Ділова гра «Усе наше життя – гра»

Про матеріал
Ділова гра Тема: «Усе наше життя – гра» Мета: визначення професійної компетентності педагогів при організації сюжетно-рольових ігор. Завдання: • визначити рівень професійної підготовленості педагогів; • розвинути згуртованість, вміння працювати в команді, аргументовано відстоювати свою точку зору; • удосконалювати педагогічну майстерність педагогів, сприяти творчому пошуку; • скорегувати роботу з організації сюжетно-рольової гри в різновікових групах; • розширити знання педагогів про сучасні підходи до організації сюжетно-рольових ігор.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ділова гра

 «Усе наше життя – гра»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вихователь-методист

ЗДО «Калинка»

Хромець А.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021

«Усе життя наше - гра»

 

Мета: визначення  професійної компетентності педагогів при організації сюжетно-рольових ігор.

Завдання:

  • визначити рівень професійної підготовленості педагогів;
  • розвинути згуртованість, вміння працювати в команді, аргументовано відстоювати свою точку зору;
  • удосконалювати педагогічну майстерність педагогів, сприяти творчому пошуку;
  • скорегувати роботу з організації сюжетно-рольової гри в різновікових групах;
  • розширити знання педагогів про сучасні підходи до організації сюжетно-рольових ігор.

 

Форма проведення: «ділова гра».

 

Обґрунтування необхідності проведення ділової гри.

 

Ми живемо в час, коли з'являються нові сучасні вимоги до освіти, зокрема і дошкільної,  та  до професіоналізму педагогів.

Сучасний педагог повинен навчитися адекватно реагувати на зміни, що відбуваються у дошкільній освіті, вміти працювати в команді однодумців - з усіма учасниками освітнього процесу.

Проведення ділової гри було викликане необхідністю контролю і систематизації знань педагогів щодо підвищення ефективності педагогічного процесу через організацію сюжетно-рольових ігор з дітьми дошкільного віку.

 

Хід ділової гри  

 

Сьогодні я маю нагоду провести з вами один із інтерактивних методів роботи - ділову гру.

 

Але перш за все привітаймося

- Для того, щоб привітатися, пропоную рухами відповісти на мої запитання. Я запитую, ви відповідаєте.

 

Здрастуйте, колеги, вихователі, друзі.

З вами гру вестиму я.

З гарним настроєм хто прийшов – махніть,

Хто чує мене -  головою кивніть.

Хто бачить мене, прошу оком моргнути,

Хто любить дітей, ті підведіться трохи.

Хто найвеселіший –- ви всім усміхніться,

Хто ввічливий – сусідамі злегка вклоніться.

Почитать кому охота, любить хто свою роботу?

Похитайте головою вправо-вліво, раз, іще раз.

Хто інновації любить, уміє творити,

Хто їх вивчає, з ними хоче дружити?

Поплещіть, вас я побачить хочу,

Всього, що знаю, і вас навчу.

 

- Сьогодні у нас в залі найвеселіші, ті, хто любить дітей, ввічливі і творчі педагоги. Отже починаємо нашу ділову гру, яка називається «Усе наше життя -  гра», у ході якої  ми визначимо  професійну компетентність педагогів в організації сюжетно-рольових ігор та осмислимо власні підходи до роботи.

 

Ми починаємо, пропоную об’єднатися у 2 команди за допомогою слів «Зима», Весна», та представляю журі. Бажаю учасникам команд удачі, успіхів у змаганні.

 

 Чи погодитесь ви зі мною шановні колеги, що життя на планеті - це сюжетно-рольова гра  під назвою «Земля»?

Адже ми всі на певному етапі свого  життя граємо певну роль.

Скажіть будь-ласка яку роль ви граєте на дану хвилину? (слухачів)

Яку роль граю я? (виступаючого, ведучого)

Ви зайдете у групову кімнату і гратимете уже роль кого? (вихователя) у якій сюжетно-рольовій грі? (дитячий садок)

Після робочого дня ви йдете додому  і по дорозі зайшли за хлібом, в яку роль ви входите  і в якій сюжетно-рольовій грі? (покупець у сюжетно-рольовій грі («Магазин»).

Прийшовши додому яку ви розпочинаєте сюжетно-рольову гру? («Сім’я» ), які виконуєте ролі? (дружина, мама, кухарка, прибиральниця, праля, садівник,)

У скільки якнайменше рольових ігор ви граєте за день?(найменше 3 гри)

Отже все наше життя –це гра і ми всі в ній гарні актори, але кожен із своєю певною роллю.

