Конспект заняття ознайомлення з природою «Вода в нашому житті»

Про матеріал
Програмовий зміст:узагальнити знання дітей про воду та її властивості. Закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи. Навчити розрізняти стан води (холодна, тепла, чиста, прозора, забруднена, без смаку). Розвивати вміння логічно мислити, міркувати, робити невеликі висновки, узагальнення. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.
Перегляд файлу

Конспект заняття ознайомлення з природою

Група: старша

Тема: «Вода в нашому житті»

Програмовий зміст:узагальнити знання дітей про воду та її властивості.

Закріпити знання дітей про місцезнаходження води в природі, потребу у воді для всіх живих істот та для об’єктів неживої природи.

Навчити розрізняти стан води (холодна, тепла, чиста, прозора, забруднена, без смаку). Розвивати вміння логічно мислити, міркувати, робити невеликі висновки, узагальнення. Виховувати бережливе ставлення до води, економно вживати її.

Методи і прийоми: загадування загадки, показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.

Матеріал: демонстраційний: 2 склянки з чистою та підфарбованою водою, ложка; 2 чашки з теплою та холодною водою;

роздатковий: склянка з чистою водою, чашка із водою, в якій розчинено сіль, цукор, лимон).

Хід заняття

I. Вступна частина

-Доброго ранку, дітки! Подивіться, як гарно на вулиці сонечко нам усміхається, гріє нас. Давайте і ми зігріємо його своїми гарними посмішками, поділіться гарним настроєм із товаришами.

- Дітки сідайте на стільчики, сидіть тихенько вирівнюйте спиночки, ручки положіть на коліночки і послухайте мене уважно.

-Сьогодні на занятті ми поговоримо, а про що ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку:

Що таке тече і ллється,

Часом між камінням в’ється,

Як нема – все висихає,

Звір і птах без неї помирає? (Вода)

-Так, вірно, це вода.

-Молодці.

II. Основна частина

-Діти, сьогодні до нас в гості прийшла лялька Катя. Але щось із нею трапилося! Доторкніться будь ласка до її пальто, шапочки які вони? (Мокрі).

-Як ви думаєте, чому у ляльки зранку одяг мокрий?).

-Діти, лялька мені розповіла, що вона не взяла парасольки, а ідучи до нас попала під дощ, от і промокла. Ну що ж, Катю, зніми свій мокрий одяг, ми посушимо, а ти посидь у нас на занятті і послухай наших дітей.

-Діти, а дощ це що? Який дощ падає чистий, чи брудний?

-Знову хтось до нас стукає давайте подивимось хто ж до нас завітав.

-Діти подивіться це ж Андрійко завітав до нас але він мокрий та брудний.

-Діти, як ви думаєте, що трапилось із Андрійком?

-Андрійко мені каже, що він впав у калюжу.

-Діти, а калюжа – це що?

-Яка вода у калюжі?

-Зараз тебе, Андрійку, я гарно помию, а потім ми тебе навчимо, як потрібно ходити по тротуарах щоб не потрапити в калюжу.

- От, діти, ми сьогодні поговоримо про воду.

-Скажіть мені  де знаходиться вода в навколишньому (калюжі, дощ, в крані, колодязі, струмочку, озері, річці …).

- Подивіться уважно на мій стіл. У мене на столі є у склянці звичайна вода, яку я набрала з водопровідного крану, на якій ми готуємо їжу, п’ємо її.

-Хто мені скаже яка це вода?

-Якого кольору (якщо називають білого, показати аркуш білого паперу, за ним нічого не видно).

-У чистій воді все видно, ось я покладу у склянку ложку, чи видно її?

-Це тому що вода чиста, прозора. А ось у цій склянці яка вода? (Підфарбована).

-Давайте покладемо ложку у цю склянку, чи видно її? Чому? Висновок: чиста вода – прозора і у ній видно всі предмети, коли їх туди кинути, а у брудній – нічого  не видно.

  що ви можете сказати за  воду у цих склянках? (Вода чиста ).

А зараз доторкніться до чашок.

-Що ще можете сказати? (Вода може бути холодна і тепла).

-Чому ця вода у чашці тепла?

