Конспект з розвитку мовлення і культури мовленнєвого спілкування. на тему Спостереження за кішкою

Про матеріал
. Розвиток мовлення і культури мовленнєвого спілкування. Ознайомлення з природним довкіллям Тема. Спостереження за кішкою Програмовий зміст: розвивати дрібну моторику, мовлення, увагу, мислення, зорову і слухову пам'ять; виховувати бережне ставлення до тварин; розширювати знання дітей про відому свійську тварину – кішку; вчити виділяти і правильно характеризувати всі частини її тіла та особливості поведінки, знати чим харчується, як пересувається, яку приносить користь, як людина турбується про неї. Зв’язне мовлення: продовжувати вчити розповідати описові розповіді з опорою на запитння; закріпити вміння дітей відповідати на запитання вихователя; будувати прості речення з 3-4 слів; Звуковимова: вчити правильно вимовляти звуки рідної мови; звуконаслідуванння граматика формувати вміння узгоджувати слова словосполученнях в роді та числі Словникова робота: активізувати словник дітей з теми. Матеріал: іграшкова кицька, мнемотаблиця до вірша «Киця», матеріали до ігор «Кішка яка?», «Що любить їсти киця?», «Чия мама?».
Перегляд файлу

27 листопада, понеділок
Освітня діяльність

I Заняття. Розвиток мовлення і культури мовленнєвого спілкування. Ознайомлення з природним довкіллям
Тема. Спостереження за кішкою
Програмовий зміст: розвивати дрібну моторику, мовлення, увагу, мислення, зорову і слухову пам'ять; виховувати бережне ставлення до тварин; розширювати знання дітей про відому свійську тварину – кішку; вчити виділяти і правильно характеризувати всі частини її тіла та особливості поведінки, знати чим харчується, як пересувається, яку приносить користь, як людина турбується про неї.
Зв’язне мовлення: продовжувати вчити розповідати описові розповіді з опорою на запитння; закріпити вміння дітей відповідати на запитання вихователя; будувати прості речення з 3-4 слів;
Звуковимова: вчити правильно вимовляти звуки рідної мови; звуконаслідуванння
граматика формувати вміння узгоджувати слова  словосполученнях в роді та числі
Словникова робота: активізувати словник дітей з теми.
Матеріал: іграшкова кицька, мнемотаблиця до вірша «Киця», матеріали до ігор «Кішка яка?», «Що любить їсти киця?», «Чия мама?».

Хід заняття


I. Організаційна частина(діти стоять півколом біля дошки)
Психогімнастика 
Погляньте у віконечко. (Діти протягують руку).
 Чомусь сховалось сонечко. (Знизують плечима).
А ми засвітимо сонечко. (Показують на себе).
Я – сонечко! (Показують на себе).
Ти – сонечко! (Показують один на одного).
Ми – сонечка! (Беруться за руки).Ми – світимося всі!
1.2.Сюрпризний момент-прихід киці Мурлисі. Читання вірша за мнемотаблицею до вірша «Киця» Денисова С.В.
-Малята, а як кличуть кицю?(киць-киць-киць) Давайте разом покличемо!-Ой, яка гарна, подивіться до нас прийшла у гості киця Мурлися! Привітамось.
II. Основна частина
2.1. Дидактична гра «Що любить їсти киця»
-Діти, а що їсть кішка? (Відповіді дітей  за картками).
-А чим киця п’є? (язичком) Так, це вона хлебче. Покажіть, як киця хлебче (артикуляційна вправа)
-Мурлися задоволена, вона муркоче. Покажіть, як кішка муркоче? (звуконаслідування)
2.2. Дидактина гра «Кішка яка?»(за мнемокартками, вчити узгоджувати іменник з прикметниками)
2.3.  Бесіда-розповідь про кішку(будова тіла кішки)
-Подивіться у Мулисі є шерсть, це її шубка. Вона зігріває кицю, щоб киці не було холодно взимку. Подивіться і скажіть, якого кольору у неї шерсть?(Шерсть сірого кольору) (пропоную дитині погладити кішку). Діти,  яка шерсть у киці? (Шерсть м’якенька, гладенька, пухнаста). А що це таке в киці? (У киці є тулуб). Він маленький, бо кішка невеличка. А що ще є на голівці? (На голові є очі) А що це у киці? (Це вуса). Це чутливі волоски, з допомогою яких кішка дуже добре орієнтується в просторі, особливо вночі добре відчуває перешкоди, знаходить їжу. Подивіться діти, що це в киці? (Ноги ). А що є на ногах?(лапи)Що вона ними робить? (ходить)Зараз пущу Мурлисю, вона буде ходити, а ви скажіть, голосно чи тихо ходить (тихо) На лапках у кішки є подушечки. (пропоную дитині попробувати подушечки).Які подушечки? (м’якенькі)Так, через це киця ходить тихо-тихо, щоб її не чули миші. Але в цих м’якеньких подушечках заховані гострі-гострі кігті (пропоную дитині попробувати). Коли кішка сердиться чи втікає на дерево, то вона їх випускає і тому може подряпати.
2.4. Пальчикова гімнастика «Два кота»
Та-та два кота(показують 2 кулачки)
Встала вранці у вікна(підняли долоньки)
Лапкою вмивалися(гладять долоньки)
Гладенько причесалися -ІІ-
зїли всю сметанку(шкребуть пальцями долоньки)
Та залізли в банку(стукають кулачком по долоньці
Хвостиком виляли(кругові рухи мізинцем)
Та нарешті впали(оплески по колінкам)
2.5. Дидактична гра «Чия мама?»(закріпити назви дитинчат тварин)-А як звати дитинчат кішки? (кошенята). Так, коли народжується кошенята, то кішка вигодовує їх своїм молоком. За допомогою свого хвостика кішка грається із дитинчатами і навчає їх ловити мишей.
III. Підсумок заняття
-Отже, діти, кішка приносить велику користь людині у господарстві, вона знищує гризунів: мишей, щурів. А ми її любимо й за те, що вона дуже ніжна й лагідна тваринка. Є дуже багато колискових пісень про кицю. Давайте заспіваємо, щоб наша Мурлися заснула. (наспівую «Котику сіренький…») Зараз я віднесу кицю до кошика, вона хоче спати.
-Вам сподобалось заняття?-Що вам сподобалось?


 

docx
Додано
24 березня
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку