Конспект заняття "Казка в гості завітала"

Про матеріал
Конспект заняття з розвитку мовлення "Казка в гості завітала" старший вік, за казкою на новий лад "Коза - Дереза"
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(ЯСЛА-САДОК)№215

КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття з розвитку мовлення в старшій групі

«Казка в гості завітала»

/вихователька Кравченко Т.В./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Кривий Ріг

Конспект заняття з розвитку мовлення в старшій групі

«Казка в гості завітала»

Програмовий зміст:  розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, зосередженість, увагу, вміння впізнавати окремі казки та казкових героїв за характерними ознаками. Продовжувати вчити викладати знайомі казки  в таблиці за змістом. Формувати вміння відповідати повними реченнями на запитання вихователя, слухати один одного і доповнювати відповіді товаришів. Вчити користуватися набутими знаннями при розігруванні  сюжету знайомої казки, передавати емоційно та інтонаційно виразно її зміст, характер персонажів, вміло і вчасно підігрувати  партнерам, творчо втілюватися в образ. Виховувати активність, наполегливість, інтерес та любов до українських народних казок.

Матеріал: скриня, конверт(з листом), ілюстрації до казок, дидактична гра «Скажи навпаки», дидактична гра «Склади казку»(таблиці), маски – наголівники до казки на новий лад «Коза – дереза» та атрибутика до казки.

Попередня робота: 

Розповідання українських народних казок. Розглядання ілюстрацій до казок. Проведення дидактичних ігор: «Склади казку»(таблиці), «Дізнайся казку за малюнками», «Чий головний убір?», «З якої казки герой».
Хід заняття.

Привітання.

Діти у нас сьогодні наче свято, гостей зібралося багато. Давайте привітаємося з ними.

Діти. Доброго ранку ми вас вітаємо

Щастя, добра всім вам бажаємо.

Психогімнастика.

Вліво –вправо, вліво – вправо

Оберніться, озерніться,

Один одному посміхніться.

Вихователь. Діти ,які ви всі гарні, милі, привітливі!

Сюрпризний момент.

  • (стук у двері).

Вихователь.  Хто це до нас завітав? Піду відчиню(заносю скриню та листа_

Діти, листоноша передав нам листа та цю скриню. Давайте я прочитаю від кого цей лист. Так це від Казки. Вона пише, що хотіла завітати до нас в гості, але злий  чарівник переплутав всіх казкових героїв та зачинив їх у скрині і вони не можуть потрапити до своїх казок. Казка просить допомогти її повернути  героїв у їхні казки. Діти, а ви любите казки? Тож допоможемо Казці (Так). Але скриня так не відчиниться, вона ж зачарована.

Вихователь. А, щоб відчинити її давайте пригадаємо таємниці казок.

  • Чим казки відрізняються від художніх творів?

Діти. Казки мають: початок, середину та кінець;

В казках тварини вміють розмовляти, готовити їжу, господарювати; є чарівні предмети які творять чудеса.

Вихователь.   З яких слів починається казка, а якими закінчується? («Жили-були» та «Ось і казочці кінець, а хто слухав молодець»).

Чому вчить нас казка? (добру, мудрості, кмітливості, мужності, трудолюбивості …)

Вихователь.  Все вірно, давайте ще раз спробую  відчинити скриню (відчинили). Ось і перше завдання.

  • Дістаємо різних героїв казки (на ілюстраціях).Діти, нам потрібно згадати з якої казки, який казковий герой та відшукати його на малюнку.

Гра «Розминка».

-як звали півника в казці «Колосок»? (півник Голосисте Горличко);

-в чий будинок забралася коза-Дереза? (зайчика);

- замісила баба тісто та спекла …(Колобок);

- курка, яка знесла золоте яйце? (Курочка Ряба);

- де дід з бабою знайшли кривеньку качечку? (в лісі);

- як звали мишенят з казки «Колосок»? (Круть і Верть);

- яку домашню тваринку зробив дід з соломи? (бичка);

- хто прогнав Козу- Дерезу з зайчикової хати? (рак);

- що закинув в небо Котигорошко на дванадцять днів? (булаву).

Вихователь.  Гарно діти ви знаєте казки, але в скрині є ще щось для нас.

Так це лист, а в ньому сказано, що між двома березами знайдемо наступне завдання.

Діти озирніться, де ж ці берези? (діти знаходять дерева та підходять  до них, між березами стоїть дошка на ній завдання)

Гра «Плутанина»

На дошці намальовані спутані казки.

  • Діти, давайте спробуємо розплутати казки.

1 – плутанина («Ріпка»; «Колобок»; «Колосок»).

2 – плутанина («Рукавичка»; «Пан Коцький»; «Котигорошко»).

3- плутанина («Коза – Дереза» «Кривенька –качечка»);

4 – плутанина ( «Котик і Півник»; «Теремок»).

Вихователь. Молодці впоралися і з цим завданням, але загляну  скриню та візьму наступне завдання. Так це гра «Скажи навпаки». Тож сідайте діти зручненько та слухайте уважно.

Гра «Скажи навпаки»

  • Мишенята не сумні, а…(веселі);
  • Півник не ледачий, а…(працьовитий);
  • Ведмідь не маленький, а…(великий);
  • Дід не молодий, а   (старий);
  • Лисичка не щира, а….(хитра);
  • Зайчик не сміливий ,а…(трусливий);
  • Коза не правдива, а …(брехлива);
  • Колобок не квадратний, а…(круглий);
  • Ріпка не маленька, а…(велика).

Вихователь. Розумні ви в мене діти, та треба нам трішки відпочити.

Фізкультхвилинка

В казковій країні розминка

Настала фізична хвилинка.

Втому проженем руками

Вгору піднімемо з вами.

Потім присядемо дружно,

Ноги згинаємо пружно.

Руки, мов крила розправим

І до плечей їх поставим.

Коло вперед покрутили,

Потім назад повторили.

Голову вниз опустили,

Потім назад нахилили,

Потім на ліво поклали,

Потів на право і стали

Рівно і струнко.

Швидко скінчилась хвилинка

Нас збадьорила розминка.

Вихователь. А, я знову запрошую вас зазирнути до скриньки чи є там завдання. Подивіться, який великий конверт. Що в ньому? (діти розглядають конверт і ілюстрації до казки)

Вихователь: Не зрозуміло, що це за казки? Діти, спробуйте здогадатися!

Дидактична гра «Склади казку»

Діти  викладають та розповідають  послідовно за змістом казки.(Казка в таблиці).

Вихователь. Діти ви впоралися з усіма завданнями, відкрили скриню та повернули всіх казкових героїв до їхніх казок. Але нас чекає ще один сюрприз (вихователь демонструє дітям наголівники персонажів до казки на новий лад «Коза -Дереза».

Вихователь: Давайте покажемо нашим гостям казку на новий лад про «Козу -Дерезу» та ще і з цікавим кінцем (діти інсценізують казку).

Інсценізація казки «Коза-дереза» на новий лад

Актори: дід,баба,онучка,4-ри продавця, коза, вовк.

Ведуча 
Жили – були дід, баба та онучка.
Дід 
Щось сумно... 
І в карти зіграв, 
і новини передивився, 
Баба 
Так-так. 
Все одне і те ж: 
костюми ультра модні, 
нові ціни від «Ейвон». 
Онучка 
(розмовляє по мобільному телефону) 
Алло, салон краси 
Запишіть мене на татуаж брів.

 Дід 
Нумо  сходимо  на базар 
Онучка 
Який базар 
мені в салон краси потрібно , 
а ви про якийсь базар 
Баба 
А,я піду!
І може, щось  купимо. 
Дід. 
Ну, то ходімо.
Ведуча 
Поспішайте всі на базар! 
Тільки сьогодні, тільки останній день
Розпродаж та знижок! 
Кури, гуси, кролі, 
кози — все чекає на вас! 
Поспішайте 
1-й продавець- 
Пряники! Медові пряники! 
купіть у мене пряники

Запашні,м’які, солодкі.

Дід. 
Купую всі,але за копійку.
2-й продавець- 
Купіть гусочку, 
купіть мою гусочку! 
Пір'ячко в неї м'якеньке, 
Буде перина для Діда 
і Баби тепленька. 
Дід 
Є у нас ортопедичний матрац 

3-й продавець- 
Купіть мого півника! 
Купіть мого красеня! 
Мій півник — молодець, 
на голові червоний гребінець

Вранці  всіх будить

Дід 
Та в нас мобільні телефони є. 
3-й продавець- 
Тоді купіть  яйця на сніданочок , свіжі, поживні, корисні. 
Баба.  
Ні ми любимо вранці йогурти їсти.
4-й продавець- 
Кому кізоньку? 
Кізоньку красиву, 
Кізоньку розумну, 
Що танцює і співає, 
І усіх розвеселяє! 
(кізонька – ме-ме)
Баба. 
Купи, Дідусю, купи. 
Вона така гарна, така мила. 
Дід. 
Та ну... Годуй, паси,ліпше полежать! (Баба насупилась,пустила сльозу)… Ну гаразд
Скільки хочете за свій товар? 

