перегляд файлу

ТЕМА: «НЕТРАДИЦІЙНІ ТЕХНІКИ МАЛЮВАННЯ. ЗОБРАЖЕННЯ УКРАЇНСЬКОГОПЕЙЗАЖУ».

МЕТА: ознайомити з історією виникнення пейзажу як жанру образотворчого мистецтва в Україні; продовжувати ознайомлення з нетрадиційними техніками в малюванні, вдосконалити навички роботи з акварельними фарбами, розвивати емоційно-чуттєву сферу, образне мислення; розвивати естетичний та художній смаки, здібності, емоційно сприймати красу мистецтва; виховувати шанобливе і ставлення до природи, виховувати здатність до сприйняття, посилювати любов до рідної землі.

ТИП УРОКУ: комбінований

ОБЛАДНАННЯ І МАТЕРІАЛИ: для вчителя – ілюстрований матеріал, мультимедійна презентація «Пейзаж в образотворчому мистецтві», учнівські роботи, малярний скотч, сіль, папір акварельний А4 формату, пензлі, палітра, акварельні фарби; для учнів – акварельний папір, фарби, олівець, гумка, пензлі.

ОЧІКУВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ: створення пейзажу «Березовий гай» в нетрадиційній техніці з використанням малярного скотчу та солі.

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сьогодні на уроці ми працюватимемо разом, я розраховую на вашу підтримку і допомогу. Кожному з вас хочу побажати на уроці успіху!

Повідомлення теми і мети уроку.

Ми продовжуємо нашу мандрівку країною жанрів образотворчого мистецтва. Позаду залишилася зупинка «Анімалістичний жанр». На нас чекає зупинка «Пейзаж», де ми познайомимось з історією цього жанру, видатними художниками-пейзажистами України.

ІІ. АКТУАЛІЗЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

«Блеф-турнір».

Учні мають погодитись або спростувати твердження,відповівши «Так» або «Ні». Якщо вони не згодні з даним твердженням, то повинні пояснити, чому саме.

  •                  Анімалістичний жанр – це зображення тварин. (Так).
  •                  Зображення тварин фарбами – це графіка. (Ні).
  •                  Ліплення тварин з глини – це скульптура. (Так).
  •                  Фантастичні тварини існують в житті. (Ні).

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Гра «Відгадайте загадку».

Якщо бачиш на картині

Намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці,

А чи яблунька струнка,

Може, навіть на узліссі

Побудований шалаш, -

Звісно ж, ця картина

Зветься не інакше, як пейзаж.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Пейзаж – жанр живопису, присвячений зображенню природи, міст, архітектури (слайд №2). У своїх роботах художники-пейзажисти зображують гори, ліси, річки, озера, моря та ін. Деякі пейзажі мають ще окрему назву. Морський пейзаж зветься мариною, зображення мальовничих міських архітектурних видів – ведути. (слайд №3-4).

Ще в давні часи людей і тварин зображували в оточенні дерев, річок та зелені. В наскальних розписах сценах полювання  зустрічались схематично виконані дерева, камені, водяне плесо. Та ці рисунки ще не були справжніми пейзажами. (слайд №5). Тривалий час цей жанр виконував другорядну роль в живописі, слугуючи лише фоном для тематичної картини, в якості декорацій для ікон, згодом для сцен жанрових сюжетів і портретів. (слайд №6).

Як самостійний жанр мистецтва він вперше з’явився в Китаї у VI ст. Пейзажі китайських художників були надзвичайно витонченими та поетичними. На картині художника Х ст. Дунь Юаня «Річковий пейзаж», виконані тушшю на шовковому свитку, простір здається безмежним та неосяжним, а далина підкреслена туманною димкою. Щоб створити таку картину, потрібно було мати глибокі знання і вміння. . (слайд №7).

Вже в ХІХ ст. художники почали зображувати навколишню природу такою, якою вона є. Французькі живописці почали писати природу з натури,на відкритому повітрі, тобто на пленері.

В Україні також дуже багато талановитих художників-пейзажистів.

Великий Кобзар – Тарас Григорович Шевченко, не лише був неперевершеним поетом, а ще й прекрасним художником. Варто відзначити його зворушливі та ніжні акварельні етюди околиць міста Києва, а також низку пейзажів, присвячених Казахстану. (слайд №8, 9).

Пейзажі Сергія Васильківського є самобутнім яскравим взірцем глибокого самовираження і високого професіоналізму видатного живописця. Головним у пейзажній творчості Васильківського завжди був образ мальовничої України. Природу Батьківщини Сергій Іванович розумів і прагнув передати, динамічні і витончені в колориті моменти в житті природи. (слайд №10-12).

Варто відзначити талановитого художника, автора реалістичних виразних пейзажів – Констянтина Крижицького. (слайд №13-15).

Певна частина його творінь була присвячена незабутнім українським краєвидам. Вони, як правило, розлогі, елегійні, спекотно-літні… В них присутні традиційні біленькі хатки, криті соломою, маленькі фігурки в українському селянському вбранні.

«Поет сонця», як називали  Івана Труша сучасники, творив свої краєвиди, компонував їх віртуозно оперуючи кольором, використовуючи багатство теплих чи холодних тонів, ефекти світла та повітря. Його насамперед приваблювала Гуцульщина – її мальовничі краєвиди і життя самих людей. Одним із шедеврів художника є «Захід сонця в лісі», Травнева ніч». (слайд №16, 17).

Серед визначних людей, якими Україна може гордитися і які гідно представляють нашу країну на світовому рівні – постать Архипа Івановича Куїнджі. Прийнято вважати його російським живописцем, але преш за все він художник український. Куїнджі родом з Маріуполя, виріс в її приморських степах, гордився, що Україні – його земля, писав здебільшого про Україну, що й принесло йому визнання і славу, і всі його всесвітньо відомі полотна, присвячені саме рідній природі, зокрема, «Українська ніч» і «Місячна ніч на Дніпрі», «Березовий гай». Своєю щирою і натхненною творчістю Архип Куїнджі прославив українське мистецтво і вніс цінний внесок в його скарбницю, створивши самобутній жанр мистецтва – український пейзаж. (слайд №18-20).

Мультимедійна презентація «Пейзаж в образотворчому мистецтві».

V. ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ.

(Інструктаж з техніки безпеки).

  1.              Розмістити аркуш паперу А4 формату вертикально, простим олівцем, потрібно провести лінію горизонту, бажано досить низько, щоб більшу увагу приділити саме зображенню неба.
  2.              Далі за допомогою малярного скотча, позначити розташування дерев.
  3.              Широким пензлем зволожити повністю акварельний листок.
  4.              На палітрі випробувати колірні співвідношення і обрати ті, які найліпше відповідають вашому задуму. Поступово від верхньої частини аркушу до лінії горизонту прокласти широким пензлем небо, починаючи від фіолетово-малинових до жовтуватих тонів, а далі зелено-жовтими відтінками прокласти землю.
  5.              Посипати сіллю всю площину паперу, доки акварельні фарби не підсохли.
  6.              Після висихання фону зображення, залишки солі варто прибрати з аркуша.
  7.              Далі потрібно зняти малярний скотч. Домалювати легким тоном дерева, імітуючи крону. Також прокласти напрямок падаючих тіней від дерев на площину.
  8.              Наприкінці проглянути на свою роботу в цілому, виправити помилки, зробити уточнення.

(Учні працюють над заданим завданням. Вчитель контролює роботу, за потреби допомагаючи індивідуально).

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ.

Опитування

  •                  Що таке пейзаж та коли він зародився?
  •                  Які види пейзажу ви запам’ятали?
  •                  З якими відомими пейзажистами України ви познайомились?

Рефлексія

  •     Мені сподобався урок тому що…
  •     Я дізнався…
  •     Я навчився…
  •     Мені все вдалося…

VIII. ПІДСУМОК УРОКУ

Вчитель аналізує та оцінює роботу учнів.

1

 

docx
Додано
1 квітня 2019
Переглядів
1108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку