ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) №434
ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА
КОНСПЕКТ
ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
З ВИКОРИСТАННЯМ КУБИКІВ ІСТОРІЙ
Rory Story Cubes
«КАЗКОВІ ІСТОРІЇ»
(старша група)
Вихователь:
Омельяненко Г.С.
2019 рік
Програмовий зміст:
- Формувати вміння складати зв'язні розповіді;
- Сприяти розвитку пояснювального мовлення; стимулювати вживання повних речень;
- Розвивати пізнавальний інтерес дітей, прагнення до активного пізнання;
- Сприяти розвитку уваги, мислення, уяви, пам'яті;
- Сприяти збагаченню активного словника і розвитку мовлення;
- Сприяти розвитку допитливості;
- Виховувати культуру спілкування
Словник:
Матеріал: Карта піратов, фігурка героя, цеглинки LEGO, Story Cubes (кубики історій).
Хід заняття
Організаційний момент:
Звучить звукозапис із голосом головного героя, який запрошує в казкову подорож
Вихователь:
- Привіт, діти! Я дуже рада вас бачити, а ви раді бачити один одного? Покажіть як ви раді зустрічі з друзями: поверніться до сусіда справа - посміхніться йому, поверніться до сусіда зліва - посміхніться йому.
I А тепер пограємо в гру "Лего-відлуння".
1. Дитина входить в центр кола, обрає цеглинку будь-якого кольору і називає своє ім'я і простукує його цеглинками (Ро-ма, Ма-ша). Діти дружньо, як відлуння, за нею повторюють. Таким чином, всі по черзі називатимуть своє ім'я, (спершу по одному, а потім всі разом).
II Гра «На пошуки скарбів».
Дітки шикуються змійкою один за одним і ідуть по уявній стежці, долаючи перешкоди. (Грає пригодницька музика).
Вихователь:
1. Спокійно йдемо по стежці. Навколо - кущі, дерева. Які дерева бачите? На стежці попереду - великі калюжі. Рахуємо – один, два, три.
2. Знову спокійно йдемо по стежці. Перед нами - струмок. Через нього перекинуто місток. Переходимо по містку, тримаючись за поручні. Це може бути прямий місток або похилий. Покажіть, який саме у вас місток. Покажіть,як ви підете своїм містком.
3. Спокійно йдемо по стежці. Стежка веде через болото/нетрі. Щоб обійти болото, треба перестрибнути з камінця на камінець. Рахуємо: один, два, три, чотири. Перейшли через болото.
4. Знову йдемо спокійно. Перед нами - яр. Через нього перекинуто колоду. Переходимо через яр по колоді. Йдемо обережно, зберігаючи рівновагу! Ух, нарешті перейшли!
5. Йдемо потихеньку. Що це? Стежка стала липкою. Ноги так і прилипають до неї. Ледве-ледве віддираємо ноги від землі.
6. Дорога знову вирівнялася. Спокійно йдемо. А тепер через стежку впало дерево. Та яке величезне! Гілки в різні боки! Перелазимо через нього.
7. Ой, на щось колюче! Так це їжачок!
8. Йдемо спокійно по стежці. Добре навколо! Пташки співають! Бджоли гудуть, метелики літають. Ось і прийшли! Молодці!
III Бесіда з дітьми
- Дітки, а ви любите розповідати історії?
- А які бувають історії?
- Навіщо люди розповідають історії (Відповіді дітей)
- Дітки, а хочете створити свою історію? Подивіться, у нас навіть вже є герой, про якого і буде історія. Я вчора ходила берегом моря і знайшла викинуту з моря пляшку. Як ви думаєте, що я в ній знайшла /таємниче/?
( Відповіді дітей - Карта, лист та інше)
- Як ви здогадались? Це карта скарбів! Давайте розглянемо її. Що тут зображено? (Діти збираються навколо столу і розглядають карту).
- Як ви думаєте, навіщо потрібна ця карта? Правильно. Наш герой повинен дістатися до піратських скарбів, долаючи перешкоди, які зустрінуться йому на шляху. Наше завдання допомогти йому в цьому. За допомогою чарівних кубиків, ми будемо підказувати герою, що йому робити. Цікаво, яка історія вийде у вас? Ви готові?
- Так (діти)
IV Гра на ігровому полі з кубиками історій.
Діти по черзі витягають кубик з чарівного мішечка і кидають його на ігрове поле. Перший гравець кидає кубик і в залежності від картинки починає історію з слова «Одного разу ...». Другий учасник кидає кубик і продовжує історію, не втрачаючи нитку розповіді. Останній гравець завершує розповідь логічної розв'язкою. Таким чином, плавно переходячи від одного зображення до іншого, учасники складають незвичайні, смішні, а може бути і сумні історії.
V Рефлексія "Естафета дружби"
Діти стоять у колі і будують за допомогою цеглинок LEGO башту дружби. Починає вихователь: "Я передаю вам дружній промінець, і він торкається спочатку мене, потім передає свій промінчик Маша, наступний промінчик дарує Діма… і, нарешті, наша башта стає високою і гарною. Я відчуваю, що промінців дружби стало ще більше, так як кожен з вас передав частинку своєї дружби. Нехай же вона нас не покине ніколи. А зараз нас чекають чарівні скарби» (можна влаштувати квест-пошуки з використанням кубиків історій)
РЕКОМЕНДАЦІЇ
«Кубики історій» можна виготовити своїми руками, взявши за ідею оригінальну версію гри. Для цього можна використовувати звичайні дерев'яні або пластмасові кубики, клей, ножиці, а можна виготовити кубики з паперу способом орігамі. Такий кубик збирається з модулів Сонобе. Кубик Сонобе складається з 6 модулів-паралелограмів. Модуль названий на честь автора - Міцунобу Сонобе, який розробив цілу систему модульного орігамі. Для одного кубика потрібно 6 квадратиків паперу трьох кольорів, тобто по 2 шт. кожного. Якщо використовувати квадрат паперу зі стороною 9 см, то куб вийде зі стороною трохи більше 3 см.
«Кубики історій» - справжній скарб для розвитку уяви та фантазії!
Ігри з сюжетними кубиками можна розробити в різних варіаціях - варто тільки раз спробувати!
1. Кинути всі 9 кубиків, вибрати один з них як початок історії і почати розповідати будь-яку історію, яка поступово поєднає всі кубики.
2. Вибрати задану тему, кинути всі 9 кубиків і розповісти історію, пов'язавши всі кубики. Наприклад, із кубиками – тваринками «Як кіт шукав друга».
3. Роздати кубики всім учасникам. Один починає. По черзі кожен кидає кубик і продовжує історію за картинкою, що випала.
4. Придумайте історію, використовуючи лише один кубик і пов'язавши всі піктограми або малюнки на одному обраному кубику;
5. «Головний герой». Складіть образ головного героя, вибравши три кубика. Може вийти індіанське прізвисько або ім'я і прізвище, і місце, звідки герой родом або описати його зовнішній вигляд;
6. «Професіонали» Виберіть кубики- піктограми, за якими можна створити нову професію;
7. Використовуйте кубики для навчання читання та письма. Наприклад, на спеціально підготовлених бланках з зображеннями з кубиків, запишіть слова, з якими будете складати історію. Або наприклад, запишіть все, що на кубиках може бути їстівним!
8. Знайдіть всі картинки з ознаками предметів-тверді, дрібні предмети і т.д.
9. «Знайди пару» Підберіть до предметів (квітка) ознаки (інопланетянин) вийде «неземної краси квітка»;
10. «Що спільне?» Киньте два кубика і порівняйте дві картинки: знайдіть спільне або відмінності. Більше спільного можна знайти, змішавши кубики з різних наборів. Головне творчий підхід! Що спільного між рибкою і чарівною паличкою?
11. Придумайте риму до слова, позначеному картинкою. Наприклад до картинки "бджола", можна підібрати риму до слів, що асоціюється з картинкою - полетіла, назбирала
12. «Словник». Зберіть всю інформацію про слово, що позначене на картинці (за віком). Наприклад. Що? "Вода" - іменник, дієслово (що робить?) - «тече», прикметник (яка?) - «прозора, музична» і т.д.
13. «Енциклопедія». Виберіть картинку і «розкажіть10 фактів про ...»
14. Складіть історію, але «не говоріть слово ...» виберіть заборонене слово, наприклад з набору дій.