Конспект заняття – досліду
на тему: «Де сховалося повітря?
Підготувала :
вихователь
Трофимова Л.П.
Конспект заняття –досліду
на тему: «Де сховалося повітря?»
Мета: підвести до розуміння того, що повітря є навколо і всередині нас.
Дати уявлення про те, що воно займає місце і володіє властивостями, а також дати уявлення про те, що вітер - це рух повітря.
Сприяти оволодінню деякими способами виявлення повітря.
Сприяти формуванню у дітей пізнавального інтересу.
Розвивати допитливість, спостережливість, розумову діяльність.
Виховувати інтерес до дослідів і бажання розширювати свій кругозір.
Обладнання: склянки з водою, коктейльні трубочки, поліетиленові пакетики, ємкість з водою, піпетки, губки, паперові човники, віяла.
Словникова робота: збагачення словника дітей словами: прозорий, невидимий, сильний, слабкий,легенький,холодний, теплий.
Попередня робота:спостереження за вітром, проведення дослідів.
Хід роботи:
1.Привітання.
Вихователь: Діточки, давайте привітаємось!
У садочку новий день.
Всім говоримо «Добрий день!»
Добрий день тобі й мені,
Всій ми скажемо Землі.
Вихователь: Ми сьогодні з вами будемо вченими і працювати у власній лабораторії . А досліджувати будемо повітря.
Дослід №1 Тема «Повітря навколо нас»
Хід досліду
Продемонструвати порожню банку, поліетиленовий пакет. Запитати, що в них є. Запропонувати кожній дитині згорнути щільно складений поліетиленовий пакетик з боку отвору рухати від себе. Що сталося?(Повітря яке було в пакетику, ми поступово зібрали до купи, про що свідчить «повітряна подушечка», що утворилась в результаті наших дій).
Отже, разом з дітьми робиться висновок, що повітря прозоре, воно є в банці,в пакеті, в інших предметах,які стоять на столах. Воно нас оточує.
Дослід №2 тема «Повітря в середині нас»
Хід досліду
Запропонувати дітям подути в соломинку або в трубочку, один кінець занурений у склянку з водою.
З'явились бульбашки. Що це? Повітря. Звідки взялося?З наших легень, ми вдихнули його.
Отже, повітря всередині нас.
Дослід №3 Тема «Повітря містить воду»
Хід досліду
Вихователь: Давайте, візьмемо аркуш паперу і покладемо його на губку. Губці цій вранці вже довелося «попрацювати». Наприклад. помити посуд.А потім кілька годин «відпочити». Зверху губка буде практично сухою. А всередині трішки вологою. Прямо, як справжня хмарка. Адже вона ніколи не висихає, навіть , якщо не крапає дощем, тому що складається з малесеньких краплинок води.
За допомогою пипеточки будемо потроху змочувати губку.(Дуже важливо не поспішаючи робити це, щоб губка встигала вбирати в себе воду). На початку досліду папір під губкою буде залишатися сухим. Навіть коли ми вичавим губку, нам це не вдасться, бо губка ще не достатньо просякла водою і недостатньо волога. Точнісінько та відбувається і зі справжніми хмарами. Якщо вони білі і пухнаті не загрожують дощем, то можна сказати, що вологість низька.
Продовжуємо додавати воду. Через деякий час знову спробуємо відмочити губку. Цього разу наші зусилля будуть не даремні і з'явиться кілька крапельок. Таке іноді відбувається в природі. Наприклад. короткочасний «грибний дощик». Додаємо ще кілька крапель води. Тепер під губкою на папері почала з'являтися і розходитися волога пляма. Це означає, що губка настільки просякла водою, що більше не спроможна її утримувати. Це і є висока вологість. Така вологість виникає тоді. Коли небо затягує важкими сірими хмарами й от-от піде дощ. Дослід можна повторити, поклавши губку на долоню дитини. Тоді вона зможе відчути зміни вологості і на тактильному рівні.
Звернути увагу на зміни відтінків кольору губки і на те, що вона стала важкою.
Фізкультпауза
Розгулявся нині вітер,
Не дає спокою вітам.
Скрізь, де тільки він буває,
Спокою уже немає.
Вихователь: А зараз я хочу у вас запитати «А чи знаєте ви ,що таке вітер?».
(Відповіді дітей)
Чи можна його побачити? Чи завжди він буває однаковим?
Давайте дізнаємось.
Дослід №4 Тема «Яким буває вітер?»
«Зробити» вітер самим.(помахати долоньками біля обличчя).
Що ви відчуваєте? (Легкий вітерець)
А звідки він узявся?(Коливання, рух повітря)
Як ще ми можемо відчути повітря?(Підняти вгору руки і різко їх опустити, швидко пройтися по приміщенню, відчинити швидко і закрити двері).
Помахати перед обличчям віялом.
Подивіться,що відбулося.(Вітер утворився від руху повітря)
Отже, вітер буває різної сили:від слабкого до дуже сильного.
А зараз я пропоную вам перетворитися на капітанів кораблів.
Дослід №5 Тема «Вітер по морю гуляє»
У кожного із вас є свій човник.(Діти розглядають свої човники, обстежують тактильно, описують , які вони)
Давайте пустимо наші човники і подуємо на них. Подуємо сильно-буде сильний вітер,човник попливе швидко; подуємо тихо-слабкий вітер, човник попливе повільно.
Підсумок заняття.
Отже, повітря знаходиться навколо нас. Ми його не бачимо, але ним дихаємо. Воно є всередині нас. Можемо його відчути.
Вітер це є рух повітря. Він буває сильним, слабким.