НА ГОСТИНУ ДО ЛІСОВИКА
(інтегроване заняття у середній групі)
Мета: закріпити знання дітей про рослинний і тваринний світ восени; перевірити
знання дітей про числа та цифри в межах 5, вміння викладати за схемою;
вправляти в умінні виявляти, абстрагувати, називати властивості
геометричних фігур; розвивати логічне мислення, увагу, допитливість,
зв’язне мовлення; виховувати любов до природи, турботливе ставлення до
живих істот.
Матеріали та обладнання: Лісовичок, хатинка, лист від Лісовичка, схема, кольорові квадрати, набір цифр, макети дерев і кущів, муляжі грибів, зайчик і білочка, пазли «Склади рослину», дидактичні ігри «Знайди шишки і грибочки», «З якого дерева листочок», пластилін, дощечки, стеки.
Хід заняття
Вихователь: Подивіться, діти, нам прийшов від когось лист. Прочитаємо?
«Любі діти! Я запрошую вас до себе в гості. Але щоб дістатися до
мене, вам потрібно виконати завдання, які будуть траплятися на
вашому шляху. Лісовик.»
Вихователь: Від кого прийшов цей лист? Як ви думаєте, де він живе? (У лісі)
Тож ми з вами відправляємося до лісу. У конверті лежать кольорові квадрати. Якого вони кольору?
Діти беруть по одному квадрату.
Завдання: викласти доріжку із кольорових квадратів по схемі, починаючи з будь-якого кольору.
Діти викладають доріжку за схемою і проходять по ній.
Вихователь: Ось ми і прийшли до лісу.
Дидактична гра «Добери слова-«родичі»
Ліс, лісок, лісочок, лісовий, лісник, лісовик.
Вихователь: Давайте пригадаємо правила поводження в лісі.
Вихователь: Куди ж нам іти далі, як ви думаєте? (Зупинки позначені цифрами).
1 зупинка
Вихователь: Давайте поглянемо, що росте в лісі? (Дерева, кущі, квіти, ягоди, гриби)
Пазли «Склади рослину»
Вихователь: Чим дерева відрізняються від кущів?
Що знаходиться під землею у рослин?
Навіщо рослинам коріння?
Чому у лісі легко дихати?
2 зупинка
Дидактична гра « З якого дерева листочок»
Діти стають в коло, по якому розкладені листочки з різних дерев. Під музику всі рухаються по колу. По закінченню музики діти зупиняються і називають, з якого дерева листочок, який лежить перед ними.
3 зупинка
Вихователь: Погляньте, яка грибна полянка виросла у лісі.
Діти називають гриби.
Дидактична гра «Їстівні – отруйні»
Вихователь називає назву гриба, а діти, якщо гриб їстівний, плещуть в долоні, якщо отруйний – тупають ногами.
Вихователь: Чи можна знищувати гриби? Чому?
Чому зараз у лісі багато грибів? (Бо зараз осінь, восени іде багато дощів, а гриби люблять вологу).
Одна дитина розповідає вірш про осінь
Сонце мало вже гріє, Щоб дощами упасти,
Холодок повіва. Плине хмара важка.
Засихає, жовтіє Осипаються клени,
На узліссі трава. Листя з дуба летить…
Небо хмуриться часто, Лиш ялинка зелена
Потемніла ріка… Гордовито стоїть.
Вихователь: Про яку осінь – ранню чи пізню – розповідає нам вірш?
Пригадайте, як називаються осінні місяці?
Які ви знаєте прислів’я про осінь?
Діти розповідають прислів’я.
4 зупинка
Вихователь: А хто це тут у нас причаївся, тихенько сидить? (Заєць).
Назвати, які ще звірі живуть у лісі, допоможуть нам загадки.
Вихователь загадує загадки.
Вихователь: А як називають звірів, які живуть у лісі?
Чому їх називають дикими? (Вони не живуть поряд з людьми, самі дбають про себе, самі шукають їжу і будують собі житло).
А як дикі звірі готуються до зими? (Розповіді дітей).
Діти, білочка десь заховала шишки, горішки і не пам’ятає де. Давайте їй допоможемо.
Гра «Знайди шишки і грибочки»
Діти називають фігури, охарактеризовуючи їх за формою, кольором, розміром і відшукують 3шишки і 2грибочки.
Вихователь: Чого більше шишок чи грибочків? На скільки?
Скільки разом шишок і грибочків?
В якому будиночку живе білка? Ведмідь? Лисиця? Заєць? Їжачок?
Давайте перетворимося на осінні листочки і наметемо багато листячка на будиночки звірів, щоб їм тепло було взимку.
Фізхвилинка під музичний супровід.
Вихователь: А зараз закрийте очі і послухайте. Які звуки чути в осінньому лісі? (Шарудіння листя, завивання вітру).
Чому не чути співу пташок?
Логічна гра «Перелітні чи зимуючі»
Вихователь пропонує дітям дати відповіді на запитання, називаючи потрібний вид птахів (перелітні чи зимуючі).
Гра проводиться у швидкому темпі.
Вихователь: Як ми будемо допомагати зимуючим птахам вижити взимку в люті морози?
5 зупинка
Вихователь: Ось ми і прийшли до будиночка Лісовичка. Він дуже радий зустрічі з вами, задоволений, що ви виконали всі його завдання. За це він вас пригощає лісовими яблучками. (Діти дякують).
А ми давайте на згадку про себе зліпимо грибочки для наших лісових мешканців
Діти ліплять гриби і залишають їх мешканцям лісу.
Вихователь: Вам сподобалася наша подорож?
А що вам найбільше сподобалося?