конспект заняття з мовленнєвого розвитку

Про матеріал
Конспект заняття з використанням технології сторітеллінг для дітей середнього дошкільного віку "Подорож до казкового лісу"
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого заняття з використанням технології «сторітелінг» та карток Проппа для дітей середнього дошкільного віку

Заняття розробила:

ІРИНА ЦЬОМКА, вихователь

Тема: «Подорож до казкового лісу»

Мета: розвивати зв’язне мовлення та логічне мислення, вдосконалити вміння висловлювати свою думку; вдосконалити математичні здібності (лічба, орієнтування на аркуші паперу, виконувати елементарні математичні завдання); спонукати дітей утримувати в пам’яті текст казки, вчити будувати схему, передавати ключові події за допомогою карток Проппа, продовжити вчити дітей переказувати казку, опираючись на план-схему; продовжувати розвивати вміння проводити звуковий аналіз слів різної звукової структури, давати характеристику звуків за допомогою допоміжних фішок; поглиблювати знання про природу, бачити її красу; виховувати вміння вислухати до кінця свого товариша, любов до казок.

Обладнання: іграшковий Котик; картки Проппа; музичний супровід, ілюстрації до казок; роздатковий матеріал (геометричні фігури); фішки для звукового аналізу слів; книжка для сторінок казки; Лейпбук; матеріали для художньої діяльності

Хід заняття:

Під музичний супровід діти заходять до групової кімнати, стають напівколом та вітаються з гостями:

Я всміхаюсь сонечку:

 

Здрастуй, золоте.

 

Я всміхаюсь квіточці:

 

Хай вона росте.

 

Я всміхаюсь дощику:

 

Лийся, мов з відра.

 

Друзям усміхаюся:

 

Зичу їм добра.

Сюрпризний момент: Звучить «нявкання» котика.

Вихователь: Послухайте, мені здається, що хтось плаче! Як ви гадаєте, хто це може бути? Чому ви так вважаєте? (Відповіді дітей)

Д\вправа: «Знайди Котика» (Вживання сполучників –на, -під, -у, -за)

  • Котик дуже наляканий, боїться до нас виходити. Давайте разом його пошукаємо! (Діти помічають хвостик котика на поличці)
  • Ось він, де ви його знайшли? (НА поличці)
  • А зараз котик знову заховався. Чи бачите ви його? (Котик ПІД стільчиком)
  • Зовсім наляканий він і знову сховався. Де зараз Котик? (У шафі)

Виходь, Котику, не бійся. Дітки не ображатимуть тебе!

(Котик з’являється, діти вітаються з ним і щось шепоче вихователю)

Вихователь: Котик мені сказав, що раніше жив у добрих казках і було у нього багато друзів. Вони звали його Сніжок.

  • Як ви гадаєте, чому його так звали? (Припущення дітей)
  • Котик каже, що коли прийшла холодна зима, то її старша донька Віхола захотіла заморозити і забрати його до себе. А Сніжок не погодився, бо зовсім не хотів залишати своїх друзів, да і взагалі він не любить зиму. Але Віхола, хоч і не змогла його викрасти – заморозила Котика і він зовсім забув з якої казки. Сніжок просить нас допомогти йому.
  • Ну що, малята, допоможемо йому? (Так). Котик наш не простий, він прийшов до нас із казки, тож і допомогти йому ми зможемо тільки потрапивши у казку.
  • Очі міцно закривайте, один одного за руку тримайте. 1-2-3 –вітер в казку нас неси! (Під музичний супровід діти опиняються у казковому лісі)
  •  Подивіться навкруги, ось у казочці всі ми! Щоб допомогти Сніжку – нам треба вирушити в подорож , де на нас чекатимуть  різні пригоди.

(На ялинці діти разом з вихователем знаходять книжку з казкою, але сторінки порожні)

  • Можливо, саме з цієї казочки наш Котик? Давайте розглянемо!

Д/гра: «Котика в руках тримай – казку улюблену ти називай!»

(Інтерактивний метод. Діти передають Котика і по черзі називають казки)

  • Молодці, ви багато казок знаєте! За це Країна казок дарує нам картку, щоб ми склали казку Сніжка. (Виставляю першу сторінку – картка Проппа «Жили-були»)

  • Діти, що вона може позначати? (Відповіді дітей)

Вихователь: Погляньте, Котик наш веселий чи сумний? Так, він знов засумував, треба нам далі йти, щоб сторіночки знайти.

(Під музичний супровід діти вирушають далі, підходять до столів, де поряд з аркушем паперу лежать різні геометричні фігури)

Математична вправа: «Збудуймо дім для Котика»

(Спочатку діти розглядають геометричні фігури, називають їх)

  • Візьміть 2 маленьких квадрата і покладіть один біля одного. Візьміть ще 2 квадрати і покладіть зверху. Яка фігура вийшла?
  • Чому ви так вважаєте? (тому, що у нього 4 кута і 4 однакових сторін)
  • Візьміть 2 трикутника і покладіть їх так, щоб вийшов дах. На яку геометричну фігуру схожий дах? Чому ви так вважаєте? Скільки маленьких трикутників нам знадобилось, щоб вийшов великий дах?

(Так само вихователь проводить з кругом, прямокутником)

  • Молодці, погляньте, які гарні будиночки у вас вийшли! Котик звеселішав, йому теж сподобались ваші будиночки, навіть хвостиком замахав! Ось ще одна сторінка у нас з’явилась.