-Де знаходиться тепла вода?

-Коли у басейні тепліша вода влітку чи взимку?

- Що може нагріти воду? (газ, електрика , сонце).

- Зверніть увагу, у вас на столі теж є склянки з водою.

-Загляньте до них.

-Що можете сказати про вашу воду? (Чиста, тепла).

-А зараз візьміть свої ложки, наберіть із своєї склянки води і покуштуйте її на смак. Яка ваша вода? (Без смаку).

-Візьміть іншу чашку з водою і попробуйте цю воду на смак. Яка вода?

-У кого солона вода? кисла ? солодка?

-Як ви думаєте від чого вода стала солодкою? кислою? солоною?

- Вода в природі без смаку, але в ній можна розчинити цукор, і вона стане солодкою (те ж саме про сіль…).

-А зараз давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

Іди, іди дощику,

Зварю тобі борщику,

Поставлю на дуба,

Закличу голуба.

Поки голуб прилетить

Дощик швидко дріботить.

-Молодці!

-А зараз всі закрийте очі, здогадайтесь що я буду робити? (Ллю воду з чайника в чашку).

-Воду можна лити.

-Ще раз закрийте очі. (Капає водичка).

-Відкривайте оченята.

-Діти вода може литися і капати.

-А у річках що робить вода? (Тече, біжить).

-Давайте поговоримо з вами для чого потрібна вода? (Мити посуд, прибирати, для обігрівання приміщення, пити воду, варити їсти…).

-Дітки ось послухайте такий цікавий віршик:

Якби на всьому світі не стало вмить води

І висохли б всі річки, озера і ставки

Тоді б не падав білий сніг, не капав дощ

Ніхто з гори на санках кататися б не зміг

Якби на всьому світі не стало вмить води

Пожовкли б городи, загинули б сади.

В морях, в океані загинули б кити

Щоб чиста та цілюща вода була завжди

Ми її повинні берегти.

- Про що цей вірш?

-Так що б сталося, якби пропала вода?

-Як добре, що у кранах у нас є чиста, прозора, холодна та тепла вода.

-І для того щоб вона завжди була у нас, її треба берегти. А як?

- А зараз пограємось у гру, яка називається ”Кому і для чого потрібна вода?”.

-Я буду називати  предмети, якщо для них потрібна вода, ви плескаєте в долоні, якщо ні – мовчите. (Дереву, тарілці, людині, квітці…).

- От і визначили ми що вода потрібна всім живим істотам щоб жити, предметам неживої природи потрібна щоб їх мити, тримати в чистоті, тому з водою треба дружити, берегти її.

III. Заключна частина

Підсумок заняття:

-Дітки скажіть вам сподобалось заняття?

-Про що ми з вами сьогодні обговорювали?

-Хто приходив до нас у гості?

-Яка вода буває?

-Скажіть а яка вода на смак?

-А яким кольором?

-Для чого потрібно берегти воду?

-Що найбільше запам’яталось вам на цьому занятті?

-Ви всі сьогодні були молодці, я вами дуже задоволена дякую вам.

-А тепер давайте попрощаємось з нашими друзями бо їм уже час іти.

-До побачення приходьте до нас ще.

2. Конспект заняття ознайомлення з природою

Група: старша

Тема: Наша планета — Земля

Програмовий зміст: сестиматизувати уявлення дітей про Землю як планету Сонячної системи, про Сонце як небесне світило; показати за допомогою дослідів утворення на Землі гір, вулканів та зміни зовнішнього вигляду планети;

закріпити в активному словнику назви деяких космічних об´єктів, терміни «космос», «планета», «земля», «ілюмінатор», «орбіта»;

учити відповідати повними реченнями, добирати синоніми; закріпити артикуляцію звука [ш]; формувати в дітей уміння встановлювати причинно-наслідкові зв´язки;

розвивати асоціативне мислення, спостережливість, увагу; виховувати пізнавальний інтерес до навколишнього середовища

Методи і прийоми: показ наочності, ігровий, бесіда, запитання, вказівка, аналіз.

Словникова робота: планета, Сонячна система, орбіта, океани, суша, лава, вулкан, виверження, магма.

