Конспект з уроку біологія для 9 класу на тему : «Гени та геноми.»

Про матеріал
Конспект з уроку біологія для 9 класу на тему : «Гени та геноми.» Освітні цілі : показати подібність структури і функцій генів у про- й еукаріотів, провести їх порівняльний аналіз; розвивати вміння порівнювати явища і процеси, виховувати активну життєву позицію; вміння робити висновки, працювати з підручником та додатковою літературою, вмінь узагальнювати і систематизувати знання; продовжити формування наукового світогляду, переконаності в пізнавальності світу на основі вивчення будови гена; виховувати зацікавленість учнів біологією, формувати активну життєву позицію.
Перегляд файлу

 

Конспект з уроку  біологія  для 9 класу на тему  : «Гени та геноми.»

Освітні цілі :

показати подібність  структури і функцій генів у про- й еукаріотів, провести їх порівняльний аналіз; розвивати вміння порівнювати явища і процеси, виховувати  активну життєву позицію; вміння робити висновки, працювати з підручником та додатковою літературою, вмінь узагальнювати і систематизувати знання; продовжити формування наукового світогляду, переконаності в пізнавальності світу на основі вивчення будови гена; виховувати зацікавленість учнів біологією, формувати активну життєву позицію.

Базові поняття: спадковість ген, оперон, прокаріоти, еукаріоти, екзони, інтрони, карітип,генотип, локус,алельні  гени, плазміди

Тип уроку: формування компетентностей;

Матеріали та обладнання: презентація .

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Привітання. Перевірка присутніх. Налаштування на робочий лад.

-Діти, сьогодні на уроці знадобиться нам такий вантаж:

Біологічні   знання, світлий  розум, кмітливість  і  хороший  настрій.

Уявіть, що у ваших долоньках – дрібка гарного настрою. Поділіться ним, щоб   зробити день приємнішим для всіх, хто зараз поряд з вами. Почнімо наш урок. Девіз нашого уроку:

«Вигадуй, пробуй, твори! Розум, активність та  фантазію прояви!»

Давайте  посміхнемось  один  одному та  будемо  працювати.

Урок – це  країна  знань, будьте  ж допитливими, цікавими, але  тільки  не  байдужими

ІІ. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів

Відгадати  тему уроку  гра  дешифрувальник

Що таке щастя?

Від чого воно залежить?

Чи впливає на відчуття щастя оточення, настрій, погода за вікном?  

    Кожна людина уявляє щастя по-різному, але американські генетики, вивчаючи клітинні процеси, що відбуваються на клітинному рівні, доказали, що щастя людини на 50% залежить від генів. Чим цікаві ці унікальні структури, чи одинакові вони у всіх організмів? Відповісти на ці питання допоможе нам сьогоднішній урок.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Якщо у клітин прокаріот немає ядра то де зберігається спадкова інформація?

Надіюсь, ви з хорошим настроєм прийшли на урок, і, з хорошим з нього підете.

ІV. Виклад учителем нового матеріалу.

Пояснення з використанням презентації та інтерактивних вправ .

1.Чому діти схожі на батьків, а з насіння соняшника виростає соняшник, а не пшениця? Тому що організм нащадків будується за інформацією, яку він отримує від своїх батьків. Саме вона визначає розмір і форму організму, будову і функції його клітин та органів. Ця інформація також визначає, наприклад, як пшениця буде захищатися від паразитичних грибів та як кішка буде хапати мишу під час полювання. Цю інформацію називають спадковою або генетичною. Спадкова інформація в організмі людини:

https://naurok.com.ua/uploads/files/3099/3573/3588_html/images/3573.001.pngЛюдина

https://naurok.com.ua/uploads/files/3099/3573/3588_html/images/3573.001.pngКлітина

https://naurok.com.ua/uploads/files/3099/3573/3588_html/images/3573.001.pngЯдро

https://naurok.com.ua/uploads/files/3099/3573/3588_html/images/3573.001.pngХромосома

ДНК

Історія розвитку вчення про ген

(Повідомлення учня про В.Л.Йогансена.)

       Загадка спадковості – здатності живих організмів передавати нащадкам свої ознаки хвилювала людей у всі часи.  Яких тільки назв не давали факторам, що визначають спадковість!  Геммули, міцели, плазмоли, біофори, ідіосоми… Поки в 1909 році  датський вчений Вільгельм Йогансен не запропонував термін «ген» - той, що народжує.

2.Введення поняття  «ГЕН», запис його у зошиті

 Ген – це спадковий фактор, функціональна  одиниця генетич-ного матеріалу у вигляді моле-кули ДНК чи РНК, що кодує пер-винну структуру поліпептиду, молекул т-РНК чи р-РНК, або взаємодіє з регуляторними білками.

Відповідно до місця розташування гени бувають:

  • Ядерні
  • Мітохондріальні
  • Гени пластид

3.Фізкультхвилинка

4.Повідомлення про стрибаючі гени.  

Геном — це сукупність генів гаплоїдного набору хромосом організмів певного виду.

У вірусів, залежно від їхньої величини та складності, розмір геному коливається від кількох тисяч до сотень пар нуклеотидів. Гени в геномах з такою простою будовою розташовані один за одним і займають до 100 % довжини відповідної нуклеїнової кислоти (ДНК або РНК).

5.Пояснення понять генотип , геном, локус, алельні ,неалельні гени

 

  

 

      Похожее изображение

    

6. Організація геному еукаріотів (пояснення)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.Завдання на повторення  «Перекладач з іноземної мови»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Інтерактивна вправа «Займи позицію»

 

 

 

 

 

 

 

9.Завдання «Вірю , не вірю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РЕФЛЕКСІЯ - метод шести капелюхів: ( Який капелюх я одягну сьогодні?)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Домашнє завдання :

Опрацювати параграф 20

Скласти сенкан до слова ген.

 

 

 

 

 

 

 

Мурованокуриловецька загальноосвітня  санаторна школа – інтернат І-ІІІ ступенів

Вінницької обласної Ради

 

 

Урок біології на тему:

ГЕНИ ТА ГЕНОМИ

9 клас

 

 

             Учитель Пекарчук Л.П.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Пекарчук Лілія
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
4 квітня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку