Мета: вчити дітей усвідомлювати, що до людей слід ставитися привітно, доброзичливо; вчити культури спілкування (вітатися, прощатися, просити, відмовляти), створювати такі умови й відповідні ситуації, щоб кожна дитина змогла проявити своє вміння спілкуватися, повчитися норм поведінки в інших; вправляти в умінні розпізнавати добрі та погані вчинки; продовжувати викликати в дітей інтерес до аплікації, учити наклеювати готові форми ; розвивати дрібну моторику рук, вміння працювати в колективі, розвивати дружні стосунки, бажання допомагати; розвивати мислення, мовлення, пам’ять, увагу, уяву.
Матеріал: сюжетні та предметні картинки добрих та поганих вчинків, проблемні ситуації в картинках, макет великого дерева для колективної праці, готові листочки на кожну дитину, клей, пензлі, серветки, клейонка; слова до психогімнастики.
Попередня робота: розвішування демонстраційного матеріалу по груповій кімнаті про добрі та погані вчинки; вивчити слова до психогімнастики «Лагідні слова».
1. Спілкування
Психогімнастика «Лагідні слова»
Вихователь пропонує дітям стати в коло і привітатись одне з одним лагідними словами, побажавши доброго дня, та лагідно доторкнутись дитини, яка стоїть поруч.
— Коли ми всі такі добрі, ніжні, лагідні, то нам всім добре, і виникає відчуття, що нас усі люблять. Сьогодні, діти, ми з вами поговоримо про добро і зло, про те, якими нам потрібно бути.
Розгляд демонстраційного матеріалу з різними ситуаціями добрих та поганих вчинків , бесіда з дітьми
Так, добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками вона розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе, Таку людину цінують і шанують, вона ввічлива і тактовна, з нею приємно спілкуватися.
Доброта — найбільша цінність нашого життя. Її не можна купити за жодні гроші, її по краплиночці виховують змалечку.
2. Пізнавальна частина.
Дидактична гра : «В якому вчинку живе добро»
Фізкультхвилинка «Мій друг»
Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити(руки вгору, руки вниз)
На сусіда подивись (Руки вгору, руки в боки)
Вище руки підніміть, а тепер їх опустіть.
Плигніть, діти, кілька раз, за роботу, все гаразд!
А зараз ми з’ясуємо з вами, що таке добрі вчинки ,а які погані.
Дидактична гра : «Що добре, що погане».
3. Перетворювальна діяльність.
Вихователь звертає увагу дітей на дерево Доброти та пропонує кожному взяти один листочок, назвати будь-яку добру справу, та наклеїти його на дереві.
— Погляньте, наше дерево збагатилося вашими добрими справами.
4. Оцінно- контрольна діяльність.
Все — із доброго чи злого Починається з малого.
Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
Хліб — з маленької зернини,
Дощ із чистої краплини,
А людське добро — з дитини!
Запорізький навчально-виховний комплекс «Барвінок»
дошкільний підрозділ
«Навіщо бути добрим»
Конспект інтегрованого заняття:
вихователь
Луньова О.В.
м. Запоріжжя, 2021