Конспект заняття з природи
для дiтей середньої групи
"Подорож природничою країною”
Вихователь « ДНЗ 8»
Бащук Н.Л.
Програмовий змiст: Розвивати знання дiтей про природу, а саме рослинний свiт. Формувати знання про те що рослини бувають кориснi та шкiдливi; вмiти їх розпiзнавати за зовнiшнiми ознаками. Вчити бережно поводитись в природному довкiллi,не шкодити рослинам,знати бiльше корисного про природу,поведiнку людини в незвичайних ситуацiях.
Виховувати iнтерес до оточуючої природи.
Матерiал та обладнання:iлюстрацiї,картини,навчальнi плакати iз зображенням природнiх форм,фарби.
Хiд заняття.
Вихователь. Дiти у нас сьогоднi незвичайне заняття.Ми з вами вирушаємо в подорож до незвичайної,загадкової i чудової країни-Природи.Кожна квiтка,рослинка,травинка- це частина природи,частинка рiдної землi.
Наша планета – Земля,
Щедра вона i багата,
Гори,лiси та поля –
Наша домiвка,малята.
Вихователь.Але природа може бути i другом,i ворогом.Другом – коли ти добре знаєш її,ворогом – коли погано! Ми вже знаємо з вами,що у природi є багато рослин,ягiд та грибiв,дуже схожих на їстiвнi,а насправдi вони дуже отруйнi,небезпечнi для життя людини.Хоча отруйнi рослини дуже потрiбнi в природi,їх використовують в медицинi,вони – лiки для тварин,птахiв.
Вихователь пропонує дiтям вирiшити двi проблемнi ситуацiї iз життя.
Ситуацiя 1.
Навеснi Сергiйко пiшов до лiсу разом iз мамою i татом.День був погожий,небо яскраве,блакитне.Хлопчик пiдiйшов до кущiв,на одному з них вiн побачив голi прутики,а на них квiти.Зламав прутик – здалося,що вiн стане кращим,якщо здерти з нього кору.Вирiшив допомогти собi зубами.
Завдання:
1.Доповни ситуацiю.
2.Придумай закiнчення.
3.Навчись розпiзнавати отруйнi рослини на малюнку i у природi.
Запитання:
1.Що не мав робити Сергiйко?
2.Чи знав хлопчик правила поведiнки в довкiллi? Якi з них вiн порушив?
3.Чи можуть зуби бути iнструментом який знищує кору з дерев та кущiв?
4.Чи можна брати до рота невiдомi або маловiдомi рослини?
Ситуацiя 2.
Дiти пiшли на екскурсiю.Дорога пролягала через пустир.Розглядали рослини,що росли довкола.Усiх зацiкавила рослина з гарним листям i блiдо-рожевими квiтами,але найбiльше приваблювали дивовижнi коробочки,якi були нiбито прикрiпленi до грубоватого стебла.Не витримав Василько.Вiдiрвав одну коробочку,потрусив нею.Всерединi щось заторохтiло. „Може, то зернята,як маковi?“–подумав хлопчик.Розкрив коробочку i висипав насiння в собi в рот. А Оля вирiшила скоштувати одну ягiдку – вона трималася на довгому стеблi i нагадувала око ворона,яке немовби прагнуло розглянути все довкола.Дiвчинка вирiшила,що це чорниця.Аж нi,то було вороняче око –так зветься,це дуже отруйна рослина.
Завдання:
1.Закiнчи ситуацiю.
2.Як ти думаєш,чим закiнчиться прогулянка для Василька та Олi?
3.Чи впiзнаєш блекоту та iншi отруйнi рослини на малюнку та в природi?
4.Яблуко-їстiвне та корисне.А якщо ти зiси маленьке зеленее недостигле яблуко,-що може статися?
Вихователь.Дiти,коли трапилася бiда з вами або вашими знайомими,що треба зробити?
Вiдповiдi:
1.Якщо ти ненароком скоштував рослину i тобi cтало зле,випий гарячого чаю iз серцевими краплями.
2.Змочи у водi бинт або клаптик чистої тканини та поклади на зуби.
3.Негайно звернися до лiкаря.
Вихователь.Дiти а що ми маємо з вами пам’ятати,коли вирушаємо в подорож у природу?
Вiдповiдi:
1.Не можна брати незнайомi рослини в рот,не плисти з них вiнок,не гратися та не виготовляти iграшки.
2.Нестиглi овочi та фрукти можуть викликати гострий бiль у шлунку,а також таку хворобу як дизентерiя,яка супроводжується блювотою та проносом.
Дiти загадують загадки.
*Ягоду зiрвеш, всi руки обдереш (Агрус).
*Стоїть коливається,як торкнеш – кусається (Кропива).
*В бiлу цятку капелюх,
Кажуть, що морю я мух,
Хочу я тебе спитати:
В кошик будеш мене брати? (Мухомор)
*Капелюх масний блищить –
Пiд сосною гриб стоїть.
В кошик лiзуть залюбки,
Найсмачнi …(маслюки).
Вихователь.Молодцi,багато знаєте загадок.А зараз пограємо в гру.
Проводиться рухлива гра „Зайвий гриб на галявинi.”
Вихователь.Унас буде декiлька команд,кожна з яких виконуватиме своє завдання.Перша команда розфарбовуватиме їстiвнi ягоди,друга-їстiвнi гриби,третя –рослини.
Пiсля виконання роботи кожна команда розповiдає,якi рослини,гриби,ягоди вони розфарбували.
Пiсля закiнчення завдання вихователь пропонує дiтям виконати фiзичну вправу „Розумнi дiтки“:
Ростемо до неба –(Дiти тягнуть руки вгору.)
Розумнi,як треба.(Руки кладуть на голову,хитають нею.)
Мiцнi,як грибочки,-(Присiдають.)
Доньки та синочки.(Обiймають себе за плечi.)