Конспект заняття для раннього віку «Казковий світ оточує малят »
Мета: закріпити знання дітей про знайомі казки; продовжувати вчити розуміти казку, відтворювати її зміст за запитаннями, загадками, називати та характеризувати її героїв; продовжувати вчити дітей придумувати події до знайомої казки, змінюючи характер та вчинки героїв, вводячи в казку нового героя; розвивати інтонаційну виразність мовлення, дикцію, удосконалювати навички розповідного мовлення, пам’ять, уяву, спостережливість, логічне та креативне мислення; прищеплювати почуття добра, дружніх стосунків, взаємодопомоги; викликати інтерес до народної мудрості, духовної спадщини.
Матеріал: вірші, загадки, казкові завдання, записи музичних творів, декорації, персонажі рукавичкиного театру, костюми казкових героїв, текст медитаційної казки, подушечки на кожну дитину, магнітофон, кольорова гірлянда.
Попередня робота: читання та інсценізація казок, вивчення віршів, малювання ілюстрацій.
Хід заняття
Вих: – Діти, сьогодні незвичайний день. Ми з вами вирушаємо в подорож, в якій на нас чекають цікаві зустрічі та завдання.
(Вимикається світло, звучить чарівна музика. Діти проходять і сідають на персональні подушечки. В центрі на килимі відбувається гра світла)
Вих: Блукає вечір за вікном,
Сховавши всі яскраві фарби,
І місто спить чарівним сном,
Знов наступило царство казки.
Вих: – Діти, чи всі ви любите казки?
Фізкультхвилинка
Сонце стукає в віконце.
Ви не спіть як сходить сонце.
Всі ми в подорож рушаємо,
Вже казок багато знаємо!
Вліво-вправо повернемось,
Дружно за ручки візьмемось.
Наші очі загораються,
Наші личка посміхаються.
Чарівна казка починається!
(Діти сідають на подушечки. Обговорення образу Лисички в казках)
Вих: – А чи хотіли б ви мати такого друга як Лисичка?
ній можуть трапитись різні дива, заплющіть очі і уявіть, що загублені речі раптом ожили і тепер вони можуть розмовляти. Може вони нам щось повідомлять.
Гра «Перевтілення»
(Діти за бажанням обирають собі річ і розповідають від її імені: рукавичка, яєчко, ріпка)
І про діда, і про бабу,
І про мишку сіроманку.
Я скажу, а ви згадайте,
Назву казки відгадайте.
(Ріпка)
На ведмежій дужій спині.
А чому вона сховалась
І ведмедю не призналась
(Маша і ведмідь)
3 Хто утік від баби з дідом – Не зміг всидіти на вікні.
Зустрів у лісі різних звірів І кожному співав пісні?
(Колобок)
– Молодці, діти, гарно знаєте казки! Погляньте, ми з вами опинилися на казковій галявині!
– Ой, здається до нас хтось поспішає!(Поява Лісовичка)
Лісовичок: – Добрий день, я – Лісовик, за порядком слідкувати звик. А ви що робите в моєму лісі?
Вих: – Ми подорожуємо по Країні казок, знайшли речі казкових героїв і хочемо їх повернути. Чи не допоможеш ти нам знайти господарів цих речей?
Лісовик: – Я завжди радий допомогти в біді. Але спочатку вам треба виконати мої завдання.
Вих: – Ну що, діти, спробуємо?
Завдання 1
Гра «Розклади за кольором»
Мета: вчити дітей правильно розкладати м’ячики за кольором; розвивати увагу, мислення, пам’ять; виховувати інтерес до роботи та взаємодопомогу.
Матеріал: м’ячики та кошики.
Завдання 2
Гра «Збери віночок»
Мета: вчити дітей добирати стрічки до квіточки; розвивати окомір, увагу, мислення; виховувати спритність в роботі та взаємодопомогу.
Матеріал: магнітний віночок, стрічки.
Завдання 3
Гра «Кожній казці свої герої»
Мета: вчити дітей запам’ятовувати казки та уважно слухати їх; вчити правильно називати головних героїв казок; розвивати пам’ять, мислення, увагу; виховувати любов до книги та казки
Матеріал: герої з відомих дітям казоклісовичок: Ох які ж Ви молодці. Я допоможу Вам знайти господарів цих речей.
Вихователь:
-Скажіть, ким ми будемо зараназиватись?(Казкарями)
Вих: – Зараз я вам нагадаю знайомого віршика.(Читання вірша П.Воронько «Їжачок»)
Вих: – Гарну казочку склали! Діти, я прихопила з собою малюнки, які ви малювали до вірша. Думаю, що вони підійдуть і до нашої казки. Залишилось тільки придумати її назву.(Пропозиції дітей)
-Давайте складемо з малюнків книжечку і скажемо чарівні слова, нехай з’явиться обкладинка до нашої книжечки: «Крібле, крабле, брись – обкладинка до книжечки з’явись!»
Вих: – Погляньте, яка гарна книжечка «Пригоди їжачка»!
– Я думаю, що казковим героям теж сподобалась наша казкова книжечка. Тож давайте намалюємо на їх обличчях радісні емоції.
(Діти під музику малюють емоції казковим героям)
Вих: – Діти, подивіться, кого веде до нас Лісовичок! Та це ж наші казкові герої! Ось тепер ми можемо повернути загублені речі.
Вих: – Настав час прощатися, а нам час повертатись додому.
Вих: – А тепер розкрийте оченята і подивіться навкруг. Ось ми з вами і вдома. Наша казкова подорож скінчилася.