Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з традиціями та побутом українського народу. Знайомити з назвами предметів українського національного посуду (чавун,макітра, глечик, миска, дерев'яні ложки) та українських національних страв (борщ, вареники).
Вчити дітей ліпити частування для гостей (вареники): круг складати навпіл та освоювати способи ліплення – прищипування, защипування краю.
Розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення, пізнавальну активність, викликати інтерес до оточуючого середовища;почуття форми, пропорцій, узгодженість у роботі обох рук.
Виховувати патріотизм, гордість за свій народ, бажання більше знати, бути чемними та гостинними господарями, повагу до українських народних традицій.
Зачепилівський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) «Ромашка» Зачепилівської селищної ради Зачепилівського району Харківської області
Конспект заняття – розваги
з пізнавального (ознайомлення з навколишнім) та художньо – естетичного (ліплення) розвитку для дітей молодшої групи
до колективного перегляду «Формування патріотичних почуттів дошкільників у різних видах діяльності»
Підготувала
вихователь Ігнатюк І.О.
2015
Вид: інтегроване
Тип: групове
Програмовий зміст: продовжувати знайомити дітей з традиціями та побутом українського народу. Знайомити з назвами предметів українського національного посуду (чавун,макітра, глечик, миска, дерев’яні ложки) та українських національних страв (борщ, вареники).
Вчити дітей ліпити частування для гостей (вареники): круг складати навпіл та освоювати способи ліплення – прищипування, защипування краю.
Розвивати увагу, кмітливість, логічне мислення, пізнавальну активність, викликати інтерес до оточуючого середовища;почуття форми, пропорцій, узгодженість у роботі обох рук.
Виховувати патріотизм, гордість за свій народ, бажання більше знати, бути чемними та гостинними господарями, повагу до українських народних традицій.
Матеріал: український національний посуд, овочі та фрукти для гри «Зваримо борщ», солоне тісто, дощечки для ліплення, аудіозапис пісні Поплавського «Варенички мої», вологі серветки.
Хід
Ігрова ситуація. До дітей у групу завітали гості. Вихователь пропонує дітям бути чемними господарями і пригадати, що потрібно робити коли в дім завітали гості. (Запросити гостей до столу та пригостити чимось смачненьким)
Дидактична гра «Зваримо борщ»
Мета: Знайомити дітей з назвами, призначенням та виглядом українського національного посуду.
Закріплювати знання дітей про овочі з яких готують борщ.
Виховувати любов до праці, бажання допомагати.
Матеріал: чавун, миска, дерев’яні ложки, овочі (картопля, капуста, цибуля, буряк, помідори), сало та фрукти.
Вихователь показує дітям заздалегідь підготовлене тісто, потім пропонує дітям зліпити вареники. Для цього формує з тіста круги для кожної дитини і демонструє послідовність ліплення та супроводжує поясненням свої дії.
Діти ліплять вареники, за потреби вихователь допомагає індивідуально. По закінченню роботи діти складають свої варенички на рознос.
Українська народна гра «Сірий кіт»
Мета: розвивати вміння ходити і різних напрямках, тримаючись один за одного ззаду за пояс.
Розвивати мовлення, увагу, спритність.
Виховувати
Хід гри
Гравці стають у ряд один за одним, узявшись ззаду за пояс, ходять у різних напрямках, і прямо, і кружками, і в’ються. У цей час, коли вони так ходять, «сірий кіт», тобто гравець, який стоїть першим і усіх водить, запитує:
Ті, що стоять у ряду останніми і називаються мишами, відповідають:
З цими словами кіт ловить мишей. Кого піймає, той стає котом, а кіт – мишею.
Після гри кухар з кухні приносить вареники у макітрі. Діти йому дякують та пригощають гостей варениками під музичний супровід. Звучить пісня Поплавського «Варенички мої».
Потім діти самі ласують варениками та компотом, що знаходиться у глечику.