Тема. Мова скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Виконання композиції «Ходить гарбуз по городу»

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів із скульптурою як видом образотворчого мисте¬цтва та її основними ознаками, матеріала¬ми, які використовує скульптор; навчити учнів розрізняти пласке та об'ємне зображення, порівнювати розміри загальної форми та її складових частин; розвивати в учнів практичні навички роботи з пластичними матеріалами; зорове сприйняття, фантазію, аналітичне мислення; виховувати в учнів ін¬терес до творчості, любов до природи та мис¬тецтва.
Перегляд файлу

Тема. Мова скульптури, архітектури та декоративно-прикладного мистецтва Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Виконання композиції «Ходить гарбуз по городу»

Мета: ознайомити учнів із скульптурою як видом образотворчого мистецтва та її основними ознаками, матеріалами, які використовує скульптор; навчити учнів  розрізняти пласке та об'ємне зображення, порівнювати розміри загальної форми та її складових частин; розвивати в учнів практичні навички роботи з пластичними матеріалами; зорове сприйняття, фантазію, аналітичне мислення; виховувати в учнів інтерес до творчості, любов до природи та мистецтва.

Очікувані результати: учні повинні знати про скульптуру як видом образотворчого мистецтва; вміти розрізняти пласке та об'ємне зображення, порівнювати розміри загальної форми та її складових частин, ліпити фігури казкових овочів.

Обладнання: мультимедійний супровід, мультфільм «Ходить гарбуз по городу», зразки робіт, пластилін, стеки, дощечка, серветка.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

Ось і все! Дзвенить дзвінок,

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно! Усміхніться

І на мене подивіться!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Повторення правил роботи з пластиліном.

Картинки по запросу правил роботи з пластиліном

2. Повторення прийомів роботи з пластиліном.

Розкачування — шматок пластиліну притиснути долонею до дощечки та рухами вперед-назад розкачати, надавши йому циліндрич¬ної форми.

Сплющення — шматок пластиліну притиснути долонею до дощечки (або затиснути між долонями), надавши йому пласкої форми.

Скачування — шматок пластиліну помістити між долонями, злегка затиснувши, та колоподібними рухами скачати в кулю.

Прищипування — виконується сильним стисканням поверхні шматка пластиліну великим та вказівним пальцями.

Вдавлювання — виконується натисканням на поверхню шматка пластиліну стекою або пальцем до утворення заглиблення.

Видовження — виконується прихопленням шматка пластиліну пальцями й легким витягуванням.

Загладжування — виконується повздовжніми рухами кінчиків пальців чи стекою по поверхні виробу, щоб позбутися зайвої плас¬тичної маси, вирівняти поверхню або приховати місця з'єднання елементів.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Скульптор — добрий чарівник,

Знає про це кожен.

Глини шмат перетворити

На будь-що він може.

Кілька форм простих візьме

Й образ цілісний складе.

  •  Про кого розповідається у вірші?
  •  Як називають митця, який створює зображення в об'ємі? 

 ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

V. Сприймання і усвідомлення матеріалу.

1. Розповідь учителя.

Скульптура — вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну форму. Вони створюються з твердих чи пластичних матеріалів (метал, камінь, глина, дерево, гіпс, пластилін, солоне тісто тощо).

Твори скульптури різняться від творів графіки та живопису тим, що мають об'єм і ми візуально сприймаємо їх із кількох точок зо¬ру.

Скульптура як вид мистецтва має такі засоби виразності: об'єм, пластика зображення, пропорційність, світлотіньове моделювання форми, фактурність. За формою скульптурні зображення поділяються на круглі (об'ємні) та пласкі (рельєфи).

3. Робота з підручником, с. 38 – 40

4. Перегляд мультфільму «Ходить гарбуз по городу»

5. Перегляд демонстраційного матеріалу.

Похожее изображение

Картинки по запросу Ходить гарбуз по городу з пластилину

 

Фізкультхвилинка.

6. Поетапне виконання композиції вчителем.

  1. Розташуйте на столі матеріали та приладдя (коробку з пластиліном, дощечку та стеки) у зручному для роботи порядку.
  2. Придумайте образ, який будете створювати.
  3. Обери шматок пластиліну певного кольору відповідно до твого задуму.
  4. Надайте певного об'ємного зображення обраному шматку пластиліну.
  5. Надайте образу певних характерних ознак та деталізуйте його.       

VІ. Узагальнення й систематизація знань. 

1. Практична діяльність учнів.

Сьогодні на уроці працювати ви будете в групах, а потім зберемо всі образи гарбузових родичів на одному спільному полі.

Фізкультхвилинка.

2. Перегляд і аналіз робіт.

 3. Узагальнююча бесіда.

  • Що називається скульптурою?
  • З яких матеріалів створюються скульптури?
  • Які за формою бувають скульптури?

VІІ. Підсумок уроку.

1. Презентація учнівських робіт.

Збирання спільної композиції на тему «Родичі гарбузові».

2. Рефлексія.

  • Що сподобалося вам на уроці?

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2019
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку