Основи здоров’я
3 клас
Тема: як залагодити конфлікт
Мета: вчити дітей запобігати конфліктам, розвивати вміння аналізувати типові життєві ситуації, виховувати культуру спілкування
Обладнання: підручник, зошит, театральні костюми
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку.
1.Організація класу.
Я всміхаюсь сонечку:
— Здрастуй, золоте! —
Я всміхаюсь квітоньці —
Хай вона цвіте!
Я всміхаюсь дощику:
— Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся —
Зичу їм добра!
Марія Познанська
2.Емоційне налаштування.
Вчитель: Діти, давайте потремо долоньки, і покличемо на гостини сонечко.
3.Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Що є найбільшим скарбом на планеті? (Здоров’я) Як ви вважаєте, конфлікти, бійки, сварки шкодять вашому здоров’ю?
4.Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як попереджати і розв’язувати конфліктні ситуації.
5.Вивчення нового матеріалу.
Робота з підручником. (стр.69)
Робота в парах. Зіграйте сценки, як потрібно вирішувати ситуації, якщо ви зіткнулися у вузькому проході. (стр.69)
Читання і обговорення оповідання М.Пляцковського «Гей, ти».
Фізкультхвилинка.
Моделювання ситуації «А як би вчинив ти?»
Сестри посварилися, хто перший гратиме на комп’ютері. А як би вчинив ти? Як уникнути сварки?
Вчитель:На Україні з давніх-давен діти діти знали гарні мирилки:
Мир миром,
пироги з сиром,
варенички в маслі,
ми дружечки красні –
поцілуймося.
Л.Українка
Вчитель: У вас на партах лежать хмаринки-правила кота Леопольда, які допоможуть владнати конфлікт. Прочитайте їх та вивчіть. Вчіться домовлятися, а часом і тримати ротик на замочку.
6. Підсумок. Рефлексія.
Вчитель: Діти, уявімо, що ми з вами зараз біля океану. Давайте уявимо шум хвиль, уявимо, що ми побачили недалеко від берега дельфіна. Кожного разу, коли ви захочете вступити в конфлікт, згадайте картину, яка змушує вас заспокоїтись.