4-й продавець. 
Не багато і не мало, 
за три копійочки.
Дід 
Ой, як багато! 
Баба. 
Ой, Діду, купи, буду прати,  їсти варити, тобі догоджати та в інтернет магазин не заглядати. Купи. 
Дід
Ну гаразд!

4-й продавець. (віддає кізоньку) та каже
На тому бувайте здорові! 
Козу забирайте, 
шануйте її і догоджайте. 
Ведуча. 
І купили дід та баба козу, 
І натішитись ніяк не можуть. 
На базар недаремно ходили. 

 

На другий день запропонував
Дід Бабі козу пасти. 

Баба 
Пасися, Кізонько, 
на зеленій травичці, 
пасися, добре наїдайся. 
Ведуча.
А Кізка  вреднюча, 
Туди- сюди поглядала
Траву не жувала. 
(Баба жене козу додому, а Дід виходить їх зустрічати). 

Дід 
Кізонько моя мила, 
Чи ти пила, чи ти їла? 
Коза 
Не пила я і не їла. 
Баба пасти не хотіла, все в інтернеті сиділа! 
Як ішла через місточок, 
Ухопила кленовий листочок. 
От і все що я їла. 
Дід 
Що ти кажеш? От біда! 
бабо ти чого її не пасла? 
Баба 
І пила вона, і їла,і в інтернеті я не сиділа! 
Чим же я їй не вгодила? 

Коза 
Ти  дідусь її не вір

Не пускай бабусю в двір.
Дід. 
Що робить мені з тобою? 
Попрошу мабуть онуку 
Онучка 
Діду, що ти ? 
мені час уже на манікюр (бере сумочку та уходить)
Дід. 
Беру в руки поясок, 
Жену Кізку на лужок. 

Баба. 
Вже і  вечір наступає, 
А старого десь немає. 
О! Назад уже жене. (підходять дід з козою до хати, а баба питає)
Кізонько моя люба. 
Чи ти пила, чи ти їла? 
Коза. 
Не пила я і не їла. 
Тільки бігла через місточок — 
Ухопила кленовий листочок. 

Дід. 
Як це так, тебе не пас я?
ось така твоя подяка,геть іди.

А ти бабця пробач мене.
Ведуча. 
Нема що робити. 
Пішли засмучені Дід з Бабою, 
а Коза — І не журиться, 
знай - стрибає. 
(Коза іде до лісу . ) 

Коза 
Я — Коза-Дереза, 
За три копійки куплена. 
Вовк 
Чую, чую хтось говорить. 
Ти куди і звідкіля? 
Де твій паспорт, документи? 
Покажи мерщій, в моменті.
Коза. 
От і вляпалась, я! 
Ні прописки, ні розписки, 
Треба швидше утікати, 
Свої ноги забирати, 
До хазяїв повертатись. 
(Коза тікає від Вовка. Вовк намагається її догнати, але потім повертається). 
Вовк 
Я б її арештував,та немаю часу
Жде вечеря мене в дома... 
Краще я оту козу 
Стороною обійду. 
(Дід та Баба сидять біля хати, Коза підходить до них). 

Коза. 
Дідусю, Бабусю, простіть мене. 
Я все-все зрозуміла. 
Важко у світі без довіри та рідних жити.
Дід з бабою
Ох, Кізонько наша мила, 
ми тебе вже простили. 

Будем разом жити ми

У злагоді та у добрі.

Виходять всі актори і кажуть:

Тут і казочці кінець, а хто слухав молодець!
Вихователь:

Діти, чи сподобалися вам пригоди які відбулися з нами? Яке завдання було найважче для вас? А яке найлегше та найцікавіше?

Діти, а за вашу допомогу Казка передала вам гостинця.

Вихователь: Дякуємо гості вам за увагу, до побачення.

 

docx
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
4865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку