Конспект інтегрованого заняття з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа для дітей середнього дошкільного віку
Заняття розробила:
ІРИНА ЦЬОМКА, вихователь
Тема: «Подорож до казкового лісу»
Мета: розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення, вдосконалити вміння висловлювати свою думку; вдосконалити математичні здібності (лічба, орієнтування на аркуші паперу, виконувати елементарні математичні завдання); спонукати дітей утримувати в пам’яті текст казки, вчити будувати схему, передавати ключові події за допомогою карток Проппа, продовжити вчити дітей переказувати казку, опираючись на план-схему; продовжувати розвивати вміння проводити звуковий аналіз слів різної звукової структури, давати характеристику звуків за допомогою допоміжних фішок; поглиблювати знання про природу, бачити її красу; виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша, любов до казок.
Обладнання: іграшковий Котик; картки Проппа; музичний супровід, ілюстрації до казок; роздатковий матеріал (геометричні фігури); фішки для звукового аналізу слів; книжка для сторінок казки; Лейпбук; матеріали для художньої діяльності
Хід заняття:
Під музичний супровід діти заходять до групової кімнати, стають напівколом та вітаються з гостями:
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона росте.
Я всміхаюсь дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся:
Зичу їм добра.
Сюрпризний момент: Звучить «нявкання» котика.
Вихователь: Послухайте, мені здається, що хтось плаче! Як ви гадаєте, хто це може бути? Чому ви так вважаєте? (Відповіді дітей)
Д\вправа: «Знайди Котика» (Вживання сполучників –на, -під, -у, -за)
Виходь, Котику, не бійся. Дітки не ображатимуть тебе!
(Котик з’являється, діти вітаються з ним і щось шепоче вихователю)
Вихователь: Котик мені сказав, що раніше жив у добрих казках і було у нього багато друзів. Вони звали його Сніжок.
(На ялинці діти разом з вихователем знаходять книжку з казкою, але сторінки порожні)
Д/гра: «Котика в руках тримай – казку улюблену ти називай!»
(Інтерактивний метод. Діти передають Котика і по черзі називають казки)
Вихователь: Погляньте, Котик наш веселий чи сумний? Так, він знов засумував, треба нам далі йти, щоб сторіночки знайти.
(Під музичний супровід діти вирушають далі, підходять до столів, де поряд з аркушем паперу лежать різні геометричні фігури)
Математична вправа: «Збудуймо дім для Котика»
(Спочатку діти розглядають геометричні фігури, називають їх)
(Так само вихователь проводить з кругом, прямокутником)
(Виставляю картку «Заборона»)
(Звучить весела танцювальна музика)
Фізкультхвилинка «Нумо, за казками!»
За казками ми пішли!
Не одразу їх знайшли.
Ніжками ми тупали.
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас.
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись.
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли.
Наші казочки знайшли.
(Діти виконують відповідні рухи).
картку «Порушення заборони»)
Вирушаймо далі? (Підходимо під музичний супровід до стола, де знаходиться Лепбук)
Діти, погляньте що знайшов сніжок! То це ж ще одна картка. Що вона позначає, як ви гадаєте?
Виставляю картку «Погоня»
Вихователь: Діти, подивіться, як тільки ми виклали слово «дім»- двері в ньому відкрилися. А будиночок не звичайний, а чарівний. Я пропоную розглянути його.
Діти по черзі дістають завдання з різних віконець та виконують їх)
Звучить чарівна мелодія і поряд з картками Проппа зявляються сюжетні картинки казки «Котик і Півник»)
Жили-були котик та півник і були вони у великій приязні. Котик, було, на скрипочці грає, а півник тільки співає.
Котик, було, йде їсти добувати, а півник вдома сидить та хати глядить, То котик, було, йдучи, наказує:
— Ти ж тут нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.
— Добре, добре— каже півник; засуне хату та й сидить, аж поки котик вернеться.
Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Підійде під віконце, як котика нема вдома, та й промовляє:
— Ходи, ходи, півнику, до мене: що у мене золота пшениця, медяна водиця.
А півник їй:
— То-ток, то-ток, не велів коток!
Бачить лисиця, що так не бере, прийшла раз уночі, насипала півникові попід вікном золотої пшениці, а сама засіла за кущем. Тільки що котик вийшов по здобич, а півник одсунув кватирку та й виглядає. Бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана. Понадився півник:
— Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.
Тільки півник за поріг, а лиска за нього та й помчала до своєї хати.
А він кричить:
— Котику-братику, несе мене лиска по каменю-мосту на своєму хвосту. Порятуй мене!
Котик почув Півничка, щодуху погнався за Лисичкою відібрав в нього півника та й відніс його додому.
З того часу зажили Котик і Півник довго та щасливо. А Лисичку вони більше не бачили.
Художня праця
Пальчикова гімнастика
Вушка маленькі (поворушити відставленими пальцями).
Лапи м’якенькі (скласти пальці в кулачок).
Кігті гостренькі (зігнути пальці і поворушити).
Діти дарують подарунки котику,
(котик зникає)
Підсумок заняття:
- Дуже цікава у нас була подорож. А що найбільше вам сподобалось?
- Кому ми допомогли?
- З якої казки був Котик?
- Чи важко вам було виконувати завдання? Що було для вас найскладніше?
- Ви всі гарно працювали, були дуже активними, старанними тому і з завданнями справилися легко.