Заняття "На гостину до Лісовика"

Про матеріал
закріпити знання дітей про рослинний і тваринний світ восени; перевірити знання дітей про числа та цифри в межах 5, вміння викладати за схемою; вправляти в умінні виявляти, абстрагувати, називати властивості геометричних фігур; розвивати логічне мислення, увагу, допитливість, зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до живих істот.
Перегляд файлу

НА ГОСТИНУ ДО ЛІСОВИКА

(інтегроване заняття у середній групі)

 

Мета: закріпити знання дітей про рослинний і тваринний світ восени; перевірити    

            знання дітей про числа та цифри в межах 5, вміння викладати за схемою;    

            вправляти в умінні виявляти, абстрагувати, називати властивості       

            геометричних фігур; розвивати логічне мислення, увагу, допитливість,

            зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до

            живих істот.

Матеріали та обладнання: Лісовичок, хатинка, лист від Лісовичка, схема, кольорові квадрати, набір цифр, макети дерев і кущів, муляжі грибів, зайчик і білочка, пазли «Склади рослину», дидактичні ігри «Знайди шишки і грибочки», «З якого дерева листочок», пластилін, дощечки, стеки.

 

Хід заняття

Вихователь: Подивіться, діти, нам прийшов від когось лист. Прочитаємо?

                «Любі діти! Я запрошую вас до себе в гості. Але щоб дістатися до

                мене, вам потрібно виконати завдання, які будуть траплятися на

                вашому шляху. Лісовик.»

Вихователь: Від кого прийшов цей лист? Як ви думаєте, де він живе? (У лісі)

Тож ми  з вами відправляємося до лісу. У конверті лежать кольорові квадрати. Якого вони кольору?

                   Діти беруть по одному квадрату.

Завдання: викласти доріжку із кольорових квадратів по схемі, починаючи з будь-якого кольору.

                    Діти викладають доріжку за схемою і проходять по ній.

Вихователь: Ось ми і прийшли до лісу.

Дидактична гра «Добери слова-«родичі»

Ліс, лісок, лісочок, лісовий, лісник, лісовик.

Вихователь: Давайте пригадаємо правила поводження в лісі.

  • не шуміти
  • не смітити
  • не ламати
  • не рвати
  • не розводити багаття

Вихователь: Куди ж нам іти далі, як ви думаєте? (Зупинки позначені цифрами).

1 зупинка

Вихователь: Давайте поглянемо, що росте в лісі? (Дерева, кущі, квіти, ягоди, гриби)

Пазли «Склади рослину»

Вихователь: Чим дерева відрізняються від кущів?

Що знаходиться під землею у рослин?

Навіщо рослинам коріння?

Чому у лісі легко дихати?

2 зупинка

Дидактична гра « З якого дерева листочок»

Діти стають в коло, по якому розкладені листочки з різних дерев. Під музику всі рухаються по колу. По закінченню музики діти зупиняються і називають, з якого дерева листочок, який лежить перед ними.

3 зупинка

Вихователь: Погляньте, яка грибна полянка виросла у лісі.

Діти називають гриби.

Дидактична гра «Їстівні – отруйні»

Вихователь називає назву гриба, а діти, якщо гриб їстівний, плещуть в долоні, якщо отруйний – тупають ногами.

Вихователь: Чи можна знищувати гриби? Чому?

Чому зараз у лісі багато грибів? (Бо зараз осінь, восени іде багато дощів, а гриби люблять вологу).

Одна дитина розповідає вірш про осінь

Сонце мало вже гріє,                          Щоб дощами упасти,

Холодок повіва.                                   Плине хмара важка.

Засихає, жовтіє                                 Осипаються клени,

На узліссі трава.                                Листя з дуба летить…

Небо хмуриться часто,                     Лиш ялинка зелена

Потемніла ріка…                               Гордовито стоїть.

Вихователь: Про яку осінь – ранню чи пізню – розповідає нам вірш?

Пригадайте, як називаються осінні місяці?

Які ви знаєте прислів’я про осінь?

Діти розповідають прислів’я.

4 зупинка

Вихователь: А хто це тут у нас причаївся, тихенько сидить? (Заєць).

Назвати, які ще звірі живуть у лісі, допоможуть нам загадки.

Вихователь загадує загадки.

Вихователь: А як називають звірів, які живуть у лісі?

Чому їх називають дикими? (Вони не живуть поряд з людьми, самі дбають про себе, самі шукають їжу і будують собі житло).

А як дикі звірі готуються до зими? (Розповіді дітей).

Діти, білочка десь заховала шишки, горішки і не пам’ятає де. Давайте їй допоможемо.

Гра «Знайди шишки і грибочки»

Діти називають фігури, охарактеризовуючи їх за формою, кольором, розміром і відшукують 3шишки і 2грибочки.

Вихователь: Чого більше шишок чи грибочків? На скільки?

Скільки разом шишок і грибочків?

В якому будиночку живе білка? Ведмідь? Лисиця? Заєць? Їжачок?

Давайте перетворимося на осінні листочки і наметемо багато листячка на будиночки звірів, щоб їм тепло було взимку.

Фізхвилинка під музичний супровід.

Вихователь: А зараз закрийте очі і послухайте. Які звуки чути в осінньому лісі? (Шарудіння листя, завивання вітру).

Чому не чути співу пташок?

Логічна гра «Перелітні чи зимуючі»

Вихователь пропонує дітям дати відповіді на запитання, називаючи потрібний вид птахів (перелітні чи зимуючі).

  • Які пташки відлітають восени у вирій?
  • Які птахи живуть в нашому краї цілий рік?
  • Які пташки виводять на своїй батьківщині пташенят?
  • Які птахи весною та восени долають дуже велику відстань?
  • Яких пташок ми будемо підгодовувати взимку?
  • Повернення яких пернатих друзів ми чекаємо навесні?
  • Які пташки не можуть пережити зимовий період у нашій місцевості?
  • Які птахи гостюють взимку на далекому Півдні?

Гра проводиться у швидкому темпі.

Вихователь: Як ми будемо допомагати зимуючим птахам вижити взимку в люті морози?

5 зупинка

Вихователь: Ось ми і прийшли до будиночка Лісовичка. Він дуже радий зустрічі з вами, задоволений, що ви виконали всі його завдання. За це він вас пригощає лісовими яблучками. (Діти дякують).

А ми давайте на згадку про себе зліпимо грибочки для наших лісових мешканців

Діти ліплять гриби і залишають їх мешканцям лісу.

Вихователь: Вам сподобалася наша подорож?

А що вам найбільше сподобалося?

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку