ЗАНЯТТЯ «РІДНА ПРИРОДА»
(до розділу «Дитина та природа»)
Тема. Наші улюбленці
Мета: продовжувати вчити дітей доглядати за домашніми тваринами; формувати екологічне мислення, свідоме ставлення до оточуючої живої природи; вчити сприймати себе як частку навколишнього середовища; дати знання про користь та небезпеку від тварин, які утримуються в куточку природи та в домашніх умовах виховувати чуйність та людяність.
Вид діяльності: колективна робота в куточку природи, догляд затваринами.
Словничок: морська свинка, кролик, папужка, хутро, кігті, годівниця.
Попередня робота: бесіди за ілюстраціями, спостереження за роботоюв куточку природи по догляду за тваринами.
Хід заняття
Вихователь. Діти, ось ми й прийшли до нашого куточка природи. Зараз ми приберемо в клітках у наших улюбленців, поспілкуємось із ними, але спочатку я пропоную відгадати кілька коротеньких загадок:
Вухатий має звичку
Капусту їсти і травичку
(Кролик.)
Так, це звичайно, кролик. А ви можете назвати його дикого родича? (Зайчик.) А хто ще з домашніх тварин харчується травою? Так — і морська свинка, і коза, і корова, і кінь також їдять траву. А що ще їдять ці тварини? (Зерно, сіно.) Ось ми з вами й візьмемо травичку і зернятка для нашої свинки. А тепер ще загадка:
Без усякої напруги
Скопіює всіх ... (папуга).
Де живуть папуги в дикій природі? Чим живляться? У якому випадку папужка починає імітувати людську мову? Які умови необхідно, і творити, щоб пташка була здорова та не нудьгувала? (Відповіді дітей.) А от іще одна загадка:
Гладенька спинка
В морської ... (свинки).
Як ви гадаєте, чому цю тваринку відносять до класу гризунів? Які в неї зуби? Чи може кролик, свинка чи навіть папужка поранити людину, яка опікується ними? Яких застережних заходів треба вживати, щоб не завдати шкоди тваринам і уникнути травмування під час годування чи прибирання клітки? (Відповіді дітей.)
Робота
Діти разом із вихователем прибирають в клітках, наливають водичку та підсипають їжу.
Вихователь по ходу заняття підкреслює, як можна виконати це якомога обережніше, щоб не зашкодити тваринкам і не завдати неприємностей собі.
Підсумок заняття:
Тварини мають право жити, як їм подобається, а тому не годиться сприймати їх як живі іграшки. Захищаючись від надмірної уваги, вони можуть ненавмисне нанести людині травму.