Конспект заняття "Космічна подорож"

Про матеріал
Мета: Формувати у дітей уявлення про сузір’я, зірки. Уточнити знання дітей про Місяць, Сонце. Дати елементарні уявлення про Землю як планету та Космос. Удосконалювати вміння складати пазли, наклеювати готові форми на аркуші паперу. Виховувати кмітливість, активність, бажання дізнатися щось нове про нашу планету.
Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку

«Космічна подорож»

Мета: Формувати у дітей уявлення про сузір’я, зірки (існування незалежно від людей, поява на нічному небі, розмір, колір). Уточнити знання дітей про Місяць, Сонце. Дати елементарні уявлення про Землю як планету та Космос. Удосконалювати вміння складати пазли, наклеювати готові форми на аркуші паперу. Поєднувати безпосередні спостереження з простими дослідами. Активізувати словник дітей словами: зірки, космос, сонце, місяць, промінь, вранці, удень, ввечері, вночі і т.д. Розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, естетичний смак, викликати пізнавальний інтерес до об'єктів та явищ природи. Виховувати кмітливість, активність, бажання дізнатися щось нове про нашу планету.

Матеріал: макет Сонця, настільна лампа з круглим плафоном, м'ячик «День і ніч», торбинка з різнокольоровими зірками, панно нічного неба, зірки, місяць; готові форми зірок, ракети, супутника; клей, серветки, пензлик, гра «Пазли», вірші, загадки, прислів`я, заклички, музичний супровід.

Хід заняття:

Вихователь: Діти, я знаю, що всі ви любите казки. Чи хотіли б ви помандрувати чарівною країною казок?

Діти: Так!

Вихователь: А допоможе нам потрапити у країну казок чарівна паличка.

(Діти закривають оченята (музичний спокійний супровід).

Вихователь: Казко, казко, нам з'явись, покажись і розкажись.

Відкриваємо оченята, ось вже ми потрапили в казку. А в яку саме, ми дізнаємося, відгадавши загадку.

Загадка: Хто однаково всіх любить,

               Всіх однаково голубить?

               Кожний скоса тільки гляне,

               А обняти не дістане? (Сонце)                                   

Діти: Сонце!

Вихователь: Вірно, тільки де ж сонечко? Давайте його покличемо.

Закличка: Вийди, вийди, сонечко,

                  На дідове полечко,

                  На бабине зіллячко,

                  На наше подвір'ячко,

                  На веселі квіточки,

                  На маленькі діточки.

                  Там вони граються

                 Тебе  дожидаються.

Вихователь: Погляньте, сонечко з'явилося! Все навкруги зраділо йому. А ви, діти, радієте сонечку?

Діти: Радіємо!

Вихователь: Яке сонечко? (Відповіді дітей: жовте, ласкаве, гарне, веселе, велике, тепле, ясне, яскраве, гаряче, кругле).

Вихователь: А ви знаєте, що таке Сонце?  Сонце – це велика вогняна куля, це зірка, яка дуже – дуже гаряча. Вона знаходиться високо – високо в небі. Сонце тільки здається невеликим, бо знаходиться у Космосі. Сонце посилає свої промінчики на всі планети. Як називається планета, на якій ми живемо?

Діти: Планета Земля.

Вихователь: А що таке Космос? Космос – це простір, що обгортає нашу планету, він безкінечний та вічний.

Діти: Там темно, там холодно, там немає повітря, там немає життя.

Вихователь: Сонце світить та гріє.

Дослід-експеримент «Сонце».

Вихователь: Уявіть, що ця лампа, ніби сонечко.  Простягніть до неї долоньки,  тільки не близько, щоб не обпектися. Що ви відчули?

Діти: Тепло!

Вихователь: А тепер долоньки піднесіть до щічок. Які вони?

Діти: Теплі!

Вихователь: Як кажуть у народі про сонечко?

Діти: «Сонечко на всіх однаково світить»

          «Зрання до ночі сонце не стуляє очі»

          «Сонце світить, та не гріє».

Вихователь: А в яку пору року сонце світить, але не гріє?

Діти: Взимку.

Вихователь: А зараз яка пора року?

Діти: Весна!

Вихователь: А після весни?

Діти: Літо!

Вихователь: Яку пору року ми не називали?

Діти: Осінь.

Вихователь: Молодці!

(Звучить весела музика і з’являється м'яч).

Вихователь: Подивіться, це  поспішає до нас казковий герой – Веселий м'ячик. Який він кумедний, незвичайний. Один бік м'яча світлий, жовтий, оченята веселі, усмішка ласкава, другий - темний, оченята закриті і не посміхаються.

Вихователь: Хто здогадався, про які частини доби м'ячик хоче запитати, та в яку гру з нами пограти?

Гра «День і ніч» (Вихователь задає питання, діти відповідають)

-         Коли ми приходимо до дитсадка? (Вранці);

-         Коли ми граємося, обідаємо? (Вдень);

-         Коли ви повертаєтеся додому? (Ввечері);

-         А коли ми спимо? (Вночі).

Вихователь: Веселий м'ячик дуже хоче бути схожим на Сонце. Допоможемо?

«Пальчикова гімнастика»

  Вранці сонечко прокидається,

  Щоб удень ясно світити,

  Ввечері воно ховається,

  Щоб вночі нас не будити.

Фізкультхвилинка «День і ніч» («День» - під гучну, веселу музику діти жваво рухаються ; «Ніч» - під спокійну, мелодійну музику діти зупиняються).

Вихователь: М'ячик так розвеселився, що не утримався і далі пострибав та покотився.

(Звучить космічна музика. Заходить Зірковий чарівник.)

Зірковий чарівник: Добрий день, малята!

Діти:  Добрий день!

Зірковий чарівник: Це дитячий садок?

Діти: Так.

Вихователь: Дозвольте дізнатися, а ви хто?

Зірковий чарівник: Я людина, що спостерігає за зірками. Я - Зірковий чарівник. У вас тут дуже цікаво, діти багато знають.

Вихователь: Так, шановний Зірковий чарівник, діти розумні і слухняні, чемні, їх цікавить все нове.

Зірковий чарівник: А чи ви знаєте, коли ми можемо побачити зірки?

Діти: Вночі!

Зірковий чарівник: А де живуть зірочки?

Діти: На небі!

Зірковий чарівник: А  що разом із зірочками на нічному небі можна побачити?

Діти: Місяць.

Вихователь: Давайте розповімо віршик – загадку для Зіркового чарівника.

Діти: В синім небі світлячки,

          Не дістати до них рукою.

          А найбільший світлячок

          Зігнувся, як черв'ячок.

Зірковий чарівник:  Це – Зорі і Місяць. А що таке Місяць?

Діти: Це супутник Землі, він єдиний.

Вихователь: Діти хочуть тобі показати, як Земля обертається навколо Сонця, а Місяць навколо планети Земля.

(Діти в масках Сонця, Землі і Місяця імітують рухи)

Зірковий чарівник: Може ще й скажете, яким буває місяць?

(Відповіді дітей: повний, півмісяця, окраєчек)

Вихователь: А ще місяць не світиться, він тільки відбиває світло (сонячні промінчики).

Вихователь: Зірковий чарівник, послухайте вірш про ніч.

Діти: Чорне-чорне полотно

           Заглядає у вікно,

           А на ньому дірочки,

           Як на небі зірочки.

Зірковий чарівник: Я вражений вашими знаннями і хочу подарувати Зоряне небо. Закрийте оченята, щоб відбулося диво!

                                                Ось так диво,

                                                Справжнє диво,

                                                Ніч усіх нас оживила.

  Намагайтесь, любі діти

Ніч на небі відновити.

(Вихователь відкриває панно «Зоряне небо»)

Зірковий чарівник: Діти, хто з вас очі не закрив? Зірочки ми загубили. Що тепер робити нам?

Вихователь: Зірковий чарівник, ось зірочки і місяць. Допоможіть повернути їх на небо. Нам до них не дістати, вони високо знаходяться.

Зірковий чарівник: Я  - чарівник і маю чарівні ножиці, які нам допоможуть.

(Звучить космічна музика, Зірковий чарівник зрізає зірки, дає дітям. Діти кріплять ці зірки на панно)

Зірковий чарівник: Я допоміг вам, але мені час поспішати. Ось вам пазли на згадку, складіть їх, тоді  дізнаєтеся, що саме у вас вийшло.

(Робота з пазлами)

Вихователь: Зірочки зібралися до купи і утворили…

Діти: Сузір'я!

Вихователь: Сузір’я Великої Ведмедиці. А які ще ви знаєте сузір'я?

(Відповіді дітей: рак, кит, лев, дракон…)

Вихователь: Нам, діти, пощастило -  ми бачили зоряне небо! Давайте відтворимо побачене під час нашої подорожі.

Аплікація «Космос» (колективна робота)

Вихователь: Подивіться, діти, ми з вами утворили шматочок зоряного неба.                  

(Діти разом з вихователем розглядають виконані роботи).

docx
Додано
1 травня
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку