КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ
НА ТЕМУ: «В ГОСТІ ДО ЗИМИ»
(старша група, діти з ООП)
Підготувала
Вихователь КЗ «БНРЦ
«Довіра» КМР
Максютенко С.В.
Вид заняття: тематичне, гра-подорож
За змістом: ознайомлення з навколишнім
За дидактичними цілями: заняття із закріплення і систематизації досвіду.
Мета: формувати вміння дітей помічати і називати сезонні зміни в природі, сприяти розумінню дітьми найпростіших причинно-наслідкових зв’язків між сезоном та станом погоди, діяльністю людей, забавами дітей; розвивати мовлення, пам'ять та мислення дітей, вміння помічати красу природи в будь-яку пору року; виховувати бажання співпрацювати з однолітками, отримувати радість і задоволення від спільної діяльності.
Матеріали: сніжинки паперові (5 шт.), печиво «Сніжинка» (для кожної дитини), предметні картки для дидактичних ігор, кубики льоду, серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
І. Організаційний момент
Діти разом з вихователем стають у коло:
Ми зібрались разом в коло
Тихо, затишно навколо.
За руки разом ми візьмемось,
Один одному всміхнемось.
Лунає телефонний дзвінок. Вихователь бере телефон:
- Добрий день! Так, звісно ми прийдемо! Дуже раді будемо зустрітися.
Кладе телефон і звертається до дітей:
- Малята, а ви любите ходити в гості? (Так)
- Сьогодні я вам пропоную піти в гості. А до кого, ви дізнаєтеся, відгадавши загадку:
Стало біло навкруги -
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я - ….(Зима)
Вихователь:
- Ми з вами відправимося в гості до Зимоньки. Щоб ми з вами не заблукали, Зимонька нам залишила підказки. Нам потрібно буде зібрати всі сніжинки, їх буде 5 і виконати завдання, які ми знайдемо на них. Тож дорога буде нелегкою, але цікавою. (Сніжинки заздалегідь розложені по групі)
Вирушаємо!
Під пісню А. Мігай «Зимонька-Зима» діти разом з вихователем починають подорож
ІІ. Основна частина
Діти знаходять першу сніжинку.
Вихователь:
- А ось і перше завдання.
Дидактична гра «Що переплутав художник?» (робота з малюнком)
- Подивіться уважно, як ви думаєте, яка пора року зображена на малюнку? (Зима)
- Чому ви так вирішили? (багато снігу, дерева голі)
- А подивіться уважно на малюнок. Все правильно? Художник нічого не переплутав?
Робота над «помилками» художника, які діти повинні побачити і назвати. (Якщо діти пропускають якусь помилку, то вихователь їм допомагає):
- Коли звірята готуються до зими?
- Що любить білочка і їжачок? Де вони живуть?
- Коли можна побачити метеликів?
- Метелики – це тваринки? А хто?
- Як називаються квіти?
- Коли можна побачити маки?
- Яких птахів ви бачите на малюнку?
- А чи всі вони зимують дома?
- Які птахи відлітають у вирій?
- А яких зимуючих птахів ви ще знаєте?
- Як називається дерево, на якому ростуть яблука?
- Яблуко це фрукт чи овоч?
- Коли спіють яблучка
Вихователь:
- Молодці! Ви добре справились з першим завданням. Рушаємо далі!
Діти знаходять другу сніжинку
Вихователь:
- А ось і нове завдання від Зимоньки.
Дидактична гра «Зима: так чи ні»
- Діти, перед вами карточки. Вам необхідно відібрати ті, які стосуються зими. А ті, які відносяться до іншої пори року мають лишитися на столі.
(Можна розділити дітей на дві команди. Та команда, яка перша правильно виконає завдання отримує сніжинку)
Вихователь:
- Ну що ж, і це завдання ми виконали. Рухаємося далі.
Підходять до третьої сніжинки.
Вихователь:
- Тепер нам Зимонька пропонує трохи порухатись, розважитись і повторити зимові місяці.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
В гостях змерзли трохи ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!»
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли добре тіло.
Лютий місяць нагадав:
Час нам братися до справ.
Четверту сніжинку діти знаходять на кучугурі «снігу» (біла тканина або синтепон). Вихователь піднімає тканину і знаходить кусочок льоду:
- Подивіться, що це? (Лід)
- Візьміть його в руки? Що ви відчуваєте? Який лід? (Холодний, твердий)
- Дивіться, ви потримали льодинку в руках. Яка у вас стала долонька? (Мокра)
- А як ви гадаєте, чому? (Долонька тепла і лід тане)
- Льодинка дуже схожа на льодяник. А чи можна їсти лід? (Ні). Чому? (Бо можна захворіти)
- Молодці! Все правильно! Покладіть лід, витріть руки і рушаємо далі.
Вихователь:
- А ось і остання п’ята сніжинка.
Дидактична гра «За що я люблю зиму»
- Зараз ми з вами будемо передавати сніжинку один одному і говорити, за що нам подобається зима.
- Готові? Починаємо:
«Я люблю зиму тому, що….» (орієнтовні відповіді дітей: багато свят, подарунків, можна кататися на санках і т.д.)
ІІІ. Підсумки
Звучить музика А Вівальді «Зима», до групи заходить Зимонька.
Зимонька:
- Дуже рада вас вітати, любі хлопчики й дівчата! Я з нетерпінням вас чекала. Мені дуже приємно, що ви так добре все про мене знаєте. На згадку про себе, я вам приготувала невеличкі подаруночки. (Роздає дітям печиво у вигляді сніжинок)