Загадкові крапельки
(Старша група)
Розробила
Студентка 31 групи (ПД19Б)
Факультету педагогіки, психології
та мистецтв
Огіренко Інна
Мета:
Навчальна: сформувати у дітей елементарні уявлення про дощ; ознайомити з властивостями води.
Розвивальна: продовжувати формування у дітей уявлень про те, що влітку небо високе, голубе, перед грозою вкривається темними хмарами; формувати уявлення дітей про роль та цінність води для всього живого.
Виховна: виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля, вміння захоплюватися красою рідного краю.
Обладнання: дидактична гра, презентація, картинки, оповідання про дощ, плащ, резинове взуття, прозора банка з водою, піна для гоління, розведений у воді барвник.
Хід заняття
Початок заняття в дитячому садку:
Доброго ранку, рідний наш дім!
Доброго ранку, гостям усім!
Доброго ранку, сонечку ясному!
Доброго ранку, садочку прекрасному!
Станем разом ми у коло,
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку дружби простягну –
З другом сварку не почну!
Будемо всі дружно гратись,
Пізнавати і навчатись!
- Діти, сьогодні я прийшла до вас з чимось дуже цікавим. Погляньте, що це в мене?
- А у вас є таке?
- Коли ви це все використовуєте?
Коли я прокинулася та подивилася у віконечко, то мені здалося, що сьогодні буде дощик. А чому ж мені так здалося?
Про що співає дощ
Над землею сонно рухалась велика сива хмара.
Вона вже кілька днів гуляла по небу, збираючи крихітні краплинки для рясного дощу. На півночі і на півдні, з заходу і сходу позбиралась вода.
І от нарешті хмара стала такою важкою, що навіть вітер її вже не міг поворушити.
--Зараз впаду! -- кричала найнижча краплинка, ледь-ледь тримаючись за хмару.
-- І я!
-- І я! -- почулось довкола.
Легкий подув вітерця збив першу крапельку.
-- КРАП! -- вона впала на металевий дах машини і розбилась на сотні бризочок.
Подружка-сестричка з тихесеньким плюском впала на пісок, і відразу ж зникла там.
А за ними посіялось:
--Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП! Крап-крап-крап! КРАП!
На ледь пожовклі і легко зарум'янені сонцем листочки, на зелену ще травичку, на багряні ягідки горобини і калини, до таких же крапельок у озеро, на закриті пелюстки квітів, ніби вимагаючи від них відкритися, на дахи будинків і шибки вікон.
Тоді, стікаючи звідусіль, утворювали калюжі.
Але, якщо добре прислухатися, можна було почути справжню пісню дощу:
Ми траву вмиваємо,
Землю напуваємо,
У струмку скупаємось,
З гірки покатаємось,
По віконця стукаєм,
В озеро ми хлюпаєм,
З вітром танцювали,
Калюжкою стали.
Завтра сонце вигляне,
Нас теплом зігріє,
Станемо ми хмаркою,
Потім дощ посіє.
Вітер крапелькам став за музику, час від часу легенько завиваючи.
А вгорі хмара, що ще хвильку назад сіяла дощик, сонно потягнулась і заснула.
Настала тиша.
• Хто гуляв по небу?
• Як ви думаєте, кому допомагає дощик?
• Хто створює музику, коли іде дощ?
Фізкультхвилинка
Дощик капає дрібненько (клацають пальчиками),
Встало сонечко раненько
(Руки до гори, пальчики розкриті),
Півник крильцями махає
(махають ручками) -
Добрий новий день вітає.
Сіра мишка причаілась (присіли),
Щоб ій кішка не зустрілась.
Кицька радісно муркоче,
Кігтики гостренькі точить.
(Імітують шкрябання по парті).
З хати вибігло малятко,
Заплескали рученятка(плескають).
Вже крокують жваві ніжки
(крок на місці)
По траві зеленій пішки.
Білі хмарки линуть вгору
(тягнуться догори)
У ранкову теплу пору.
Ми навколо озирнулись
(повороти голови)
І за парти повернулись.
Основна частина заняття в дитячому садку:
Високо в небі пливуть хмари, вони ніколи не бувають «сухими», навіть якщо не проливаються на землю дощем. Тому що хмари – це багато-багато крихітних крапельок води. Коли крапельок в хмарі збирається досить багато, вони стають занадто важкими для неї і тому випадають на землю дощем.
- А тепер давайте переглянемо мультфільм про те, як утворюється дощик. https://www.youtube.com/watch?v=fnDKog86pvE
Гра «Краплинки до хмаринки»
На дошці висить дві хмаринки – одна маленька (для дівчаток), а інша більша (для хлопчиків). Діти діляться на дві команди – дівчатка проти хлопчиків. В корзинці біля дошки лежать краплинки меншого та більшого розміру. Команда, у якої обрана маленька хмаринка мають знайти та приклеїти відповідні краплинки, так само і з більшою хмаринкою. Перемагає та команда, яка першою приклеїла всі крапельки.
Дидактична гра «Хто живе у воді?»
Із запропонованих картинок потрібно назвати тільки ті, що вказують на те, хто живе у воді.
Дослід : «Де вода просочується швидше»
– Візьмемо скляночки із землею і скляночку з піском та поллємо водою, наче це дощ.
– Подивіться де вода просочується швидше?
– Де ви могли це бачити?
( діти роздивляються, висловлюють свої припущення)
– Так, пісок намокне першим, бо він добре пропускає воду. Грунт промокне трохи повільніше.
– Погляньте, дощик пройшов і розгубив свої краплинки, тому давай їх позбираємо.
Гра «Збери краплинки»
Після команди ведучого «гра почалася» діти починають активно збирати краплинки. Після закінчення 1 хвилини вихователь зупиняє гру і підраховує кількість краплинок, яку зібрала кожна дитина.
Заключна частина заняття в дитячому садку:
- Діти, чи сподобалося вам заняття?