Конспект заняття для дiтей середнього дошкільного віку з природи "Подорож природничою країною”

Про матеріал
Процес навчання дітей до природи надзвичайно цікавий, але непростий i довготривалий. Він ще розпочинається тоді коли дитина починає розпізнавати світ. Конспект даного заняття допоможе педагогу : Розвивати знання дiтей про природу, а саме рослинний свiт. Формувати знання про те що рослини бувають кориснi та шкiдливi; вмiти їх розпiзнавати за зовнiшнiми ознаками. Вчити бережно поводитись в природному довкiллi,не шкодити рослинам,знати бiльше корисного про природу,поведiнку людини в незвичайних ситуацiях. Виховувати iнтерес до оточуючої природи. виховувати спостережливість, доброзичливість, взаємоповагу.
Перегляд файлу

Конспект заняття з природи

для дiтей середньої групи

"Подорож природничою країною”

Вихователь  «  ДНЗ 8»

                                                                                                  Бащук Н.Л.

 

 

Програмовий змiст:    Розвивати знання дiтей про природу,  а саме рослинний свiт. Формувати знання про те що рослини бувають кориснi та шкiдливi; вмiти їх розпiзнавати за зовнiшнiми ознаками. Вчити бережно поводитись в природному довкiллi,не шкодити рослинам,знати бiльше корисного про природу,поведiнку людини в незвичайних ситуацiях.

     Виховувати iнтерес до оточуючої природи.

     Матерiал та обладнання:iлюстрацiї,картини,навчальнi плакати iз зображенням   природнiх форм,фарби.                                                                                                         

                                                      Хiд заняття.

     Вихователь. Дiти у нас сьогоднi незвичайне заняття.Ми з вами вирушаємо в  подорож до незвичайної,загадкової i чудової країни-Природи.Кожна квiтка,рослинка,травинка- це частина природи,частинка рiдної землi.

Наша планета  – Земля,

Щедра вона i багата,

Гори,лiси та поля –

Наша домiвка,малята.

     Вихователь.Але природа може бути i другом,i ворогом.Другом – коли ти добре знаєш її,ворогом – коли погано! Ми вже знаємо з вами,що у природi є багато рослин,ягiд та грибiв,дуже схожих на їстiвнi,а насправдi вони дуже отруйнi,небезпечнi для життя людини.Хоча отруйнi рослини дуже потрiбнi в природi,їх використовують в медицинi,вони – лiки для тварин,птахiв.

Вихователь пропонує дiтям вирiшити двi проблемнi ситуацiї  iз життя.

    Ситуацiя 1.

    Навеснi Сергiйко пiшов до лiсу разом iз мамою i татом.День був погожий,небо яскраве,блакитне.Хлопчик пiдiйшов до кущiв,на одному з них вiн побачив голi прутики,а на них квiти.Зламав прутик – здалося,що вiн стане кращим,якщо здерти з нього кору.Вирiшив допомогти собi зубами.

    Завдання:

1.Доповни ситуацiю.

2.Придумай закiнчення.

3.Навчись розпiзнавати отруйнi рослини на малюнку i  у природi.

    Запитання:

1.Що не мав робити Сергiйко?

2.Чи знав хлопчик правила поведiнки в довкiллi? Якi з них вiн порушив?

3.Чи можуть зуби бути iнструментом який знищує кору з дерев та кущiв?

4.Чи можна брати до рота невiдомi або маловiдомi рослини?

    Ситуацiя 2.

    Дiти пiшли на екскурсiю.Дорога пролягала через пустир.Розглядали рослини,що росли довкола.Усiх зацiкавила рослина з гарним листям i блiдо-рожевими квiтами,але найбiльше приваблювали дивовижнi коробочки,якi були нiбито прикрiпленi до грубоватого стебла.Не витримав Василько.Вiдiрвав одну коробочку,потрусив нею.Всерединi щось заторохтiло. „Може, то зернята,як маковi?“–подумав хлопчик.Розкрив коробочку i висипав насiння в  собi в рот. А Оля вирiшила скоштувати одну ягiдку – вона трималася на довгому стеблi i нагадувала око ворона,яке немовби прагнуло розглянути все довкола.Дiвчинка вирiшила,що це чорниця.Аж нi,то було вороняче око –так зветься,це дуже отруйна рослина.

   Завдання:

1.Закiнчи ситуацiю.

2.Як ти думаєш,чим закiнчиться прогулянка для Василька та Олi?

3.Чи впiзнаєш блекоту та iншi отруйнi рослини на малюнку та в природi?

4.Яблуко-їстiвне та корисне.А якщо ти зiси маленьке зеленее недостигле яблуко,-що може статися?

Вихователь.Дiти,коли трапилася бiда з вами або  вашими знайомими,що треба зробити?

   Вiдповiдi:

1.Якщо ти ненароком скоштував рослину i тобi cтало зле,випий гарячого чаю iз серцевими краплями.

2.Змочи у водi бинт або клаптик чистої тканини та поклади на зуби.

3.Негайно звернися до лiкаря.

    Виховательiти а що ми маємо з вами пам’ятати,коли вирушаємо в подорож у природу?

    Вiдповiдi:

1.Не можна брати незнайомi рослини в рот,не плисти з них вiнок,не гратися та не виготовляти iграшки.

2.Нестиглi овочi та фрукти можуть викликати гострий бiль у шлунку,а також таку хворобу як дизентерiя,яка супроводжується  блювотою та проносом.

Дiти загадують загадки.

*Ягоду зiрвеш, всi руки обдереш (Агрус).

*Стоїть коливається,як торкнеш – кусається (Кропива).

*В бiлу цятку капелюх,

  Кажуть, що морю я мух,

  Хочу  я тебе  спитати:

  В кошик будеш мене брати? (Мухомор)

*Капелюх масний блищить –

  Пiд сосною гриб стоїть.

  В кошик лiзуть залюбки,

  Найсмачнi …(маслюки).

   Вихователь.Молодцi,багато знаєте загадок.А зараз пограємо в гру.

Проводиться рухлива гра „Зайвий гриб на галявинi.”

Вихователь.Унас буде декiлька команд,кожна з яких виконуватиме своє завдання.Перша команда розфарбовуватиме їстiвнi ягоди,друга-їстiвнi гриби,третя –рослини.

Пiсля виконання роботи кожна команда розповiдає,якi рослини,гриби,ягоди вони розфарбували.

Пiсля закiнчення завдання вихователь пропонує дiтям виконати фiзичну вправу  „Розумнi дiтки“:

Ростемо до неба –(Дiти тягнуть руки вгору.)

Розумнi,як треба.(Руки кладуть на голову,хитають нею.)

Мiцнi,як грибочки,-(Присiдають.)

Доньки та синочки.(Обiймають себе за плечi.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 жовтня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку