Конспект
заняття з пріоритетом соціально-морального розвитку
на тему «Найдорожча в світі людина»
проведеного в 2 молодшій групі
Вихователь НВК « ДНЗ №7-ЗОШ»
Бащук Н.Л.
Програмовий зміст: Продовжувати вчити дітей усвідомлювати зміст поняття «сім’я», «мати-найдорожча людина», ставитися до родини з любов’ю і повагою. Учити називати лагідно членів своєї родини. Збагачувати словниковий запас дітей. Закріпити вміння добирати прикметники до іменників, слова – дії. Закріпити знання назв тварин та їх дитинчат. Розвивати особистий досвід дітей, здатність підтримувати щирі стосунки з членами своєї родини. Розвивати мовлення, пам’ять, мислення, увагу. Виховувати бажання допомагати тому, хто потребує допомоги. Виховувати любов та повагу до своєї сім’ї, доброзичливість.
Хід заняття :
Організаційний момент
Посміхнулись сонечку-
Здрастуй золоте.
Посміхнулись квіточці-
Хай вона росте.
Посміхнулись дощику-
Лийся мов з відра.
Посміхнулись людям-
Бажаємо добра!
(Вихователь показує дітям маленького зайчика.)
Плаче зайчик гіркими сльозами,
Промовляє: « Хочу я до мами.»
Ти не плач, зайча, пограйся з нами,
І не вчуєшся як прийде мама.
– Залишайся, зайчик, з нами, пограйся з дітками. Мама, мабуть, пішла шукати їжу, а він залишився сам, тому злякався і плаче. Давайте, діти, поки повернеться мама зайчиха, розважимо маленьке зайченя, пограємось з ним.
Основна частина
Розглядання картинок, на яких зображені звірі з дитинчатами.
– Діти, можливо серед цих звірів є зайчикова мама? (Спонукаю дітей назвати звірів та їх дитинчат і з’ясовую , що серед них немає Зайчихи.
– Що ж ,давайте будемо її шукати.
– Що це? (Будинок)
– Хто в нім живе? (Показую ляльку-дівчинку Оксану)
– Дівчинко ,а з ким ти живеш?
– Я живу зі своєю сім’єю.
– А хто твоя сім’я?
– Послухайте загадки і відгадайте.
Ніжна, лагідна та мила,
На цей світ нас народила,
Я до неї пригорнуся –
Це ріднесенька…(матуся)
(Чіпляю картинку з зображенням мами на будиночок)
Хто усіх нас захищає,
Матінці допомагає,
З ним нічого не боюсь,
Це рідненький мій…(матусь)
(Чіпляю картинку з зображенням тата)
Ще рідня у мене є,
Всім питання задає,
І вертлява й невеличка,
Моя люба це …(сестричка)
(Чіпляю картинку з зображенням сестрички. Це ж саме роблю далі з іншими зображеннями членів родини)
З ним ніколи не сварюся,
Іграшками поділюся,
Буду з ним дружити, грати.
Познайомтесь – Це мій… (братик).
Це голубонька старенька,
Добра, мила і старенька.
Я ніколи не журюся.
Бо у мене є …(Бабуся).
Сивий, мужній і поважний,
Заклопотаний ,відважний,
Всього в світі я навчусь,
Бо у мене є …(дідусь).
– Діти, бачите, яка сім’я у Оксанки.
-А в вас є сім’я? Ви живете всі дружно, мирно, говорите один одному добрі слова, допомагаєте ,тому ваша сім’я міцна . Покажіть, яка.
Пальчикова гра « Сім’я»
Оцей пальчик мій дідусь,
А оцей бабуся,
Оцей пальчик мій татусь,
А оцей матуся,
А цей пальчик хто це ?
Я! А це все моя сім’я.
( Вихователь звертає увагу на дошку, на якій повішане сонечко без промінчиків із сумним обличчям).
– Діти, що це?( Сонечко ).
– Чому воно сумне? ( Не знаємо ).
Д/гра «Яка мама?».
-Коли мама посміхається, сміється, вона яка?(весела)
-Коли мама читає книги ,все знає, вона…(розумна)
-Коли вас обіймає, голубить… (ласкава)…
Ріднесенька, красива, гарна …
– Бачите ,дітки ,сонечко стало веселе.
– Так, сонечко зігріває дерева, квіточки, воно піклується про всю землю так, як ваша мама піклується в своїй родині, щоб було всім гарно, затишно.
Мама – сонечко в сім’ї,
Ми – промінчики її.
Якщо сонечко в оселі –
То промінчики веселі.
Релаксаційна хвилинка «Обійми матері»
– Дітки ,а ви любите, коли вас матуся обнімає? Заплющте очі, обніміть себе руками і уявіть маму, яка вас обнімає вона говорить тихо, ніжно: «Хороші мої, рідні, золотенькі, найкращі…Вам приємно? Дійсно ніщо нас так не зігріває ,як теплі слова, мамині руки.
-Пригадайте мамині руки, які вони роботящі, все мама встигає.
Дидактична гра, «Що вміє моя мама?»
У моєї неньки руки золотенькі,
Все вони уміють –
Шиють, варять, сіють,
Заплітають кіски,
Виплетуть панчішки.
(Дитина, яка називає дію, яку може виконувати мама чіпляє промінчик до сонця)
– Яке гарне сонечко вийшло з лагідних слів-промінчиків.
– Сонечко вам посміхнулось, як посміхається вам ваша мама. Подаруйте і ви посмішку один одному.
-Діти, а хто вас вкладає спати, співає вам колискову? (МАМА)
Фізхвилинка
Діти виконують колискову «Повішу я колисочку» з певними рухами.
Гра для розвитку дрібної моторики пальців рук «Перебери зернятка»
(Діти працюють групами за столами .На столі 3 тарілочки. В одній змішані зерна кукурудзи та соняшника .В дві інших потрібно окремо класти кукурудзяні зернини, та окремо-соняшникові)
– Гарно ви діти працювали, допомагали . Молодці . Потрібно завжди матусі допомагати, жаліти її.
– Але не всі дітки так роблять.
Розглядання картини «Ми повинні берегти один одного»
– Що з матусею?
– Хто жаліє, матусю, уважний до неї? Як це помітно?(Стоїть біля мами, накриває її).
-А хто неуважний до мами?(Дочка)
– Як це помітно?
А як ви в такій ситуації вчините?
Заключна частина
Сюрпризний момент «Чарівна квітка»
(Кожному на столики кладуть гарну прозору тарілку з водою вихователь підходить і кладе в неї паперову квітку з скрученими пелюстками .З часом пелюстки розкриються)
-Дітки, ви молодці, я вас люблю і тому подарувала вам ці чарівні квіти .І ви любіть своїх матусь, своїх рідненьких, даруйте їм посмішки, квіти.
(Чути стук в двері. Заходить мати-Зайчиха, дякує за зайченя і пригощає гостинцями.)
– Про яку найдорожчу людину ми говорили?
– Чому вона найдорожча?
– На цьому наше заняття закінчується.