Тема: Пізнаємо Україну з Lego
Програмовий зміст: розширити знання дітей про Батьківщину — Україну, її символи :державний-гімн,та національні – вишиванка, вінок,рушник ; оглядово ознайомити з народними ремеслом - вишивкою; учити дітей відповідати на поставлені вихователем запитання, активізуючи у мовленні слова з лексичної теми «Рідна країна»; формувати вміння узгоджувати прикметники з іменниками у роді, числі та відмінку, утворюючи форму множини іменників; сприяти розвитку розповідного мовлення, пам’яті, слухової та зорової уваги; виховувати патріотичні почуття, гордість за свій народ, Батьківщину.
Закличка до початку заняття:
«Доброго ранку, сонце привітне( діти піднімають в гору жовту цеглинку – лего),
Доброго ранку, небо блакитне( діти піднімають в гору цеглинку блакитного кольору),
Доброго ранку, у небі хмарки( діти піднімають цеглинки синього кольору),
Доброго ранку, всі , всі , всі.
Я вас вітаю і я вас люблю -
Ми живемо всі в одному краю!»
Звучить аудіо запис гімну України. Після прослуховування музичного фрагменту , вихователь підводить дітей до висновку, що ця музика – є гімном України і є одним із державних символів.
Вихователь пропонує дітям спробувати зіграти гімн за допомогою ксилофонів ( діти грають під музичний запис).
Вихователь:« Діти, хто до нас завітав на заняття ? (відповіді дітей). Це дівчинка. Як вдягнена наша гостя ? Це повсякденний одяг ? ( відповіді дітей) Так, в український національний одяг. ( діти разом з вихователем розглядають одяг на ляльці). Дівчинка українка. І ми всі з вами українці.»
Вірш.
Ми – українці!
Я хлопчик – українець!
Я дівчинка – українка!
Ви – українці!
Ти – українець!
Він – українець!
Вона – українка!
Вони – українці!
Дидактична гра « Вдягни ляльку»
Руханка.
Україна, (Діти розводять руки в сторони.)
Рідний край, (Піднімають руки догори.)
Поле, річка, (Повороти тулуба з розведеними в сторони руками.)
Синій гай. (Присідання.)
Любо стежкою іти (Ходьба.)
Тут живемо я і ти! (Беруть одне одного за руки.)
Вихователь : « Діти, що вам найбільше подобається в національному одязі ? ( відповіді дітей). Найкрасивішою частиною національного вбрання є вишивана сорочка або вишиванка. Вона є національним символом і гордістю України. З давніх - давен вишивана сорочка вважається оберегом, який приносить здоров*я, красу, силу, успіх і захищає від хвороб , біди, бідності».
Розглядання зображень вишиванок , обговорення кольорів та візерунків .
Музична хвилинка . Прослуховування фрагменту пісні про вишиванку.
Дидактична гра « Склади візерунок»
Вихователь: « Діти, а що це таке гарне на голові у нашої гості?( відповіді дітей). Вірно, це український національний вінок. Цікаво знати, що в нашій країні, віночок дуже полюбляють дівчата. Його плетуть з квітів, він дуже гарний, з яскравими різнокольоровими стрічками. Він є не тільки народним символом, а й оберегом. В народі кажуть: «Віночок - оберіг дівочий», «Віночок на голові - це здоров'я» ( прислів'я)
Українська народна гра «Віночок» - «Ти віночку чарівний, ти віночку золотий Ти по колу пройдись, біля (ім'я дитини) зупинись!» Всі діти. –« Ось тобі віночок, затанцюй таночок!» - Дитина виходить на середину кола і танцює, а діти плескають у долоні.
Вихователь: « Чого не вистачає нашим віночкам?(відповіді дітей). Так, вірно, віночкам не вистачає стрічечок! Давайте їм їх подаруємо!»
Викладання стрічечок для віночка за допомогою цеглинок- лего.
Психогімнастика « Я – квітка!»
«Я — квітка. Я зовсім легенька. Я повільно-повільно росту, піднімаюсь. Я прокидаюсь від чудового сну. Я розкриваю свої тоненькі, ніжні пелюстки, я вмиваю пелюстками обличчя.
Я — квітка. Мої пелюстки граються з вітром. Вони танцюють із ним, кружляють у вальсі. Я танцюю і дарую свої пахощі небу, сонцю, землі і людям».
Вихователь: « Давайте, спробуємо викласти з лего – цеглинок квіти для віночку!»( конструювання квітки за лего-схемою)
Вихователь: « Діти, лялька до нас в гості прийшла не просто так! Вона прийшла з караваєм!»
Забавлянка:
« Печу, пучу хлібчик,
Діткам на обидчик!
Меншому - менший,
Більшому - більший!
Шусть у піч!»
Вихователь: « А на чому принесла лялька каравай?( відповіді дітей). Вірно, каравай лялька принесла на рушнику! Вишиті рушники створюють затишок, зміцнюють родину. Щоб краще їх розглянути зробимо вправу « Біноклі».( діти сталять кулачки до очей). Які наші рушнички? Якого вони кольору ? Форми?( відповіді дітей). Що на них зображено?»
Сядьмо діти у рядок
І візьмемо рушничок
Ниточка до ниточки
Вишивають діточки
Дидактична гра « Полатай рушничок ( з геометричними фігурками)
Музична хвилинка. « Каравай».
Люблю тата, маму
Люблю свою родину,
Люблю я щиро
Нашу Україну.
Колективне малювання « Український вінок»( за допомогою нетрадиційної техніки -
« малювання жмаканим папером»
Пальчикова гімнастика:
Ми цеглинки в руки взяли (беруть в руки по 1й цеглинці)
І місцями поміняли. ( перекладають цеглинки з однієї руки в
другу)
Потім міцно їх з’єднали,(скріплюють цеглинки)
Вгору високо кидали.(підкидують цю цеглинку в гору і ловлять)
Раз-два, не впускай ,
А швиденько заховай!(ховають цеглинку за спину).
Закличка на кінець заняття.
« Ось скінчилась наша гра.
Все, прощатись нам пора.
Будемо завтра зустрічатись,
В нові ігри будемо гратись.»