Розвиток мовлення
Тема: Нашому роду нема переводу
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про сім΄ю; учити будувати речення з однорідними реченнями з однорідними членами; вправляти у виокремленні першого та останнього звука у слові; вправляти у вживанні іменників в орудному відмінку; збагачувати словниковий запас присвійними прикметниками; розвивати зосередженість; виховувати відчуття поваги до всіх членів сім΄ї, чуйність, доброзичливість, бажання допомагати їм, не засмучувати своїми словами, учинками, поведінкою.
Матеріал: лялька Тарасик, презентація «Моя сім΄я»,м’яч, предметні малюнки.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь показує дітям ляльку Тарасика, пропонує привітатися з ним.
-
Дітки давайте з вами пригадаємо пальчикову вправу «Моя сім΄я», та навчимо цієї гри Тарасика.
Перший пальчик – наш дідусь,
Другий – то бабуся,
Третій пальчик – наш татусь,
А четвертий – то матуся,
А мізинчик наш малюк,
Він сховався тут.
ІІ. Основна частина
-
Що ви зараз робили? Як називається гра?
-
Тарасик хоче вам розповісти про свою родину
Показ презентації
-
Сім΄я об’єднує найрідніших людей і складається з батьків і дітей. У сім΄ї всі люблять одне одного, піклуються одне про одного та допомагають одне одному., розкажіть кого ви бачили на презентації.
-
Сім΄я буває маленькою, коли в сім΄ї є тато, мама і дитина, а може бути великою, коли є бабуся, дідусь, брати, сестри. Яка сім΄я у Тарасика?
Дидактична гра «Оціни ситуацію»
Вихователь роздає дітям картинки, на яких зображені різні життєві ситуації.
-
Покладіть зелений кружечок під тим малюнком, де на вашу думку, у родині по-справжньому опікуються одне одним.
Дидактична гра «Яка моя сім΄я»
Вихователь пропонує дітям скласти речення «У мене маленька (велика) сім΄я. У моєї сім΄ї є тато, мама, я, братик, сестричка. Мою маму звати. Вона працює. Мого тата звуть. Він працює»
Дидактична гра «Назви ласкаво»
-
Як ми можемо звертатися до членів нашої родини ласкаво?
-
Як звернемося до мами? (матуся, мамуля)
-
Як ласкаво звертаємося до тата? (татусю, татоньку, таточку)
-
Як покличемо лагідно бабусю? (бабуня, бабусенько)
-
Як звернемося лагідно до дідуся? (дідуньо, дідусенько)
-
Як покличемо ласкаво брата? (братику, братоньку)
-
Як звернемося лагідно до сестри? (сестричко, сестронько, сестрице)
Дидактична гра «Скажи довге слово»
Вихователь пропонує дітям чітко вимовити довгі слова.
-
Матінка, ненечка, бабуня, бабуся, дитина, дорослі, донечка, синочок, помічник, гостинець.
-
Слухняний, ледачий, маленький, великий, розумний, старенький, лагідний.
-
Матусенька, іменинник, подарунок, сімеєчка.
-
Працювати, поважати, колисати, дарувати, гостювати.
Фізкульхвилинка
Наші ніжки: раз, два, три!
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо –
Затанцюєм козачок.
Раз присядем, два присядем,
Гарний настрій – добре всім.
Покружляли, покрутились
І на місце тихо сіли.
Дидактична гра «У світі наших імен»
-
У кожної людини є ім΄я. Навіщо нам імена? Щоб ми могли покликати того, хто нам потрібен, а ще спілкуватися між собою, дружити, допомагати одне одному. Кожне ім΄я красиве і неповторне, кожне звучить по своєму.
-
Дітки, давайте з вами скажемо своє ім΄я та назвемо перший і останній звук у ньому.
Дидактична гра «Куди і з ким іду» (з м΄ячем)
Вихователь пропонує дітям допомогти Тарасикові закінчити речення, називаючи членів сім΄ї у відповідному відмінку
-
У зоопарк я піду з (татом)
-
У магазин я піду з (бабусею)
-
У магазин я піду з (дідусем)
-
На стадіон я піду з (братом)
-
На концерт я піду з (сестрою)
-
На прогулянку я піду з (песиком)
Дидактична гра «Скажи, чий? Чиє? Чия? Чиї?»
Вихователь демонструє малюнки різних предметів і пропонує дітям дати відповідь на запитання.
-
Бабуся має окуляри. Чиї окуляри. (бабусині окуляри)
-
Мама взуває черевики. Чиї черевики? (мамині черевики)
-
У тата є новий костюм. Чий костюм? (татів костюм)
-
У дідуся є солом’яний капелюх. Чий капелюх? (дідусів капелюх)
-
У сестрички нова лялька. Чия лялька? (сестриччина лялька)
ІІІ. Підсумок
-
Діти, Тарасикові дуже сподобалося з вами, але час йому повертатися додому, до своїх рідних. Попрощаємося з ним.
-
Як ставляться до вас ваші рідні? Як ви ставитися до мами, тата, бабусі з дідусем, братиків та сестричок? Що ви робите разом?