Конспект заняття з розвитку мовлення у старшій групі

Про матеріал
Тема : «Брейн-ринг» «Весела зима» Мета: вчити дітей працювати в команді, проявляти доброзичливе ставлення, обмінюватися інформацією; розгадування загадок, вивчення вірша за допомогою мнемо таблицею; удосконалювати вимову звуків рідної мови, розширити словниковий запас дітей із теми «Зима» іменниками, прикметниками та дієсловами; закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими; вміння називати слова на заданий; вміння робити звуковий аналіз слів, володіти поняттям «голосний звук», «приголосний звук»; ділити слова на склади; розвивати фонетичне сприймання, слухову увагу, мислення, мовлення, пізнавальну активність, допитливість. виховувати витримку, співпрацю, дружні стосунки.
Перегляд файлу

 Тема : «Брейн-ринг» 

           «Весела зима»

Мета: вчити дітей працювати в команді, проявляти доброзичливе ставлення, обмінюватися інформацією; розгадування  загадок, вивчення вірша за допомогою мнемо таблицею;

удосконалювати вимову звуків рідної мови, розширити словниковий запас дітей із теми «Зима» іменниками, прикметниками та дієсловами;

 закріплювати знання дітей про характерні ознаки зими; вміння називати  слова на заданий; вміння робити звуковий аналіз слів, володіти поняттям «голосний звук», «приголосний звук»; ділити слова на склади;

розвивати фонетичне сприймання, слухову увагу, мислення, мовлення, пізнавальну активність, допитливість.

виховувати витримку, співпрацю, дружні стосунки.

 

Обладнання: відеоапаратура, емблеми команд, ілюстрації ,

                      дидактичні ігри , дипломи .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Діти сьогодні до нас завітали гості. Вони хочуть з вами провести час. Давайте з ними привітаємось.

1. Привітання вірш

Доброго ранку!

Доброго дня!

Вітаємо Вас всіх

Група нашого дітвора

Бажаєм здоров`я ,

Бажаєм добра .

Доброго ранку!

Доброго дня!

2.Загадка

Дітки, а ви любите відгадувати загадки .

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають весело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма,

Яка пора скажіть? (зима)

-Як ви здогадалися, що це пора року зима. Доведіть свою думку.

3.Дидактична гра «Зима Яка?»

-Давайте пригадаємо, яка Зима.( чарівна, морозна, біла, пухнаста, весела..)

(З`являється Зима ) Ви про мене говорили , я до вас прийшла і завдання ва м принесла

4.Вивчення вірша Мнемотаблиця

Ой, зима, зима, зима!                               Синій вечір,

Веселіш пори нема!                                  Білий сніг.

Гірка, сани,                                                Дітлахи на ковзанах,

Гомін, сміх,                                                Скільки радості в очах!

 

ІІ. Основна частина

Залишайся з нами Зимонько – зима . Пограєш з нами в гру.

-         Вихователь. Сьогодні я пропоную вам зіграти в гру «Брейн – ринг» .

-         Допоможи поділити діток на дві команди.( Зима наклеює емблеми зірочки та сніжинки)

Зима :

Оченята  закривайте

Чари бари брись

Ви в команди перетворись .

Вихователь. Дякую тобі Зима , у нас є дві команди , а тебе я запрошую в команду журі.

-         Як і кожна гра «Брейн – ринг»  має свої правила :

1.Обмірковувати свої відповіді на запитання.

2.Підказки не дозволяються.

3.Пам`ятайте, ви єдина команда, і за правильну відповідь отримаєте фішки.

Дозвольте представити журі:……., вони і визначать переможці.

Для того , щоб розпочати гру у нас буде розминка.

2. Розминка . Гра «Так чи ні» (відео гра )

Які ви молодці, такі уважні отже готові розпочати гру. За емблемами розподіліться, і сядьте за два столи.

Перший раунд

3.Дидактична гра «Виклади правильно»

-Ви маєте уважно послухати, запам `ятати і викласти на столі ті картинки, які я назвала.  Підсніжники, шуба , сніг,  бурулька ,лижі.

Другий раунд

4.Гра « Зимові слова»

Кожна з команд називає «зимові слова» на заданий звук .

(З) – зима, зірка, заєць, заметіль

(С) – сніг, сніговик, свято, синичка, снігуронька.

Фізкультхвилинка « У володарки Зими»

 

Зараз, яка команда перша відгадає загадку та і приступає до іншого завдання\

Перша загадка

Дві дощечки, дві сестрички

Несуть мене із гори.

                                                                     Друга загадка

                            Раптом в лісі посвітліло

Стало всюди чисто й біло

А тепла чогось нема

Це прийшла до нас ( зима)

Третій раунд

5.Дидактична гра «Живі звуки»  (Звуко – буквений аналіз слів).

-Давайте пригадаємо правило, як бувають звуки : на голосні та приголосні.

Назвіть голосні звуки.

-Як на письмі позначаємо голосні звуки ? а тверді приголосні? а м`які приголосні?

Вихователь викликає дітей і пропонує їм узяти фішки, що позначають звуки у слові

Перша команда – зима , друга команда – лижі. За сигналом діти шикуються у певному порядку.

Додаткові запитання:

-         Як розташовані звуки у словах ?

-         Яке ми знаємо правило про  склад – це…. ( це частина слова, в якій є обов`язково голосний звук).

-         Поділіть слово зима на склади .

-         Який звук заховався?

-         Що робить зима ?

Четвертий раунд

6.Дидактична гра « Зима добре чи погано»

Взимку  Добре - можна кататись  на лижах

                            Можна кататись на санчатах.

                            Можна зліпити бабу снігову

                             Сніг зігріває рослин

 

Погано – можна примерзнути та захворіти

                Буває слизько, можна послизнутись

                 Мерзнуть руки і ноги

                 Холодно, потрібно багато одягати одягу.

П `ятий раунд

7.Гра  «Скажи навпаки»

Улітку дні спекотні, а взимку - ..(холодні)

Улітку небо світле, а взимку - …(похмуре)

Улітку день довгий, а взимку - … (короткий )

Навесні лід на річці тонкий, а взимку - … ( товстий)

Сніг м `який , а крига - … тверда

Улітку хмари дощові, а взимку - … (снігові).

Вихователь. Час нам бали – сніжинки порахувати і дізнатися, яка команда перемогла .

8. Вправа «Коло вражень»

Вихователь : Раз, два, три , знову в колі я і ти !

Діти, ось завершилась наша гра .

  1. Нагородження

      2.Враження

Давайте поділимося своїми враженнями.

Починайте такими словами:  « Мені сподобалось…»

                                                    «Я запам`ятав про те, що …»

                                                    «Я вдома батькам розповім про….»

Вихователь: Мені сподобалось, що ви під час гри були активними, добрими й веселими.

docx
Додано
25 грудня 2023
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку