Тема «Корисні та шкідливі продукти»
Середній група
Програмовий зміст: Розвивати пізнавальні здібності дитини, здатність аналізувати, робити узагальнення, висувати припущення. Заохочувати дошкільнят до досліджень та експериментувань. Продовжувати виховувати свідоме ставлення до свого здоров'я, навчати дітей цінувати його та дбати про нього. Розширювати знання дітей про те, що є корисним, а що — шкідливим для їхнього здоров'я.
Формувати елементарне уявлення про вітаміни та їхнє значення для фізичного розвитку людини. Збагачувати та активізовувати словник дітей іменниками та прикметниками на позначення продуктів харчування. Розвивати мислення, пам'ять, увагу, мовлення.
Словник. Продукти, корисні, шкідливі, овочі, фрукти, молочні продукти.
Хід заняття
Приносять посилку.
Пропонує відкрити та подивитися, що в ній.
(У посилці газована вода, чипси, цукерки)
Хто ж нам міг надіслати цю посилку?
А на посилці ще й лист є.
Читає:
«Добрий день, малята! Я знаю, що ви добре їсте. Все з'їдаєте під час сніданку, обіду та полуденку.
Я теж з'їдаю багато варення, цукерок, печива. Можу з'їсти солодкого скільки завгодно. Але чомусь я не можу з'їсти суп чи картоплю з котлетою. Мені зовсім не хочеться це їсти. Може тому, що у мене часто болять зуби та живіт? А у вас буває таке? Якщо ні, то поясніть мені, чому так відбувається зі мною. Заздалегідь вам вдячний і надсилаю мої улюблені продукти. Ваш друг Карлсон».
Як ви гадаєте, чому у Карсона часто болять зуби та живіт?
Діти, а ви хочете допомогти Карлсон?
Вихователь. Малята, що ви можете сказати про продукти, які прислав Карлсон?
-Про це ми з’ясуємо, в лабораторії, де будемо робити досліди з продуктами харчування.
-Запрошую Вас до нашої ларораторії.
2.Перехід до лабораторії.
«Дослід з солодкими газованими напоями.»
Вихователь. В пустий пластиковий стаканчик покладіть картонну "лійку" з ватним тампоном та налийте солодкий газований напій. яким став тампон?( жовтим, червоним, зеленим, залежно від кольору напою). Його пофарбував хімічний барвник, що є причиною різних хвороб людини (нудота, біль у животі, алергія тощо). До того ж у такі напої додають кислоту, ароматизатор, вуглекислий газ, що теж шкодять нашому організму. Їх ми не можемо побачити, але відчуваємо на смак.
А це що? (чипси) З чого вони зроблені? (Відповіді дітей).
А ви любите їсти страви з картоплі? Які страви в Україні готують з картоплі? (Відповіді дітей). Давайте уважно розглянемо чіпси: вони жирні, оброблені різними приправами, барвниками, що шкодять нашому організму. Давайте перевіримо це в нашій лабораторії.
«Дослід з чіпсами».
У склянку з водою покладіть чіпси , розмішайте ложечкою. Якою стала вода? ( стала брудною ) такою вона стала тому, що чипси обробляють фарбою, для якравого коляру.
А ще при смаженні часточки їжі горять і утворюють дуже шкідливі речовини.
Вихователь. Діти, то чи можна вживати чіпси?
Щоб допомогти Карсону обирати корисні продукти я пропоную відправитись у віруальну подорож.
Погляньте де це ми опинились? «Город» . Що росте на наших Українських городах?
Овочі містять найбільше вітамінів , які потрібні нашому організму.
Вірш про моркву.
А зараз ми дізнаємось який же овоч най корисніший.
сценка “Овочі ”.
Сценка “Овочі”
Ведуча: Першим вискочив огірок, маленький хвалько.
Огірок:
Огірок я молодий,
і корисний і смачний.
У салаті й просто так,
дуже добрий я на смак.
Ведуча: Від образи бурячок ухопився за бочок.
Буряк:
Дайте і мені промовить слово,
вислухайте спочатку!
Для борщу і венігрету,
Маю гарну грядку!
Капуста:
Бурячку, посунься трохи,
без капусти, що за борщ?
Я у стравах головніша,
тому , друже, ти помовч!
Морква:
Пийте мій морквяний сік,
І гризіть морквинку.
Збережете на весь рік,
ви рум’яні щічки.
Ведуча: Обізвалась цибуля, кругла, жовта ,наче куля.
Цибуля:
Я приправа в кожну страву,
тож хвалитись маю право.
Бо цибуля, всім відомо—
Від хвороби охорона.
Ведуча : Спір давно кінчати час!
Гарбуз:
Добрий день, друзі!
Чому усі сперечаєтесь?
Ведуча. Ось овочі сперечаються, хто з них найкорисніший.
Гарбуз:
Без винятку, друзі ,
овочі ви дуже корисні,
у кожному є вітаміни і смак!
Ми вам здоров’я даруємо ,діти,
З нами дружіть – буде радісно жити.
Вірш
Щоб бачити добре,
щоб стрибати дуже спритно,
їв, з вітаміном А,
зайчик смачну морківку
Фізхвилинка «Ходить гарбуз по городу»
Так який же найкорисніший овоч?
Як думаєте, де ми зупинились?
Так це фруктовий сад. В Україні багато фруктових садів. А що росте в саду?
Фрукти не тільки смачні але й корисні. У фруктах багато вітамінів , особливо вітаміну С . Потрібно кожен день вживати фрукти або пити фруктовий сік.
Погляньте на малюнок, назвіть фрукт та як буде називати його сік.
Вірш
Якщо лялька застудилася,
потрібен їй вітамін.
Видужуй швидше,
їж, лялька апельсин
Ну ось ми зупинилися на молочній фермі
Фрагмент мульфильму.
Молока містить вітамін А, D, кальцій, що дають змогу зміцнити наші зуби, кісточка. А ще для того, щоб краще спати вночі, потрібно випивати перед сном склянку теплого молока.
Вірш про молоко.
А зараз поділимось на команди. Кожній команді потрібно вибрати продукти зроблені з молока та прикріпити на аркуш.
Рухлива гра
1, 2, 3, Каструля, каші нам звари.
Наливаємо молоко.
(Виходить «молоко»в центр кола).
Ми уважними будемо – Нічого не забудемо.
(Тримаючись за руки, йдуть по колу) .
Висипаємо сіль
(Виходить «сіль») .
Ми уважними будемо – Нічого не забудемо.
(Тримаючись за руки, йдуть по колу) .
Висипаємо цукор
(Виходить «цукор») .
Ми уважними будемо – Нічого не забудемо.
(Тримаючись за руки, йдуть по колу) .
Насипаємо ми крупу
(Виходить «крупа») .
Ми уважними будемо – Нічого не забудемо.
(Тримаючись за руки, йдуть по колу) .
Каша вариться пих-пих, пих-пих,
Для друзів та для рідних.
(Руки піднімаються та опускаються хвилями) .
Ось скільки корисних продуктів існує. Це ще не всі, їх дуже багато і ми з вами про них це поговорими, але іншим разом.
Прислів’я
Я пропоную вам скласти у цю посилку ті корисні продукти про які ми з вам сьогодні говорили та відправити їх Карсону, щоб він знав які продукти потрібно вживати, що не боліли зубки та живіт.
Чи сподобалось вам наше заняття?
Що вам сподобалось?
З якими продуктами ми робили з вами дослід? Які вони?
Які корисні продукти ви запам’ятали?