(Виставляю картку «Заборона»)

  • Чи знаєте ви, що вона позначає?
  • Час нам далі вирушати – Котику допомагати.

(Звучить весела танцювальна музика)

          Фізкультхвилинка «Нумо, за казками!»

За казками ми пішли!

Не одразу їх знайшли.

Ніжками ми тупали.

Кулачками стукали.

Пам’ятають казки нас.

Нахилились ми на «раз».

А на «два» ми піднялись.

І за руки узялись.

Всі по колу ми пішли.

Наші казочки знайшли.

(Діти виконують відповідні рухи).

  • Гарно ми з вами потанцювали, Сніжок  теж приєднався до нашого веселого таночка! А що це на пеньочку біля ялиночки. (Діти знаходять

картку «Порушення заборони»)

  • Країна казок ще подарувала нам картку. Їй дуже сподобався наш танок. А що ж ця картка може позначати?

Вирушаймо далі? (Підходимо під музичний супровід до стола, де знаходиться Лепбук)

  • А ось і будиночок, де живуть казки! Як інакше можна назвати приміщення? (Будинок, дім, хатинка, житло). Давайте ми з вами дізнаємось яке слово з цих назв найкоротше. Пригадайте, як ми це робимо? (Відповіді дітей: можна оплесками, промовляння по складах)
  • Нам потрібно зробити звуковий аналіз  найкоротшому слова, і це слово… («дім»)
  • Скільки звуків у цьому слові?
  • Чи є у цьому слові голосні/приголосні звуки?
  • Скільки їх?
  • Скільки складів? Чому ви так вважаєте?
  • Який перший звук? Він голосний чи приголосний? Якою фішкою ми його позначимо?
  • Який другий звук? Якою фішкою позначимо? І так далі.

Діти, погляньте що знайшов сніжок! То це ж ще одна картка. Що вона позначає, як ви гадаєте?

Виставляю картку «Погоня»

Вихователь: Діти, подивіться, як тільки ми виклали слово «дім»- двері в ньому відкрилися. А будиночок не звичайний, а чарівний. Я пропоную розглянути його.

  • Відчинилися дверцята, а у будиночку багато цікавих завдань. Чи хотіли б ви дізнатися, які завдання сховалися у віконцях?

Діти по черзі дістають завдання з різних віконець та виконують їх)

  • Малята, подивіться, тут ще одна картка. Як же вона називається? Може пригадаємо?

  • Діти, давайте подивимось, чи всі сторінки ми зібрали? (Розглядають книжку, картки Проппа всі на місці)

Звучить чарівна мелодія і поряд з картками Проппа зявляються сюжетні картинки казки «Котик і Півник»)

  • Це справжнє диво! Зла Віхола зняла свої чари. Подивіться, з’явилися зображення якоїсь казки. Чи бажаєте ви за картками скласти казку?

Жили-були котик та півник і були вони у великій приязні. Котик, було, на скрипочці грає, а півник тільки співає.

Котик, було, йде їсти добувати, а півник вдома сидить та хати глядить, То котик, було, йдучи, наказує:

— Ти ж тут нікого не пускай та й сам не виходь, хоч би хто й кликав.

— Добре, добре— каже півник; засуне хату та й сидить, аж поки котик вернеться.

Навідала півника лисиця та й надумала його підманити. Підійде під віконце, як котика нема вдома, та й промовляє:

— Ходи, ходи, півнику, до мене: що у мене золота пшениця, медяна водиця.

А півник їй:

— То-ток, то-ток, не велів коток!

Бачить лисиця, що так не бере, прийшла раз уночі, насипала півникові попід вікном золотої пшениці, а сама засіла за кущем. Тільки що котик вийшов по здобич, а півник одсунув кватирку та й виглядає. Бачить: нікого нема, тільки пшеничка попід вікном розсипана. Понадився півник:

— Піду-но я трошки поклюю, нікого нема, ніхто мене не побачить, то й котикові не скаже.

Тільки півник за поріг, а лиска за нього та й помчала до своєї хати.

А він кричить:

— Котику-братику, несе мене лиска по каменю-мосту на своєму хвосту. Порятуй мене!

Котик почув Півничка, щодуху погнався за Лисичкою відібрав в нього півника та й відніс його додому.

З того часу зажили Котик і Півник довго та щасливо. А Лисичку вони більше не бачили.

  • Давайте запитаємо у Сніжка, може він пригадав з якої казки?
  • Дітки, погляньте, веселий чи сумний Котик? Веселий, каже, що пригадав казочку. Це ж «Котик і Півник»! Котик каже вам велике дякую за допомогу.
  • Може ми щось подаруємо Котику на згадку про себе?

Художня праця

Пальчикова гімнастика

Вушка маленькі (поворушити відставленими пальцями).

Лапи м’якенькі (скласти пальці в кулачок).

Кігті гостренькі (зігнути пальці і поворушити).

Діти дарують подарунки котику,

  • Що ж, Котик каже, що йому час вертатися до Півника. Давайте скажемо йому: «До побачення!

(котик зникає)

  • А нам теж час вертатись до садочка. Очки міцно закривайте, в путь чарівну вирушайте: 1-2-3 – у садочку знову ми!

Підсумок заняття:

- Дуже цікава у нас була подорож. А що найбільше вам сподобалось?

- Кому ми допомогли?

- З якої казки був Котик?

- Чи важко вам було виконувати завдання? Що було для вас найскладніше?

- Ви всі гарно працювали, були дуже активними, старанними тому і з завданнями справилися легко.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку