Конспект занття розвиток мовлення "Нашому роду нема переводу"

Про матеріал
закріпити знання дітей про сім΄ю; учити будувати речення з однорідними реченнями з однорідними членами; вправляти у виокремленні першого та останнього звука у слові; вправляти у вживанні іменників в орудному відмінку; збагачувати словниковий запас присвійними прикметниками; розвивати зосередженість; виховувати відчуття поваги до всіх членів сім΄ї, чуйність, доброзичливість, бажання допомагати їм, не засмучувати своїми словами, учинками, поведінкою.
Перегляд файлу

Розвиток мовлення

Тема: Нашому роду нема переводу

Програмовий зміст: закріпити знання дітей про сім΄ю; учити будувати речення з однорідними реченнями з однорідними членами; вправляти у виокремленні першого та останнього звука у слові; вправляти у вживанні іменників в орудному відмінку; збагачувати словниковий запас присвійними прикметниками; розвивати зосередженість; виховувати відчуття поваги до всіх членів сім΄ї, чуйність, доброзичливість, бажання допомагати їм, не засмучувати своїми словами, учинками, поведінкою.

Матеріал:  лялька Тарасик, презентація «Моя сім΄я»,м’яч, предметні малюнки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

Вихователь показує дітям ляльку Тарасика, пропонує привітатися з ним.

  • Дітки давайте з вами пригадаємо пальчикову вправу «Моя сім΄я», та навчимо цієї гри Тарасика.

Перший пальчик – наш дідусь,

Другий – то  бабуся,

Третій пальчик – наш татусь,

А четвертий – то матуся,

А мізинчик наш малюк,

Він сховався тут.

ІІ. Основна частина

  • Що ви зараз робили? Як називається гра?
  • Тарасик хоче вам розповісти про свою родину

 

Показ презентації

  • Сім΄я об’єднує найрідніших людей і складається з батьків і дітей. У сім΄ї всі люблять одне одного, піклуються одне про одного та допомагають одне одному., розкажіть кого ви бачили на презентації.
  • Сім΄я буває маленькою, коли в сім΄ї є тато, мама і дитина, а може бути великою, коли є бабуся, дідусь, брати, сестри. Яка сім΄я у Тарасика?

 

Дидактична гра «Оціни ситуацію»

Вихователь роздає дітям картинки, на яких зображені різні життєві ситуації.

  • Покладіть зелений кружечок під тим малюнком, де на вашу думку, у родині по-справжньому опікуються одне одним.

 

Дидактична гра  «Яка моя сім΄я»

Вихователь пропонує дітям скласти речення «У мене маленька (велика) сім΄я. У моєї сім΄ї є тато, мама, я, братик, сестричка. Мою маму звати. Вона працює. Мого тата звуть. Він працює»

 

 

Дидактична гра «Назви ласкаво»

  • Як ми можемо звертатися до членів нашої родини ласкаво?
  • Як звернемося до мами? (матуся, мамуля)
  • Як ласкаво звертаємося до тата? (татусю, татоньку, таточку)
  • Як покличемо лагідно бабусю? (бабуня, бабусенько)
  • Як звернемося лагідно до дідуся? (дідуньо, дідусенько)
  • Як покличемо ласкаво брата? (братику, братоньку)
  • Як звернемося лагідно до сестри? (сестричко, сестронько, сестрице)

 

Дидактична гра «Скажи довге слово»

Вихователь пропонує дітям чітко вимовити довгі слова.

  • Матінка, ненечка, бабуня, бабуся, дитина, дорослі, донечка, синочок, помічник, гостинець.
  • Слухняний, ледачий, маленький, великий, розумний, старенький, лагідний.
  • Матусенька, іменинник, подарунок, сімеєчка.
  • Працювати, поважати, колисати, дарувати, гостювати.

 

Фізкульхвилинка

Наші ніжки: раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо –

Затанцюєм козачок.

Раз присядем, два присядем,

Гарний настрій – добре всім.

Покружляли, покрутились

І на місце тихо сіли.

 

Дидактична гра «У світі наших імен»

  • У кожної людини є ім΄я. Навіщо нам імена? Щоб ми могли покликати того, хто нам потрібен, а ще спілкуватися між собою, дружити, допомагати одне одному. Кожне ім΄я красиве і неповторне, кожне звучить по своєму.
  • Дітки, давайте з вами скажемо своє ім΄я та назвемо перший і останній звук у ньому.

 

Дидактична гра «Куди і з ким іду» (з м΄ячем)

Вихователь пропонує дітям допомогти Тарасикові закінчити речення, називаючи членів сім΄ї  у відповідному відмінку

  • У зоопарк я піду з   (татом)
  • У магазин я піду з  (бабусею)
  • У магазин я піду з  (дідусем)
  • На стадіон я піду з (братом)
  • На концерт я піду з (сестрою)
  • На прогулянку я піду з (песиком)

Дидактична гра «Скажи, чий? Чиє? Чия? Чиї?»

Вихователь демонструє малюнки різних предметів і пропонує дітям дати відповідь на запитання.

  • Бабуся має окуляри. Чиї окуляри. (бабусині окуляри)
  • Мама взуває черевики. Чиї черевики? (мамині черевики)
  • У тата є новий костюм. Чий костюм? (татів костюм)
  • У дідуся є солом’яний капелюх. Чий капелюх? (дідусів капелюх)
  • У сестрички нова лялька. Чия лялька? (сестриччина лялька)

 

ІІІ. Підсумок

  • Діти, Тарасикові дуже сподобалося з вами, але час йому повертатися додому, до своїх рідних. Попрощаємося з ним.
  • Як ставляться до вас ваші рідні? Як ви ставитися до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Що ви робите разом?

 

docx
Додав(-ла)
Литвин Тетяна
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку