Тема: Число і цифра 3
Мета. Закріпити вміння дітей лічити в межах 3, розрізняти цифри від 1 до 3. Закріпити вміння розрізняти геометричні фігури: круг. квадрат, трикутник. Закріпити знання основних кольорів та знання дітей про частини доби. Виховувати цікавість до математики. Уточнити уявлення дітей про осінь, її характерні ознаки та зміни в природі. Збагатити словник епітетами, синонімами, пов'язаними з осінніми явищами. Розвивати вміння дітей активно користуватися малими жанрами фольклору — загадками, приказками. Виховувати поетичне ставлення до природи. Розвивати мислення, кмітливість, зорову та довільну пам'ять, увагу, вміння працювати в колективі. Демонстраційний матеріал. Силуетні зображення Зайчика.
Вовка, Ведмедя. Лисиці. казковий герой Колобок. Цифрові картки. Ширма.
Роздатковий матеріал. Фішки та картки для закріплення понять: день, ранок, вечір, ніч; кошики, на яких зображені числові позначення — різна кількість крапок, морква (з картину), різнокольорові рукавички (вирізані з Картону) з цифрами від 1 до 3.
Хід заняття
Вихователь. Діти, в народі кажуть. що добрий гість — дому радість.
Сподіваюсь, що ви, як i я, раді нашим гостям. То ж давайте привітаємось до них, подаруємо свої усмішки. (Діти сідають на подушки).
Листя падає додолу. Засипає гай i поле.
На вербі один листочок До зими один деньочок.
Осінь закінчила всі свої справи, i до нас у білій шубі поспішає Красуня-зима. Діти, а про Осінь як можна сказати? (Золото, щедра, багата, чарівна, славна).
Давайте пригадаємо приказки про Осінь:
Восени i горобець ситий.
— Вересень птахів у дорогу підганяє.
День у листопаді. що заячий хвіст.
Вихователь. Сьогодні останній день осені. Завтра розпочинається перший місяць зими
— грудень.
Ви знаєте, що сьогодні до нас завітав ще один гість — казковий герой.
(Шугаю його по групі, але замість гостя знаходжу капелюха).
Вихователь. Ви хочете дізнатися, що ж за казковий герой до нас завітав i десь заховався?
Тоді відгадайте загадку:
Круглий, свіжий i рум'яний Я тільки що з печі.
Втік від діда. втік від баби Втечу й від малечі.
(З’являється колобок. Діти з ним вітаються). Подивіться. який гарний колобок. Які слова можна про нього сказати? (По черзі показую силует звірят).
Вихователь. Казка про Колобка закінчується весело та сумно? Чом у? (Відповіді дітей). Мабуть, тому наш Колобок не дуже веселий. Я пропоную разом з ним вирушити у казку. Можливо ми допоможемо йому i у казочці буде інший кінець. Ви згодні? Щоб потрапити у казку, потрібно закрити очі i порахувати до 3. Ось ми i опинилися з вами у казці: Покотився Колобок з двору стежкою в лісок.
Ось під кущиком звірятко — Довгі вушка, сірі лапки.
(Звертаю увагу дітей на ширму, де з’являється Зайчик).
Зайчик. Колобок, Колобок, я тебе з'їм!
Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю.
Зайчик. Не хочу я твоєї пісні, краще допоможи мені моркву зібрати!
Вихователь. Засумував Колобок, бо не вміє. Давайте йому допоможемо!
(Діти підходять до своїх столів, на яких лежать кошики з числовими позначеннями —різна кількість крапок від 1 до 3. Діти повинні порахувати крапки i відібрати потрібну кількість моркви).
Вихователь: Кошики з морквою віддаємо Зайчикові.
Зайчик. Дякую вам, діти!
Вихователь:
Покотився Колобок
Далі стежкою в лісок
I зустрівся ненароком
На узліссі з сірим Вовком.
Вихователь: Загарчав Вовк, як побачив, що Колобок не один, а з дітками.
Вовк. Колобок, Колобок, я не з'їм тебе. якщо виконаєш завдання. Вихователь. Діти. знову потрібна наша допомога, підходьте до своїх столів i слухайте завдання Вовка.
Вовк. Я загадаю загадки, а ви повинні визначити. яка це частина доби.
Вихователь. Давайте пригадаємо, які ми знаємо частини доби? (Ранок, день,
вечір, ніч). Кожну частину доби позначаємо фішками: ранок — червоною; день жовтою; вечір — синьою; ніч — чорною. А діти, в яких немає фішок. будуть шукати картинку. на якій зображено ту чи іншу частину доби.
Одягайся та умивайся! На зарядку поспішай —
День із неї починай! (Ранок)
А в обід я сів за стіл
Та борщу тарілочку з'їв. (День)
Мати сина колихала, Колискову співала,.(Вечір) В темнім небі зорі сяють.
Місяць дивиться в вікно
Малюки вже сплять давно . (Ніч)
Вовк. Молодці, діти. відгадали загадки. допомогли Колобкові.
Вихователь.
Перед тим, як йти далі. Колобок пропонує нам виконати фізичні вправи. щоб ми стали ще
(Діти утворюють коло. Вихователь показує дітям цифрові картки).
Стільки раз в долоні плесни... Стільки раз ногою тупни...
Нахилися стільки раз...
I підстрибни в цей же час... А присядь ти рівно стільки...
Ну, й рахунок. Гра та й тільки!
Покотився Колобок. Раптом чує, хтось тупцює, То Ведмідь-набрід танцює.
Побачив Колобок Ведмедя. злякався його люто, розгубився. Давайте порадимо йому оббігти звіра «десятою» дорогою, подалі від біди.
А ви погляньте, що то за рукавички лежать у нас на столах? Мабуть. звірята гралися i розгубили ïх. Треба до кожної рукавички знайти пару, щоб дві рукавички були одного кольору i з однаковими цифрами.
Вихователь. Тільки-но зібрали рукавички, а назустріч — Лисичка (З’являється за ширмою).
Лисичка: Колобок, колобок я тебе з’їм!
Вихователь. Не їж, Лисичко, нашого Колобка, а ми подаруємо рукавички для твоїх лисенят.
Лисичка: Дякую вам! Ну, добре. я не буду їсти Колобка, якщо ви допоможете мені скласти
Гра «Склади мишку»
Вихователь: Діти справилися із твоїм завданням Лисичко, тобі подобаються наші мишки?
Погляньте, який Колобок веселий, ми йому допомогли виконати завдання всіх звіряток.
Лисичка його не з'їла i казочка закінчилась не сумно.
Яких звірят зустрів Колобок?
А зараз ми пограємо в гру «Що змінилося?».
(Діти заплющують очі, вихователь міняє місцезнаходження звірят. На слова. «Оченята прокидаються» — діти відкривають очі i визначають, що змінилось, хто за ким стоїть по порядку).
Вихователь :А нам час прощатися із звірятами i повертатися додому.
Колобок: До побачення! Дякую вам за допомогу!