Діти дошкільного віку не мають достатніх знань та досвіду. І мають потребу  в пізнанні нового. У цьому їм допомагає сюжетно-рольова гра – образна гра за певним задумом дітей, пов’язана   зі сферою людської діяльності й людських стосунків, оскільки своїм змістом вони відтворюють саме цей аспект.

І завдання педагогів якнайкраще підготувати дитину  до життя в соціумі, застосовуючи різноманітні методи, прийоми та засоби.

А, яку саме характерну рису повинен при цьому мати педагог ми дізнаємось наприкінці гри, пройшовши шість етапів з вирішенням певних завдань.

За кожну правильну відповідь команда отримує  кольорову фішку на звороті з буквами  (один бал) по завершенні гри ми складем з фішок слова і дізнаємося про одну із головних характерних рис, притаманних вихователю. .

1 етап «Знавці».

Педагогам пропонуються питання, відповіді на котрі зашифровані в пелюстках квітки кружечками.

Тож  я вам пропоную «зарядку» для розуму — розгадування зображення «Чарівна квітка»

 

Питання: 
 

  1. Ігри, збагачені життєвим досвідом? (сюжетні)
  2. Необхідний компонент гри — без чого не почнеш гру? (задум) 
  3. Одна із умов  наявності в організації сюжетно-рольової гри? (атрибути) 
  4. Улюблена самостійна діяльність дітей? (гра) 
  5. Сучасний легкий дитячий конструктор? (лего)
  6. Розмова між двома особами? (діалог) 
  7. Перша іграшка малюка? (брязкальце) 
  8.  Старовинна настільно-друкована гра? (лото) .
  9. Перелік дій, які встановлюють певний порядок гри? (правила)
  10. Що розподіляють між собою учасники гри? (ролі)

 

Пропоную до вашої уваги мультимедійну презентацію «Сюжетно-рольова гра»
 

2 етап  «Віртуози»

Назвіть сюжетно-рольові ігри із суспільно-виробничим сюжетом («Будівельники» , «У водія», «Ферма»,  «Кафе», «Перукарня», «Автосервіс» і т.д.)

Із суспільно-побутовим сюжетом («Сім’я», «День народження», «Гостини», «Купання ляльки»)

Складіть перелік обладнання для сюжетно-рольової гри

 

 «Салон краси» (дзеркало, набір гребінців, фен, машинка для стрижки волосся, дитяча косметика, спецодяг, рушники, каса, гроші).

 

Складіть перелік обладнання для сюжетно-рольової гри

«Пожежна станція» (диспетчер, телефон, пожежний щит, предмети-замінники, відро, лопата, вогнегасник, спец одяг, каски, гараж, пожежна машина, бензоколонка, місце для заправки машини водою)

За правильну  відповідь команди отримують  картку

3 етап  «Програмісти»

Перед тим як спланувати відповідно до віку сюжетно-рольову гру  педагогу потрібно орієнтуватися у програмовому змісті.

Вам пропонуються прослухати  програмний  зміст до сюжетно-розвиваючих ігор. Вам  необхідно визначити відповідну вікову групу.

1. Формувати вміння здійснювати різноманітні умовні ігрові дії з сюжетної іграшкою, предметом: пов'язувати 2-3 ігрових дії в смислове ланцюжок, словесно позначати їх, продовжувати за змістом дія, розпочате партнером-дорослим, а потім однолітком. (Від 2 до 3 років.)

2. Формувати вміння приймати і позначати ігрову роль, реалізовувати специфічні ігрові дії, елементарний ігровий діалог з партнером-однолітком. (Від 3 до 4 років.)

3. Формувати вміння змінювати свою рольову поведінку у відповідності з різними ролями партнерів, вміння змінювати роль і позначати свою нову роль партнерів у процесі розгортання гри. (від 4 до 5 років)

4. Формувати вміння комбінувати різноманітні події, погоджуючи в загальному сюжеті індивідуальні задуми; вчити оволодівати спільним сюжетнім задумом. (Від 5 до 7 років.)

Командам пропонується розписати попередню роботу до сюжетно-рольової гри «Будівельники» (чергують відповіді)

(цільова прогулянка до споруджуваного будинку; бесіда про працю будівельників; розглядання картин «Діти грають в кубики»; «Граємо з піском» із серії «Ми граємо»; гра «Чудесний мішечок» (вивчення будівельного матеріалу; гра «Чия річ?» ( закріпити назви предметів праці будівельників); вправа «Подумай і відповідай» (закріпити назви матеріалів, потрібних будівельнику); гра «Будуємо вежу» (закріпити назви предметів будівельного матеріалу); виготовлення атрибутів до гри)

За правильну  відповідь команди отримують  картку

Зараз вам пропоную проявити свої творчі здібності.

4 етап Пантоміма «Моя іграшка»

 Для даного завдання мені потрібні по 3 педагоги, обрати мені їх  допоможе невеликий розіграш лотереї щасливчики якої вийдуть на сцену (на спинці стільчика зворотної сторони знайдіть сюрприз)

      Кожен педагог обирає картку, за допомогою пантоміми по черзі відтворює іграшку, зображену на предметній картині, інша команда   відгадує і називає з якої вона сюжетно-рольової гри.

За правильну  відповідь команди отримують  картку.

А ми продовжуємо…

Кожен педагог розпочинаючи будь - який вид діяльності застосовує художнє слово.  А саме у  ігровій діяльності  застосовуються та вивчаються з вихованцями  лічилки…Пропоную Вам пригадати одну із них…

Так в допомогу  мені кожна команда лічилкою обере по 1 педагогу для участі у 5 етапі …

5 етап «Інтонаційна  мова  вихователя»

Зараз я вам пропоную визначити вміння педагогів  змінювати  інтонацію  ( на картках записані по три інтонації які відобразять по черзі педагоги).

У ході різного виду діяльності дітей  обов’язково присутня похвала, яку вихованці з нетерпінням чекають та намагаються, стараються  заробити

Командам дається завдання: скажіть слово «МОЛОДЕЦЬ!»:


ласкаво

вимогливо                                     здивовано

іронічно

 ніжно

захоплено


 


 


 

Під час освітнього процесу закладу освітньої діяльності перед вихователем майже щодня постають професійно-життєві проблеми та виникають складні педагогічні ситуації, що повинні бути обов’язково передбачені педагогом та не мати гостроконфліктної фази. Тому його професійну діяльність можна розглядати як мистецтво  розв’язувати педагогічні задачі.

За правильну  відповідь команди отримують  картку

 

Я думаю, для вас не буде складним  виконати наше наступне завдання .

6 етапу  «Інтригуючий»

Педагогічні ситуації.

     Команди за жеребом витягують педагогічні ситуації. Одна команда грає педагогічну ситуацію, а представникам  з протилежної команди необхідно  вирішити цю ситуацію. (надається 1 хвилина на роздум)

  1. команда

Дві дівчинки (їм по 6 років) ніяк не можуть домовитися, хто буде мамою ляльки Даші.

- Я буду!

- І я хочу! - сперечаються дівчинки.

- Двох мам не буває, - каже одна з них.

- Хочеш, ти будеш нянею? - пропонує перша.

- Ні, я буду тільки мамою! - наполягає друга. Одна з дівчаток нахиляється над коляскою, швидко бере на руки ляльку і починає її заколисувати.

- Ну, а я тоді не буду грати! - образилася інша.

 Запитання:

Як розв’язати дану конфліктну ситуацію та зробити так, щоб дівчатка грались разом.

 

  2 команда

Юля обгородила іграшкових курчат кубиками – вийшов пташиний двір. Грає, радіє, курчат годує. Прицілився Коля м'ячем: баб-бах! І немає дворика! Гордий Коля – попав в мету! Йому лише шкода, що хлопці не бачили.

  Що сказали б хлопці, якби побачили? Як навчити дітей грати, не руйнуючи гру сусіда?

 

За правильну  відповідь команди отримують  картку

 

Наша ділова гра підійшла до кінця, але ми ще не вичерпали з даної теми.

 Адже гра — це цілий світ.

 

Готові  розмовляти  ми до ранку,

Та час минув, закінчувати вже пора.

 

          Запрошую педагогів вийти із отриманими фішками, скласти  із фішок слова відповідно кольору  ( починати з жовтого, зеленого ,малинового, синього)  та прочитати  одну із головних характерних рис творчого педагога «Високий рівень педагогічної майстерності»

 

       Так, саме з високим  рівнем  педагогічної майстерності  вихователь зможе розвинути у дітей творчий потенціал, креативність та  надати  належну путівку в соціум.

 

Щиро вдячна за вашу активність,  цікавість та інтерес.

Дякую за увагу! До нової зустрічі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку