Конспект заняття "Де найкраще місце на Землі?"

Про матеріал

Запропоноване заняття розраховане на роботу з дітьми старшого дошкільного віку і передбачає реалізацію завдань громадянського гарту сучасних дітей, виховання поваги до людей іншої раси, почуття любові до рідного краю.

Перегляд файлу

 

Автор: Ващенко Алла Володимирівна, вихователь ЗДО№12 м. Умань, Черкаська обл.

Де найкраще місце на Землі?

/інтегроване заняття з пріоритетом пізнавального розвитку/

Програмовий зміст. Розвивати пізнавальну активність, пам’ять, увагу. Дати знання, що світ населяють різні народи, люди різняться кольором шкіри, волоссям, розрізом очей; формувати поняття «Батьківщина», «рідний край»; закріпити знання елементів українського національного одягу; продовжувати знайомити з прислів’ями про рідний край. Розширити уявлення про особливості зовнішнього вигляду та поведінки мешканців жарких та холодних країв; удосконалювати вміння демонструвати залежність системи від надсистеми під час дидактичної гри «Чому» (ТРВЗ). Виховувати повагу до людей іншої раси, почуття любові до рідного краю, організованість, уміння працювати в підгрупі.

Матеріал. Карта світу, глобус, картинки з зображенням природи Півночі та Півдня, картки з зображенням людей негроїдної раси, європеоїдної раси, якутів, роздаткові картки з зображенням тварин, прислів’я про рідний край, зображення хлопчика та дівчинки в національних костюмах.

Попередня робота. Розглядання глобусу та карти світу, ознайомлення з елементами українського національного костюму, відшукування цікавинок про особливості поведінки мешканців теплих та холодних країв, підготовка проектів про жителів південної та північної частин Землі.

Хід

Вихователь.  До нас по допомогу звернулися дівчинка та хлопчик, розглядаючи карту, вони засперечалися - де найкраще місце на Землі? (вихователь демонструє картинку з зображенням дітей, що розглядають карту).

  •       Дівчинка показує, що де? (на морі).
  •       Хлопчик переконаний, що де? (на суші).
  • Як ви, діти, думаєте де найкраще місце на Землі? селі, в лісі, на морі...)
  • А,щоб віднайти, побачити найкраще місце на Землі, що нам потрібно, як ви гадаєте? (карта).

Вихователь демонструє карту.

  • Ось вона! Давайте глянемо на карту, адже вона незвичайна, чому? (крім морів та земель на ній зображенні люди).
  • Знайдіть серед зображень людей зображення саме українців. Чому ви так вважаєте? (діти доводять своє переконання описуючи костюм, називають елементи українського національного костюму).
  • Чим відрізняються українці від інших народів що, населяють Землю?(діти порівнюють колір волосся, шкіри, розріз очей європеоїдної раси з іншими).
  • І хоча люди Землі різні, всі повинні дружити, тож запросимо всіх до українського народного хороводу.(фізкультхвилинка укр. нар. хоровод).
  • Ми дійсно дружні українці, а ще ми і розумні, то ж доведемо це. (Презентації дітьми підготовленних проектів про жителів планети Земля).

 Всі різні зовні, але у кожної людини є місце, де вона народилася, де    проходить  дитинство, де виростає. Це її маленька батьківщина. Що означає слово Батьківщина - місце де людина народилася, де живуть рідні, батьки.

Звучить пісня (муз. і сл. Рубальської) «Україно – ненька»

Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини – Батьківщину.

Ми часто вживаємо слова «рідна земля», «рідний край». Що вони означають? Чому вони для нас найдорожчі?

Дитина 1. Що таке Батьківщина?

 Під віконцем калина,

 Тиха казка бабусі,

 Ніжна пісня матусі,

 Дужі руки у тата,

 Під тополями хата,

 Під вербою криниця,

 В чистім полі пшениця.

Дитина 2. Зацвітає калина,

                     Зеленіє ліщина,

Степом котиться диво – луна

Це моя Україна,

Це моя Батьківщина

Що, як і тато, і мама одна

Вихователь. Отже, діти Україна – це отча земля, рідний край, де ви народились. Її багатства – це хліб і цукор, сталь і вугілля. А ще це тихі озера, калинові гаї, дрімучі ліси, народні пісні, які співали твої прадіди.

Не забувайте, що ви діти землі, що зветься Україною. Являєтесь громадянами своєї Вітчизни. Розмовляєте українською мовою. Нашу мову називають калиновою, соловїною, барвінковою. Вона є державною мовою України.

Дитина 3 Наша мова калинова,

І ласкава і медова,

І багата і не бідна

От що мова наша рідна!

Вихователь. А по національності ми, дітки, українці. Хлопчики славні українці, а дівчатка україночки.

Вихователь пропонує фотографії жарких (південь) та холодних (північ) країв.

  •       Чим відрізняється природа цих країв?
  • Жителі цих країв надіслали нам скриньку, в якій зображення мешканці півдня та півночі, дітям треба розібратися де тварини жарких, холодних країв.(Діти, поділившись на групи визначають та розповідають цікавинки про тварин).

Т.Р.В.З. Д/гра «Чому?»

Вихователь запитує, наприклад чому у жирафа довга шия, а у оленя гіллясті роги. Пояснити залежність зовнішнього вигляду від умов проживання.

Вихователь. Вам, діти, сподобалося подорожувати по карті світу, але в народі кажуть «Де не є добре, а дома краще.»; «Кожному мила своя сторона.»

  •       Як ви це розумієте?

      Що є Батьківщиною для кожної людини?

Що можна відповісти хлопчику та дівчинці, які досі сперечаються де найкраща є земля?(Де родився,живеш).

      -    Тож любіть Україну, шануйте нашу мову, один одного; «Чужого навчайтесь й свого не цурайтесь».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
2690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку