ЗДО №101, 4р.ж.група «Калинка», вихователь Клипка Вікторія Юріївна
Освітня лінія. Мовлення дитини. Художньо - мовленнєва діяльність.
Тема. Читання казки К.Ушинського «Лисичка і Журавель».
Мета. Продовжити вчити дітей емоційно сприймати зміст казки, запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; активізувати словниковий запас дітей словами: готувати, не гнівайся, званий обід, частувати; продовжувати знайомити дітей з роботою зі схемами. Ознайомити дітей з прислів’ями: «Як гукнеться, так і відгукнеться»; «Як сам добрий, то добротою й тобі відповідають». Вправляти у використанні засобів інтонаційної виразності. Учити доцільно поєднувати рухи й міміку.
Продовжувати вчити скачувати тісто і формувати його в бублик.
Розвивати пам'ять, мислення, мовлення.
Виховувати охайність, комунікативні вмінні, вміння працювати разом.
Хід заняття.
1.Комунікативна діяльність, спілкування:
Привітання:
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку діткам усім!
Доброго ранку сонечку ясному!
Доброго ранку садочку прекрасному!
Вліво, вправо, вліво, вправо,
Оберніться, подивіться, одне одному всміхніться!
Мотивація:
Вихователь: Діти, а чи любите Ви ходити в гості?(так)
А приймати гостей?(так)
Діти, а Ви хочете навчитися приймати гостей?(хочемо)
У нас на Україні живе дуже гостинний і привітний народ, та не всі вміють гарно прийняти гостей, тож сьогодні ми навчимося правильно приймати гостей.
2.Пізнавальна діяльність.
Вихователь: Я познайомлю Вас із казкою К.Ушинського «Лисичка і журавель» (виставляю портрет письменника на мольберт) . У ній йдеться мова про те, як лисичка і журавель ходили один до одного в гості, і що з цього вийшло.
Читання казки.
Робота над змістом казки.
Пояснення слів:
Частувати пригощати;
Не гнівайся - пробач;
Піймати облизня- не отримати того, чого хочеться.
Перевірка розуміння, запитання до дітей:
Як називається казка?(лисичка і журавель)
Хто її написав?(К.Ушинський)
Як лисичка журавля в гості запрошувала?(приходь куме, приходь любий)
Чим лисичка частувала журавля?(манною кашкою)
Що журавель приготував для кумоньки?(окрошку)
Чим закінчилася дружба лисички і журавля?(лисичка пішла додому піймавши облизня, тобто не отримала того, чого хотіла )
Вихователь: діти, а зараз я Вам розкажу казку за схемою.(робота зі схемами)
Фізкультхвилинка.
Руханка під музику, розподілити дітей на пари - лисичка і журавель.
Лисички показують як пригощають журавлів, журавлі намагаються дзьобати. Потім журавлі пригощають лисиць.
3.Перетворювальна діяльність:
Вихователь: діти, я хочу вас познайомити з українськими прислів’ями:
«Як гукнеться, так і відгукнеться», «Як сам добрий, то добротою й тобі відповідають».
Як ви думаєте, що хотів сказати український народ цими прислів’ями?(якщо люди роблять добро, добрі справи – то і до них теж так будуть ставитися - по-доброму)
Вихователь: діти, чи правильно лисичка зустріла журавля?(ні). А чи правильно журавель зустрічав лисичку?(також не правильно)
Вихователь: діти, давайте пригадаємо правила за якими потрібно зустрічати гостей. (Робота зі схемами).
Питання: як Ви готуєтесь до зустрічі гостей?(радісно, весело, наводимо порядки у квартирі, готуємо добрі страви, )
Як зустрічаєте?(лагідно, добре, весело, радісно)
Чим пригощаєте?(чай, печиво, цукерки)
У що граєтеся з гостями?(у різні ігри).
А чи вмієте Ви дружити?
Висновок: якщо когось запросив у гості подбай про те, щоб йому було затишно і цікаво! Давайте ми помиримо лисичку і журавля!
Творча робота: Діти, пропоную вам із тіста зліпити різнокольорові бублички і пригостити лисичку і журавля, і лисичка і журавель зможуть скуштувати таку їжу! І тоді вони більше ніколи не будуть сваритися!
Діти виконують роботу. Пригощають лисичку і журавля використовуючи ввічливі слова: пригощайся будь - ласка, дякую, смачного, приходь ще і.т.д.
4.Оцінно-контрольна діяльність.
Вихователь:
Яку казку ми з Вами читали на занятті?(Лисичка і Журавель)
Хто автор казки?(К.Ушинський)
Якими ж повинні бути господарі?(добрими, чемними, привітними)
Що Вам найбільше сподобалось на нашому занятті?
Вихователь: так дітки, коли запросив когось у гості потрібно бути чемним, привітним, гостинним!