Іванова І.М., керівник
гуртка образотворчого мистецтва
Школи раннього розвитку
дитини «Малюк»
Тема. За задумом. Ліплення на текстурованому картоні.
Мета:
Тип заняття: комбіноване.
Поняття: текстурований картон.
Обладнання: пластилін, дошка, стеки, серветки, текстурований картон.
План заняття
Хід заняття
Педагог: Доброго дня, малята! Я рада сьогодні всіх вас привітати!
Діти (хором): Доброго дня!
П.: Діти, ми раніше з вами вже ліпили на картоні. А сьогодні я пропоную вам познайомитись з текстурованим картоном, на якому відображений різний фон. Будь ласка, зверніть увагу на зразки цього картону і скажіть, що вам нагадує цей фон?
Педагог демонструє дітям текстурований картон із
зображенням різного фону
Д. (очікувана відповідь): В Індії, Африці.
П.: Ми бачимо з вами індійського слона. Саме в цій країні слони – священні тварини. Їх наряджають: на голову одягають головний убір, а на спину – ковдру, розшиту золотими нитками. В Африці слони – це робоча сила. Вони здатні піднімати своїм хоботом дуже важкі речі. Я пропоную вам зліпити індійського слона і прикрасити його ковдру на спині бісером та паєтками.
Спочатку педагог демонструє зразки дитячих робіт, а потім детально розглядає з дітьми дерев’яну скульптуру слона з опорою на геометричні фігури.
Тулуб – це овал.
Голова – це куля.
Ноги – це валики.
Великі вуха.
Хобот – це довгий конус.
Хвіст – це маленький конус.
Педагог знайомить дітей з алгоритмом ліплення слона з урахуванням характерних ознак, дотримуючись пропорцій.
Перед виконанням завдання педагог нагадує дітям правила безпечної роботи зі стекою.
Педагог пропонує розім’яти пальці дітей перед самостійною роботою.
Що роблять руки, коли ми зустрічаємось?
Що роблять руки, коли ми прощаємось?
А якщо ми як зайці хочем пострибать?
А воду долоньками як набирають?
А як, покажіть, на скрипці грають?
А в двері як будемо з вами ми стукать?
А як показать що нам треба мовчать?
Як можна долонькой себе похвалить?
Молодці!
Весела вийшла наша гра.
Долоньками скажем: «Ура»!
Педагог своїми рекомендаціями стосовно практичної роботи супроводжує процес виконання ліплення для кожної дитини окремо з урахуванням її умінь та навичок. Пропонує дітям, які самостійно виконали завдання, допомогти тим, хто не встигає.
П.: Діти! Кожен з вас виліпив свого слона. Той, хто з вас не встиг виліпити і прикрасити ковдру для слона, може це зробити вдома. Давайте представимо, що наші слони беруть участь у святковому дійстві, і розмістимо їх в уявних джунглях. Дивіться, які гарні слони у вас! Всі виконали завдання. Ви молодці!
(Педагог проводить виставку виробів)