Конспект-заняття "Опади"

Про матеріал
Розробка конспекту-заняття, яка стане в нагоді як вихователям так і батькам дітей дошкільного віку. Призначений для дітей старшого дошкільного віку.
Перегляд файлу

 

Загадкові крапельки

(Старша група)

 

Конспект образовательной деятельности по ФЦКМ «Капитошка в гостях у  ребят-дошколят» II младшая группа

 

 

              Розробила

Студентка 31 групи (ПД19Б)

Факультету педагогіки, психології

та мистецтв

Огіренко Інна

 

 

Мета:

Навчальна: сформувати у дітей елементарні уявлення про дощ; ознайомити з властивостями води.

Розвивальна: продовжувати формування у дітей уявлень про те, що влітку небо високе, голубе, перед грозою вкривається темними хмарами; формувати уявлення дітей про роль  та цінність води для всього живого.

Виховна: виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля, вміння захоплюватися красою рідного краю.

Обладнання: дидактична гра, презентація, картинки, оповідання про дощ, плащ, резинове взуття,  прозора банка з водою, піна для гоління, розведений у воді барвник.

Хід заняття

 Початок заняття в дитячому садку:

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку, гостям усім!

Доброго ранку, сонечку ясному!

Доброго ранку, садочку прекрасному!

Станем разом ми у коло,

Скільки друзів – глянь навколо!

Руку дружби простягну –

З другом сварку не почну!

Будемо всі дружно гратись,

Пізнавати і навчатись!

- Діти, сьогодні я прийшла до вас з чимось дуже цікавим. Погляньте, що це в мене?

- А у вас є таке?

- Коли ви це все використовуєте?

          Коли я прокинулася та подивилася  у віконечко, то мені здалося, що сьогодні буде дощик. А чому ж мені так здалося?

  • Яка сьогодні в нас погода? Якого кольору небо?
  • Давайте пригадаємо яка зараз пора року? Що буває восени?
  •    Так,  восени часто йдуть дощі. А зараз я вам прочитаю казочку, про те, що ж може нам співати дощик.

Про що співає дощ
Над землею сонно рухалась велика сива хмара.
Вона вже кілька днів гуляла по небу, збираючи крихітні краплинки для рясного дощу. На півночі і на півдні, з заходу і сходу позбиралась вода.
І от нарешті хмара стала такою важкою, що навіть вітер її вже не міг поворушити.
--Зараз впаду! -- кричала найнижча краплинка, ледь-ледь тримаючись за хмару.
-- І я!
-- І я! -- почулось довкола.
Легкий подув вітерця збив першу крапельку.
-- КРАП! -- вона впала на металевий дах машини і розбилась на сотні бризочок.
Подружка-сестричка з тихесеньким плюском впала на пісок, і відразу ж зникла там.
А за ними посіялось:
--Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП!
На ледь пожовклі і легко зарум'янені сонцем листочки, на зелену ще травичку, на багряні ягідки горобини і калини, до таких же крапельок у озеро, на закриті пелюстки квітів, ніби вимагаючи від них відкритися, на дахи будинків і шибки вікон.
Тоді, стікаючи звідусіль, утворювали калюжі.
Але, якщо добре прислухатися, можна було почути справжню пісню дощу:
Ми траву вмиваємо,
Землю напуваємо,
У струмку скупаємось,
З гірки покатаємось,
По віконця стукаєм,
В озеро ми хлюпаєм,
З вітром танцювали,
Калюжкою стали.
Завтра сонце вигляне,
Нас теплом зігріє,
Станемо ми хмаркою,
Потім дощ посіє.
Вітер крапелькам став за музику, час від часу легенько завиваючи.
А вгорі хмара, що ще хвильку назад сіяла дощик, сонно потягнулась і заснула.
Настала тиша.

           Хто гуляв по небу?

           Як ви думаєте, кому допомагає дощик?

           Хто створює музику, коли іде дощ?

Фізкультхвилинка

Дощик капає дрібненько (клацають пальчиками),
Встало сонечко раненько
(Руки до гори, пальчики розкриті),
Півник крильцями махає
(махають ручками) -
Добрий новий день вітає.
Сіра мишка причаілась (присіли),
Щоб ій кішка не зустрілась.
Кицька радісно муркоче,
Кігтики гостренькі точить.
(Імітують шкрябання по парті).
З хати вибігло малятко,
Заплескали рученятка(плескають).
Вже крокують жваві ніжки
(крок на місці)
По траві зеленій пішки.
Білі хмарки линуть вгору
(тягнуться догори)
У ранкову теплу пору.
Ми навколо озирнулись
(повороти голови)
І за парти повернулись.

 

 

 

 

Основна частина заняття в дитячому садку:

  •                   Діти, чи однакові ці дві хмаринки? (Одна темно-синя, важка, сумна, нудна, а друга – біло-блакитна, легка, прозора, повітряна, весела). (Слайд 2)                                                                                                                  
  •                   А ви знаєте звідки береться дощик? ( З неба капає. З хмаринки береться).
  •                   А ви знаєте, як дощик  з'являється в хмаринці? (Ні)

 Високо в небі пливуть хмари, вони ніколи не бувають «сухими», навіть якщо не проливаються на землю дощем. Тому що хмари – це багато-багато крихітних крапельок води. Коли крапельок в хмарі збирається досить багато, вони стають занадто важкими для неї і тому випадають на землю дощем.

- А тепер давайте переглянемо мультфільм про те, як утворюється дощик. https://www.youtube.com/watch?v=fnDKog86pvE

 

 

Гра «Краплинки до хмаринки»

На дошці висить дві хмаринки – одна маленька (для дівчаток), а інша більша (для хлопчиків). Діти діляться на дві команди – дівчатка проти хлопчиків. В корзинці біля дошки лежать краплинки меншого та більшого розміру. Команда, у якої обрана маленька хмаринка мають знайти та приклеїти відповідні краплинки, так само і з більшою хмаринкою. Перемагає та команда, яка першою приклеїла всі крапельки.

 

Дидактична гра «Хто живе у воді?»

Із запропонованих картинок потрібно назвати тільки ті, що вказують на те, хто живе у воді.

  • Після дощу залишаються калюжі. А якщо пригріє сонечко, що стане з калюжами?  

Дослід : «Де вода просочується швидше»

  – Візьмемо скляночки із землею і скляночку з піском та поллємо водою, наче це дощ.

     – Подивіться де вода просочується швидше?

     – Де ви могли це бачити?

( діти роздивляються, висловлюють свої припущення)

  – Так, пісок намокне першим, бо він добре пропускає воду.  Грунт промокне трохи повільніше.

 – Погляньте, дощик пройшов і розгубив свої краплинки, тому давай їх позбираємо.

Гра «Збери  краплинки»

Після команди ведучого «гра почалася» діти починають активно збирати краплинки. Після закінчення 1 хвилини вихователь зупиняє гру і підраховує кількість краплинок, яку зібрала кожна дитина.

 

Заключна частина заняття в дитячому садку:

-  Діти, чи сподобалося вам заняття?

  • Яка зараз пора року?
  • Про яке погодне явище ви сьогодні дізналися?
  • То яку ж казочку ви сьогодні прослухали?
  • Який дослід ми з вами проводили? Що ми дізналися нового під час цього досліду?
  • Отже, діти, ви зрозуміли, що без води немає життя, адже вона потрібна всім. Тому водичку потрібно берегти і розповідати про кожному.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 листопада 2021
Переглядів
3208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку