Мета: закріплювати вміння розрізняти та називати геометричні фігури; вчити співвідносити кількість предметів та число; вправляти дітей у вмінні порівнювати предмети за величиною; групувати їх відносно величини; виховувати дисциплінованість та доброзичливість.
Матеріали: іграшка мишки, мапа, зображення їжака, лисички, оленята; картки із завданнями; зображення зірочок; геометричні фігури (коло, трикутник, квадрат) різних кольорів та розмірів.
Хід роботи:
В: Добрий день, дітки! Сьогодні в нас незвичайне заняття. До нас завітав дуже цікавий гість. Давайте спробуємо здогадатися, хто це?
Невеличка та сіренька
В норці мешкаю тихенько.
Уночі по хаті – нир,
Я шукаю сало й сир. (Миша)
Д:…
В: правильно, дітки. Це мишенятко. Його звати Пі і він прийшов до нас за допомогою. Давайте його послухаємо.
М: Добрий день, діти. Мені потрібна ваша допомога. Я прийшов до вас з лісу. Мої лісові друзі попрохали передати вам ось цю мапу аби ви допомогли їм.
В: Ну що ж, давайте подивимось, що за мапу нам передали.
В: Дітки, це карта тих, кому ми сьогодні будемо допомагати. Ну що? Почнемо?
Д: ….
В: Тоді розпочинаємо нашу подорож. Пропонує вам відмічати зірочкою тих, кому ми вже допомогли.
В: Завітаємо до Їжачка.
Ї: Добрий день, дітки. Так добре, що ви прийшли. Мама дала мені завдання, а я не можу ніяк його виконати.
В: Їжачку, а що ж за завдання тобі дала мама?
Ї: Вона сказала розкласти великі яблука та маленькі окремо у 2 корзини.
В: Дітки, допоможемо нашому новому другові?
Д: ….
В: Дітки, дивіться: в нас є 2 кошика: маленький – для маленьких яблук, а великий – для великих (якщо все на одній картинці діти проводять лінії олівцями, а якщо вирізані – кладуть яблука на кошики)
В: Які молодці. Їжачку, подивись, ми вже впорались.
Ї: Ой, дякую вам велике дітки, щоб я без вас робив. Приходьте наступного разу на яблучний пиріг.
В: Дякуємо тобі, Їжачку за добрі слова. А нам вже час йти далі. Давайте ми з вами позначимо на карті зірочкою (той, хто найперший виконує завдання, прикріпляє зірочку на мапі).
Дуже добре, а наступна на нашій карті лисеня. Давайте допоможемо їй?
Д: …
Л: Привіт! Як я вас чекала!
В: Лисичко, що сталося?
Л: Бабуся вчить мене математиці і дала мені завдання з геометричними фігурами. Але я зовсім не можу розібратися яка з фігур як називається.
В: Я впевнена, що ми тобі зараз усе пояснимо, не хвилюйся. Справді ж, дітки?
Д: …
В: Дітки, вам необхідно розкласти фігури у 3 ряди за їх формою
В: (запитує декілька дітей) А чому розклали саме так? Що за фігура у цьому ряді? Чим вона відрізняється від фігури у іншому ряді?
Л: Я здається все зрозуміла і тепер з легкістю виконає бабусине завдання. Дякую вам, дітки!
В: А поки лисеня побігло виконувати завдання, я пропонує вам зробити помітку на карті (той, хто найперший виконує завдання, прикріпляє зірочку на мапі) и трохи відпочити.
Фізкультхвилинка
Руки вгору – підтягніться,
Раз – два, раз – два!
Щонайнижче нахиліться,
Раз – два, раз – два!
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка всміхніться.
А тепер, любі малята,
Пострибайте, як зайчата.
Руки вгору підніміть,
Вдих і видих всі зробіть.
В: Які гарні в мене зайчата. А тепер час допоїти оленяткові.
О: Добрий день, дітки.
В: Привіт, оленятко. Нам сказали, що тобі потрібна допомога. Що сталося?
О: Так, мені потрібна ваша допомога. Мені необхідно порахувати скільки зв’язаної трави у кожній купі, а я ще не встиг вивчити цифри.
В: Дітки, допоможемо порахувати?
Д: …
В: Які ви активні помічники! Вам потрібно покласти відповідну цифру навпроти кожного ряду.
В: Які молодці. Як швидко усе порахували.
О: Дякую вам за допомогу! Приходьте до нас у гості!
В: Ну що, дітки, час наліпити останню позначку на нашій мапі. Ми з вами впоралися з усіма завданнями наших нових друзів, усім допомогли. Давайте загадаємо, хто до нас прибіг за допомогою?
Д:…
В: А кому ми з вами сьогодні допогали?
Д: …
В: Чи сподобалося вам заняття? Що сподобалося найбільше?
Д:…
В: Ви великі розумнички. А зараз час відпочивати.