Конспект заняття старшої групи
«Дорогами веселки»
Мета: узагальнення і закріплення знань за пройденим матеріалом за навчальний рік через організацію різних видів діяльності; закріплювати характерні ознаки пір року, назв місяців, днів тижня; вправляти в називанні частин доби: ранок, день, вечір, ніч, мати уявлення про зміну частин доби; закріплювати рахунок кількісних і порядкових числівників (в межах 10, вміння порівнювати предмети по довжині, висоті); визначати точність виконань шляхом накладення; вправляти в умінні добирати прикметники до іменників; удосконалювати вміння рухатися в заданому напрямку і визначати його словами: вперед, назад, направо, наліво; закріплювати вміння вживати узагальнюючі слова; розширювати словниковий обсяг дітей, діалогічної мови; розвивати логічне мислення; закріплювати вміння встановлювати причинно - наслідкові зв'язки; розвивати дрібну та загальну моторику; виховувати допитливість, спостережливість; виховувати самостійність.
Хід.
Вихователь: Діти, ви здогадалися, хто я?
Діти: Художник.
Вихователь: Сьогодні до нас прийшли гості. Давайте привітаємося з ними і встанемо в коло.
(Діти вітаються і встають в коло).
Коло широке бачу я,
Станьмо разом ви і я.
Зараз підемо праворуч,
А тепер підем ліворуч.
В центрі кола ми зберемось,
І на місце повернемось,
Один одному посміхнемося.
Вихователь: Правильно, я художник і для вас приготувала красиву картину, яку я сама намалювала, але спочатку відгадайте загадку:
Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!
(Веселка)
Понад річкою місток
Виріс із семи стрічок.
Та по ньому не піду,
Бо ще в воду упаду.
(Веселка)
Що за диво-чудеса в гості Веселка прийшла і стежинки принесла,
Всі стежинки не прості, чарівні вони такі!
Хто по стежинці пройде - той з нами пограє,
Адже він багато знає ,
В школу перейти поспішає!
Вихователь: Ой, щось сталося, веселка зникла! Як же ми тепер перейдемо до школи? Доведеться, напевно, залишитися в старшій групі, так як я не зможу більше намалювати таку ж веселку, не пам'ятаю порядок розташування кольорів. Або ви мені допоможете згадати розташування кольорів веселки? (Да.)
Вихователь: Добре. Вихователь поклала руки в кишені і раптом дістає звідти кольорові конверти 4-5 штук.
Вихователь: Ой, малята, дивіться, у мене для вас є кольорові конверти. У кожному завдання, які необхідно виконати, що знову з’явилася веселка. Діти, а ви готові пройти складний шлях по доріжках веселки, перевірити свої знання?
Діти: так!
Вихователь: але перш ніж приступити до виконання завдань, нам з вами потрібно згадати, скільки кольорів у веселки? (7). А назвіть ці кольори. (Червоний, помаранчевий, жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий).
Вихователь: Давайте, швидше, відкриємо перший конверт із завданням! А який ми повинні відкрити першим? (той, на якому цифра 1)
Вихователь: Читає завдання
Все у зелені довкола:
Пасовища, ліс і поле.
Мчать струмочки до ріки,
Ліплять гнізда ластівки,
І в сороки новина,
– Облетіла всіх вона,
Сповіщаючи: – … (Весна)
У лісах струмки пустила,
Землю травами встелила.
Перші квіти принесла.
Чарівна моя… (Весна)
Вихователь: Назвіть місяці весни? Скільки їх? (3). Які? (Березень, квітень, травень). Після суворої, тривалої зими прийшла весна. Давайте опишемо словами, яка буває весна? (діти по черзі називають прикметники до іменника)
Діти: довгоочікувана, тепла, дзвінка, Сонячна, ласкава і т. д.
Вихователь: після, якої пори року настала весна? (Після зими прийшла весна). А які прислів'я ви знаєте про весну?
1. Грач на горі-весна на дворі.
2. Весна красна квітами, а осінь-пирогами.
3. Весною зверху пече, а знизу морозить.
4. Хто спить весною, той плаче зимою.
Вихователь: Молодці, дітки. Ой, щось я втомилася... (Физхвилинка)
Малята, уявіть, що взимку ви були великою Сніговою бабою.
Всю зиму вона «простояла» під великим деревом.
(діти присіли в купці з вихователем, зображуючи замет.)
Але ось прийшла весна, пригріло сонечко,
Пустотливі промені лоскочать снігову бабу
Не витримала снігова баба - розсміялася, розтанула –
Бризнули на всі боки струмочки, побігли землю будити.
(діти розбіглися по залу і сіли за столи, сідають на стільці).
Вихователь: діти, подивіться у вас на столах лежать струмочки різної довжини. Порахуйте свої струмочки, скільки їх? (5). А тепер розкладіть струмочки від найдовшого до самого короткого. Назвіть найдовший струмочок, який за рахунком? і найкоротший?
Вихователь: Молодці, малята! Добре впоралися із завданням. Ось і перша доріжка веселки з'явилася. Малюю червону доріжку.
Вихователь: А звідки з'явилися струмочки навесні?
Діти: Тому що стало тепло, сонце світить яскравіше…
Конверт №2 . Криготерапія.(досліди з кригою)
Вихователь: погляньте, малята , ще не вся крига розтанула . На нашій галявинці ще залишилися крижинки . Давайте з ними пограємо. Візьміть крижинки у долоньки, подивіться на них. Які вони? Якого кольору? Які на дотик? Ваші ручки змерзли ? Давайте погріємо Їх, будемо видихати тепле повітря з ротика. Що відбувається з нашими крижинками? Чому вони тануть? Давайте покладемо залишки крижинок у тарілочки і витремо долоньки серветками.
Вихователь: Тепер який конверт нам потрібно обрати? (третій)
У конверті картинка 3 поляна з квітами, діти сіли за столи
Вихователь: Подивіться на картинку, що на ній зображено?
Правильно, на зображенні зображені ромашки і дзвіночки. Сідайте за столи, вам необхідно зібрати букет з 4 ромашок і 5 дзвіночків. А чи рівна кількість дзвіночків і ромашок, порахуйте? (ні.) На скільки менше ромашок, ніж дзвіночків? А що потрібно зробити, щоб була однакова кількість і ромашок і дзвіночків? (Прибрати одну ромашку або додати і дзвіночок). І позначте кількість, що відповідає цифрою.
Вихователь: Правильно виконали, і з'явилася ще одна доріжка веселки.
Вихователь: Скільки завдань нам залишилося виконати? Аскільки ми вже виконали?. Відкриваємо ми з вами вже, який конверт? Яке ж завдання він нам приготував?
Вихователь читає: «Завдання на кмітливість». Ось і хитрі питання! Читає, діти відповідають.
- скільки вух у 2 мишей,
- скільки хвостів у 3 котів,
- який день тижня після вівторка
- скільки вихідних у тижні
- скільки животиків у 6 бегемотиків
- який день тижня перед п'ятницею
- скільки носиків у 4 матросиків
- спимо ми вночі, а робимо зарядку... (вранці).
- сонце світить вдень, а місяць.... (ніччю.)
- вечеряємо ми ввечері, а спимо ... (вночі).
Вихователь: Молодці,малята. Втомилися ви напевно. Давайте відпочинимо з вами.
Фізхвилинки.
Сім разів змахніть руками,
Хай здоров'я буде з вами.
Спершу полічіть квітки —
Присідайте залюбки.
Скільки бубон пробубнить,
Стільки нахилів зробіть.
Скільки з кошику грибків —
Стільки зробите стрибків.
Сонечко прокинулось.
(Діти повільно піднімаються,
потягуються).
В різні боки повернулось.
(Руки в боки, повороти).
Потім весело всміхнулось.
(Посміхнутися один одному).
Кругом себе обернулось.
(Покрутитися).
Стали квіти оживати.
(Піднімаються, ворушать
пальчиками).
Пташки пісеньку співати.
(Потирають руку об руку,
ніби щебечуть).
Діти стали танцювати,
Миле сонечко вітати.
Важко зайчику сидіти,
Треба трішки відпочити.
Скік-скік, скік-скік, скік-скік.
Треба трішки пострибати.
Скік-скік, скік-скік, скік-скік.
Пострибавши, працювати.
Вихователь: Молодці, малята! І з цим завданням успішно впоралися!
Який треба тепер вибрати конверт? - 5.
Д / і " Що це?". Діти повинні швидко відповідати на питання " Що це?", "Хто це?", (вживання узагальнюючих слів і слів, що відносяться до певної групи предметів). Показ картинок на моніторі.
Яблуко. Що це? (Фрукт.) Кит. Хто це? (Риба.) Береза. Що це? (Дерево.) Тюльпан. Що це? (Квітка.) Головний убір? (Шапка, капелюх). Кухонний прилад? (М'ясорубка, міксер). Постільна приналежність (Простирадло, наволочка). Частина літака (Крила...) і т. д.
Або графічне завдання. Назвати декілька питань, зупинитися на тюльпані, назвати ще весняні квіти. А потім обвести по контуру або з’єднати крапочки. (квіти можуть бути різними)
Вихователь: Ось і з'явилася остання доріжка веселки. Виконали всі завдання з конвертів, і кольори веселки з’явилися. Веселка сховала скарб і пропонує вам його знайти. Ведучий виконує завдання: робить п'ять кроків прямо, повертає на право, і робить три кроки і т. д. інші діти йдуть за ним. Діти знаходять скриньку і дістають з нього медалі і частування.
Вихователь: Малята, а що сталося сьогодні з веселкою? Сподобалося вам допомагати художнику? Що більше сподобалося? Що здалося складним?