Конспект заняття-досліду "Де сховався вітерець?"

Про матеріал
В конспекті заняття прописана мета, хід роботи.В основі є досліди з повітрям для ознайомлення дітей з довкіллям. Дана робота орієнтована на молодший дошкільний вік.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект заняття – досліду

на тему: «Де сховалося повітря?

 

 

C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_095309.jpg

 

 

 

 

                                            Підготувала :

                                         вихователь

                                                 Трофимова Л.П.

Конспект заняття –досліду

на тему: «Де сховалося повітря?»

Мета: підвести до розуміння того, що повітря є навколо і всередині нас.

Дати уявлення про те, що воно займає місце і володіє властивостями, а також дати уявлення про те, що вітер - це рух повітря.

Сприяти оволодінню деякими способами виявлення повітря.

Сприяти формуванню у дітей пізнавального інтересу.

Розвивати допитливість, спостережливість, розумову діяльність.

Виховувати  інтерес до дослідів і бажання розширювати свій кругозір.

Обладнання: склянки з водою, коктейльні трубочки, поліетиленові пакетики, ємкість з водою, піпетки, губки, паперові човники, віяла.

Словникова робота: збагачення  словника дітей словами: прозорий, невидимий, сильний, слабкий,легенький,холодний, теплий.

Попередня робота:спостереження за вітром, проведення дослідів.

Хід роботи:

1.Привітання.

Вихователь: Діточки, давайте привітаємось!

У садочку новий день.

Всім говоримо «Добрий день!»

Добрий день тобі й мені,

Всій ми скажемо Землі.

Вихователь: Ми сьогодні з вами будемо вченими і працювати у власній лабораторії . А досліджувати будемо повітря.

Дослід №1 Тема «Повітря навколо нас»

Хід досліду

Продемонструвати порожню банку, поліетиленовий пакет. Запитати, що в них є. Запропонувати кожній  дитині згорнути щільно складений поліетиленовий пакетик з боку отвору рухати від себе. Що сталося?(Повітря яке було в пакетику, ми поступово зібрали до купи, про що свідчить «повітряна подушечка», що утворилась в результаті наших дій).

C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_091640.jpg

Отже, разом з дітьми робиться висновок, що повітря прозоре, воно є в банці,в пакеті, в інших предметах,які стоять на столах. Воно нас оточує.

Дослід №2 тема «Повітря в середині нас»

Хід досліду

Запропонувати дітям подути в соломинку або в трубочку, один кінець занурений у склянку з водою.

                              C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_092259.jpg                    C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_092304.jpg

З'явились бульбашки. Що це? Повітря. Звідки взялося?З наших легень, ми вдихнули його.

Отже, повітря всередині нас.

Дослід №3 Тема «Повітря містить воду»

Хід досліду

Вихователь: Давайте, візьмемо аркуш паперу і покладемо його на губку. Губці цій вранці вже довелося «попрацювати». Наприклад. помити посуд.А потім кілька годин «відпочити». Зверху губка буде практично сухою. А всередині трішки вологою. Прямо, як справжня хмарка. Адже вона ніколи не висихає, навіть , якщо не крапає дощем, тому що складається з малесеньких краплинок води.

За допомогою пипеточки будемо потроху змочувати губку.(Дуже важливо не поспішаючи робити це, щоб губка встигала вбирати в себе воду). На початку досліду папір під губкою буде залишатися сухим. Навіть коли ми вичавим губку, нам це не вдасться, бо губка ще не достатньо просякла водою і недостатньо волога. Точнісінько та відбувається і зі справжніми хмарами. Якщо вони білі і пухнаті не загрожують дощем, то можна сказати, що вологість низька.

               C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_093222.jpg                                 C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_093038.jpg

Продовжуємо додавати воду. Через деякий час знову спробуємо відмочити губку. Цього разу наші зусилля будуть не даремні і з'явиться кілька крапельок. Таке іноді відбувається в природі. Наприклад. короткочасний «грибний дощик». Додаємо ще кілька крапель води. Тепер під губкою на папері почала  з'являтися і розходитися волога пляма. Це означає, що губка настільки просякла водою, що більше не спроможна її утримувати. Це і є висока вологість. Така вологість виникає тоді. Коли небо затягує важкими сірими хмарами й от-от піде дощ. Дослід можна повторити, поклавши губку на долоню дитини. Тоді вона зможе відчути зміни вологості і на тактильному рівні.

Звернути увагу на зміни відтінків кольору губки і на те, що вона стала важкою.

 

Фізкультпауза

Розгулявся нині вітер,

Не дає спокою вітам.

Скрізь, де тільки він буває,

Спокою уже немає.

Вихователь: А зараз я хочу у вас запитати «А чи знаєте ви ,що таке вітер?».

(Відповіді дітей)

Чи можна його побачити? Чи завжди він буває однаковим?

Давайте дізнаємось.

Дослід №4 Тема «Яким буває вітер?»

«Зробити» вітер самим.(помахати долоньками біля обличчя).

Що ви відчуваєте? (Легкий вітерець)

А звідки він узявся?(Коливання, рух повітря)

Як ще ми можемо відчути повітря?(Підняти вгору руки і різко їх опустити, швидко пройтися по приміщенню, відчинити швидко і закрити двері).

Помахати перед обличчям віялом.

 

           C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094234.jpg      C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094459.jpg          C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094230.jpg

Подивіться,що відбулося.(Вітер утворився від руху повітря)

Отже, вітер буває різної сили:від слабкого до дуже сильного.

А зараз я пропоную вам перетворитися на капітанів кораблів.

Дослід №5 Тема «Вітер по морю гуляє»

У кожного із вас є свій човник.(Діти розглядають свої човники, обстежують тактильно, описують , які вони)

 Давайте  пустимо наші човники і подуємо на них. Подуємо сильно-буде сильний вітер,човник попливе швидко; подуємо тихо-слабкий вітер, човник попливе повільно.

C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094741.jpg               C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094747.jpg        C:\Users\q\Desktop\фото\IMG_20191115_094845.jpg

Підсумок заняття.

Отже, повітря знаходиться навколо нас.  Ми його не бачимо, але ним дихаємо. Воно є всередині нас.  Можемо його відчути.

Вітер це є рух повітря. Він буває сильним, слабким.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
6688
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку