Конспект заняття з ліплення на тему:
«Народна іграшка. Коник.»
(для дітей старшої групи)
Підготувала:вихователь Рибакова О.А.
Мета: Вчити створювати образ коника за мотивами народних іграшок; ліпити коника комбінованим способом, ретельно згладжуючи поверхню виробу. Закріпити вміння скріплювати частини шляхом примазування однієї частини до іншої. Розвивати естетичний смак. Виховувати охайність під час виконання роботи, сприяти розвитку самостійності.
Попередня робота:Бесіда про українську народну іграшку. Складання загадок з метою уточнення уявлення про зовнішній вигляд іграшок.
Роздатковийматеріал:пластилін різного кольору,стеки, дощечки, серветки.
Демонстраційний матеріал: лист від бабусі,набір предметних картинок із зображенням коника, іграшковий коник.
Хід заняття
І.
Діти парами вітаються.
Сюрпризний момент
Вихователь зачитує листа від бабусі.
Читає лист.
«Добрий день. Надіслала я вам фото експонатів іграшок-коників,які я збирала по всій Україні.Розгляньте їх уважно.Чим вони відрізняються один від одного?.Правильно-розкраскою і формою.Вони так сподобались мені ,що я пішла до майстрів на майстеркласс і навчилась у гончаріві ліпити коника.Ось дивіться,що в мене получилось!Подобається?
Хочете я покажу вам як це зробити власноруч?
IІ.
Розгляньмо, з яких частин складатиметься наш коник. У коника є тулуб, голова, шия, чотири ноги , хвіст, гривка. Скажіть, якої форми тулуб? Голова? Ноги? Хвостик?(овальної, круглої).
- Яка частина тіла найбільша? -
Вихователь: - А зараз я вам дам пояснення як правильно ліпити коника комбінованим способом: і поділюся своїми навичками
а) поділити пластилін на дві непропорційні частини (одна більша, друга менша) ;
б) з першої я зроблю тулуб; для цього треба розкачати пластилін прямими
рухами рук і утворити товстий стовпчик (циліндр); кінці стовпчика зігнути дугою, стекою
зробити розріз; пальцями рук сформувати передні та задні ноги;
в)з другої частини ми виліпим шию і голову і примажемо їх до тулуба;не забудемо стекою позначити на голові очі і ніс;методом витягування зробимо вуха.
г) із протилежного кінця форми зробити хвіст ;
д) для того,щоб зліпити гривку треба спочатку зліпити стовпчик,потім розплющити його пальцями,стекою зробити розрізи і примазати до голови і шиї.
зарівняти нерівності та надати фігурі характерних ознак;
-Перед тим як сісти в нашу майстерню хочу поділитися з вами одним секретом майстрів.Приступати до роботи можна з гарним настроєм.
Пропоную і нам дотримуватись цього правила його.
Динамічна пауза.(під музику)
Сідаємо в нашу майстерню і згадаємо:
Правила техніки безпеки та культури праці
1. Не розмахувати стеками, щоб не поранитись.
2. Ліпити тільки на підкладній дощечці.
3. Не залишати шматочки пластиліну на столі, не кидати їх на підлогу.
4. Після роботи руки треба витерти серветкою і добре вимити.
Самостійна робота. Вихователь допомагає дітям під час самостійної роботи
ІІІ.
Підсумок заняття. Аналіз робіт.
Що ми сьогодні ліпили?
Чим відрізняється народна іграшка від тих, що продаються у звичайних іграшкових магазинах?
Чи сподобалося вам знайомство з народними іграшками.
Як ви опишите свого коника?Який він у вас вийшов?
По травичці він стрибає
І сюркоче, і співає,
Заливається, як дзвоник,
Називають його ...Коник.
Відзначити старанність всіх дітей,схожість виробів з оригіналом.