Конспект заняття для дошкільників "Кольорові дива веселки"

Про матеріал
формувати у дітей уявлення про природне явище – веселку; розвивати уміння проводити асоціативні паралелі між кольором та відчуттям; узгоджувати прикметники з іменниками; закріпити назви кольорів веселки; продовжувати вчити будувати речення за допомогою мнемокарток; спонукати до вживання простих і складних речень; актуалізувати знання з тем: одяг, овочі, фрукти; розвивати фонематичне сприймання, дрібну моторику, пізнавальний інтерес, мислення, пам'ять, увагу; виховувати уважність, товариськість.
Перегляд файлу

Кольорові дива веселки

Інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку

 

Мета: формувати у дітей уявлення про природне явище – веселку; розвивати уміння проводити асоціативні паралелі між кольором та відчуттям; узгоджувати прикметники з іменниками; закріпити назви кольорів веселки; продовжувати вчити будувати речення за допомогою мнемокарток; спонукати до вживання простих і складних речень; актуалізувати знання з тем: одяг, овочі, фрукти; розвивати фонематичне сприймання, дрібну моторику, пізнавальний інтерес, мислення, пам'ять, увагу; виховувати уважність, товариськість.

Матеріал: предметні картинки, кінетичний пісок, синельний дріт, картина – веселка

                                                    Хід заняття

І. Організаційний момент

- Який настрій у вас, діти?

А щоб настрій став ще кращим, слід посміхнутись всім навколо.

Посміхніться сонцю – здрастуй, золоте!

Посміхніться квітці – хай вона росте.

Посміхніться дощику – лийся, мов з відра.

Посміхніться друзям – бажаєм вам добра.

ІІ. Основна частина

Вихователь. Сьогодні ми з вами познайомимось з таким явищем у природі, яке буває сонячного дня навесні, влітку. Щоб дізнатися, що це за явище, відгадайте загадку:

Дощ побіг за річку,

Загубивши стрічку.

Кольорів на ній багато,

Треба всі порахувати. (Веселка)

-  Веселка – це природне явище, яке з`являється на небі після випадання дощу за ясної погоди (або раптом з`явиться сонце).

Веселка буває, коли зустрічаються дощик та сонечко. Наприклад, дощ тільки закінчився або ще йде, а з-за хмари визирнуло сонечко.

Коли дощить, у повітрі багато маленьких крапель води. І коли сонячне світло проходить крізь ці краплі, воно стає різнокольоровим. Щоб побачити веселку, треба правильно стояти. Необхідно обов’язково повернутися спиною до сонця, а обличчям – до дощика. Якщо сонце знаходиться високо, то веселку, на жаль, ніхто не побачить. Веселка показується людям тільки рано-вранці або ввечері, коли сонечко висить низько над землею.

  А ще її можна побачити в гірських водоспадах, а також у фонтанах сонячного дня.

(музичний відеоролик про веселку на екрані)

Музика, зображення раптово зникають.

 (Голос з екрану)

-  Якщо ви хочете дослухати пісню, побачити веселку, виконайте декілька завдань. Доведіть, що ви кмітливі дошкільнята. Бажаю успіху.

Вихователь.  Ну що ж, діти, ви хочете додивитись ролик? Давайте виконаємо всі завдання, ми все знаємо, все вміємо.

- А щоб нам легше було виконувати їх, розглянемо веселку на картині.

-  Скільки кольорів має веселка?

-  Назвіть їх.

-  Кожен колір живе на своєму поверсі. А скільки всього поверхів? Порахуйте.

-  Який колір живе на сьомому поверсі?

-  Про що ви подумали, побачивши червоний колір?

-  Назвіть овочі червоного кольору.

-  Які відчуття у вас виникли під час споглядання цього кольору?

-  Який одяг є у вас червоного кольору?

-  Назвіть наступний колір.

-  Який він: веселий чи сумний?

-  Назвіть фрукти жовтогарячого кольору.

-  А ще нам є завдання в жовтогарячому конверті.

(Вихователь відкриває конверт із картками, на яких зображені овочі і фрукти. Дітям пропонується закрити червоною фішкою фрукти, а жовтогарячою – овочі).

-  Який наступний колір? (жовтий).

-  На якому поверсі живе жовтий колір?

- Чим він пахне?

- Які кольори - сусіди жовтого кольору у веселки?

- Які предмети жовтого кольору є в кімнаті?

- Щоб ви намалювали цим кольором?

- Назвіть квіти жовтого кольору.

Гра «Виклади так само».

(На екрані з’являється 3 предмети різних кольорів. Вихователь пропонує дітям запам’ятати їх розміщення та після зникнення зображення з екрану відтворити їх на смужках, які знаходяться на столах)

-  Який наступний колір після жовтого? (Зелений).

- Чим пахне цей колір?

В зеленому конверті є завдання.

 (Вихователь роздає дітям мнемокартки. Діти повинні скласти речення на тему «Що колір про себе розповість»)

Мета: вчити дітей будувати прості речення за допомогою мнемокарток. (Робота виконується в парах)

 

Картинки по запросу зелена фарба

Картинки по запросу жабка

Картинки по запросу трава

 

Зелена жабка стрибала по зеленій траві

 

 

Картинки по запросу зелена фарба

Картинки по запросу дерево

Картинки по запросу яблуко

 

На зеленому дереві висить зелене яблуко

 

 

Картинки по запросу зелена фарба

Картинки по запросу капелюх зелений

Картинки по запросу жабка

 

На зеленому капелюсі сидить зелена жабка

 

 

Картинки по запросу зелена фарба

Картинки по запросу диван зелений 

Похожее изображение

 

По зеленому дивані стрибав зелений папуга

 

 

-  А який же наступний колір після зеленого? (блакитний)

- Чим пахне цей колір?

- Які квіти ви знаєте голубого кольору?

- А ще що буває голубим?

А зараз ми пограємо в гру «Знайди відмінності». Подивіться на екран і знайдіть відмінності між картинками.

(На мультимедійному екрані дві однакових картини із незначними відмінностями)

-  Наступний колір веселки – синій. З якою порою року можна порівняти синій колір?

Для цього кольору завдання в синьому конверті. Вам треба відібрати картинки, де намальовані предмети синього кольору. (Діти об`єднуються  дітей у дві команди: хлопчики, дівчатка).

- У кого з вас є картинка, назва якої починається на звук «к»? У кого на звук «х»?

Завдання: зліпити цей предмет із кінетичного піску. (Робота в підгрупах)

- Останній колір який? (фіолетовий), він живе на І поверсі, а має такий колір, тому що  знаходиться близько до землі.

Завдання у фіолетовому конверті.

- Це синельний дріт, з нього треба зробити геометричні фігури, ми знову будемо працювати в командах

І команда робить геометричні фігури, які не мають кутів (які це фігури?)

ІІ команда – геометричні фігури, які мають кути. (Які це геометричні фігури?)

- Ми виконали всі завдання.

 IІІ. Підсумок, аналіз заняття

-З яким природним явищем ви познайомились?

 Скільки кольорів має веселка? Коли вона виникає?

Тож тепер ми можемо дослухати пісню про веселку, додивитись ролик.

- Який характер пісні?

- Що вам хочеться робити, слухаючи її?

Діти танцюють, підспівують.

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
5889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку