ПРОЕКТ: «ВОДИЧКА, ВОДИЧКА» У ГРУПІ РАННЬОГО ВІКУ
Афанасьєва Зоя Іванівна
ТИП ПРОЕКТУ: короткостроковий, пізнавально-пошуковий.
ПРОГРАМНИЙ ЗМІСТ. Формування навичок здорового способу життя; формування навичок в знанні предметів туалету і їх призначення; розвивати спостережливість; виховувати у дітей культурно-гігієнічні навички, бажання завжди бути красивим, чистим, акуратним.
АКТУАЛЬНІСТЬ: В дошкільному дитинстві закладаються основи особистості, в тому числі позитивне ставлення до природи, навколишнього світу.Дитячий сад є першою ланкою системи безперервної екологічної освіти. Тому формування у дітей основи культури раціонального природокористування необхідно починати з самого раннього віку. При розмові з дітьми про воду, яка вона, я з'ясувала, що у дітей знання про воду поверхневі. Діти мало знали про властивості води, про її призначення.Тому я розробила проект «Водичка-водичка» спрямований на забезпечення успішної адаптації вихованців шляхом організації різних видів дитячої діяльності з використанням води.
Взявши, цю тему я хотіла, щоб діти зрозуміли, що вода дуже важлива для всіх, хто живе на Землі. Хотіла також показати їм, як вода може змінюватися під впливом людини, пробудити в них допитливість, бажання якомога більше дізнатися.
Для здійснення цього треба починати зацікавлювати дітей вже з молодшого дошкільного віку.
УЧАСНИКИ ПРОЕКТУ: діти групи раннього віку « Капітошка», вихователь
МЕТА:
Забезпечення успішної адаптації вихованців шляхом організації різних видів дитячої діяльності з використанням води.
Завдання.
1. Розширювати уявлення дітей про властивості води.
2. Збагачувати і активізувати словник
3. Спонукати дітей спільно з вихователем брати участь у дослідницькій діяльності.
4. Заохочувати прояв ініціативи і допитливості з метою отримання нових знань.
5. Виховувати дбайливе ставлення до води, доброзичливе ставлення один одному і дитячого садка.
Реалізація проекту по етапах.
1 етап - підготовчий:
З'ясувати, чи розуміють діти значення води для підтримки чистоти через створення проблемної ситуації «Водичка, водичка вмий ляльці личко ...»
Визначення для себе теми, цілей і завдань, зміст проекту, прогнозування результату.
Підбір літератури і посібників.
Скласти план проекту і здійснити його реалізацію в різних видах дитячої діяльності.
2 етап основний.
1 день.
1. Читання потіешок та забавляло «Водичка, водичка», «Два веселих гуся», «Миє котик лапки, вуха».
2. Заняття з ознайомлення з навколишнім «Водичка, водичка вмий моє личко».
. «Гаряча і холодна вода» - дослід з водою.
2 день.
1. Рухлива гра «Сонечко і дощик».
2. Дослідницька діяльність «Вода-розчинник»
3. Дидактична гра «Купання ляльки Каті».
3 день.
1. Перегляд мультфільму «Пригоди Капітошки», «Крапля».
2. Малювання пальчиками «Дощик».
3. Рухлива гра «Через струмочок».
4 день.
1. Слухання музичного твору Д. Кабалевського «Сумний дощик».
2. Дидактична гра «Як ми за квіточками доглядаємо».
5 день.
1. Спостереження за працею молодшого вихователя «Як няня миє посуд».
2. Дидактична гра «Замурзане порося».
В ході проектної діяльності я знайомила дітей з властивостями води, виховувала культурно-гігієнічні навички. Вода дає дитині приємні відчуття, розвиває різні рецептори і надає практично необмежені можливості пізнавати світ і себе в ньому. Ігри з водою один з найприємніших способів навчання.
Щоранку разом з діти з задоволенням заповнювали водою ємність для ігор з водою, наливаючи, водичку у наших вихованців уже відбувався емоційний сплеск, діти які хотіли сумувати при розставанні з мамою квапились швидше запустити в воду свої ручки, іграшки.
Я проводили ігри з водою в ході режимних моментів, з дітками миємо руки перед сніданком і голосно промовляємо потішку «Водічка- водичка, умий мої обличчя».Когда ми читали забавлялку про воду під час миття рук я задавал питання:
- Що роблять діти?
- Чим миють руки?
-Що вода робить?
- Для чого ми миємо руки?
Так само ми щодня читали твори про водичку. Діти дуже полюбили потішки «Дощик, дощик, пущі», «Водичка - водичка», «Сірий котик миє ротик»
Після прочитання потішок ,за допомогою питань спонукаю малят до активізації мовлення, намагаюся, щоб дітки відповідали на поставлені запитання.
Коли ми читали потішки про воду під час миття рук, я задавала питання:
- Що роблять діти, Чим миють руки, Що вода робить, Для чого ми миємо?
Дівчатка і хлопчики із задоволенням грали в дидактичну гру «Купання ляльки», мили іграшки, спільно з вихователями доглядали за кімнатними рослинами, так само в ході дій все супроводжувалося питаннями:
- Що роблю?
- Чим поливаю?
- Яка вода ?.
При проведенні дидактичної гри «Купання ляльок» підводили підсумок, що в воді милиться мило і змивається бруд.
Ми спонукали дітей спільно з нами брати участь в зрозумілих дослідах .
*************
Скочив котик, сів на плотик.
Миє ротик і животик.
Він біленький і чистенький, -
Гарний Мурчик мій маленький
**********
ДНЗ№ 10 «ТЕРЕМОК»
Д
ПРОЕКТ
«ВОДИЧКА,
ВОДИЧКА»
У ГРУПІ РАННЬОГО ВІКУ
Автор Афанасьєва Зоя Іванівна
М.МИРНОГРАД
2021р