Хід заняття

I. Вступна частина

-Доброго дня діти! Дуже рада вас всіх бачити на моєму занятті. Давайте ми з вами усміхнемося щоб бути весь день з настроєм, повернемо голову в сторону віконця та поглянемо на сонечко вона також нам усіхається.

-Дітки сідайте на стільчики, сидіть тихенько вирівнюйте спиночки, ручки положіть на коліночки і послухайте мене уважно.

-Діти, сьогодні в нас незвичайна мандрівка.

-Ми вирушаємо в космос.

-Послухайте цікавий віршик:

Ця швидка нова ракета, для польотів на планети.

Ми в космос вирушаємо,

Бо у нім всього не знаємо.

Ми місця хутчіш займаємо! 5, 4, 3, 2, 1 — пуск!

І швидко відлітаємо!

-Вам сподобався віршик?

-А про що він?

-Молодці

II. Основна частина

-Поки наш космічний корабель набирає швидкість, я хочу вас про дещо запитати.

-Діти, у вас є тато, мама, брати чи сестри, бабусі, дідусі?

-А як називається цей колектив одним словом? (Родина)

-А хто в людській сім´ї головний, хто піклується про всіх членів родини? (Тато)

-Правильно.

-Так само і наша Земля має свою родину, і називається вона — «Сонячна система», повторіть, будь ласка! (показ карти Сонячної системи).

-Чому Сонячна? Тому що Сонце — це головна зірка, яка утримує біля себе інші планети.

-Зверніть увагу:

-Сонце начебто за руки тримає біля себе планети і не відпускає їх, щоб вони не розгубились у величезному космічному просторі.

-У кожної планети є своя доріжка, якою вона рухається навколо Сонця, і ця доріжка називається орбітою.

-Що таке орбіта?

-А тепер дізнаємось, скільки ж планет є в Сонячній сім´ї.

-Я називатиму планети, а ви викладайте кожну на її орбіту, а потім ми порахуємо їх.

-Згодні? Тож починаємо.

-ІГРОВА ВПРАВА «ПОЛІЧИ ПЛАНЕТИ»

-Найближча від сонця планета Меркурій.

-Якою вона буде за рахунком? (Першою)

-Діти виставляють зображення планети на доріжки. Сестра Землі — Венера. (Друга)

-Найкраща з планет — Земля. (Третя)

-За нею іде Марс. (Четвертий)

-Найбільша з планет Сонячної системи — Юпітер. (П´ятий)

-Планета, яка має навколо себе кільця,— Сатурн. (Шостий)

-Далі планета Уран. (Сьомий)

-Планета, названа на честь бога моря, — Нептун. (Восьмий)

-Тож скільки всього планет у Сонячній родині? (Вісім)

-А тепер уважно подивіться на планети, виберіть найкрасивішу.

-Як вона називається? (Планета Земля)

-Чим вона вам сподобалася?

-Діти послухайте цікавий вірш:

Є в системі Сонячній Планета, що зветься Земля.

Я знаю, що кращої від неї ніде нема.

Річки й озера синії,

Гори, ліси й моря — Серед усіх найкраща Планета моя — Земля!

-Діти а хотіли б ви дізнатися про походження Землі?

-Тож повертаємо наш космічний корабель до планети Земля. (виставляється глобус)

-Погляньте, що ви бачите в ілюмінаторах ракети. (демонстрація глобуса.)

-Це маленька копія нашої планети, такою її побачили космонавти з космосу.

-Скажіть, а хто проживає на цій планеті?

-Яку форму має планета Земля, на що схожа?

-А яке забарвлення має планета Земля? {Багато синього, жовтого, зеленого кольорів.)

-Що означає синій колір на глобусі?

-Синім воду позначають, Океани і моря, Всюди ріки протікають, Розквітала щоб Земля.

-Що означає жовтий колір? Жовтий колір — колір суші.

-Суша — там, де зараз ми, Суша — де нема води.

-А що означає зелений колір?

-Що зеленим — то ліси, Планети легені, Неймовірної краси, Зелені-зелені.

-А на глобусі, діти, ще присутній і коричневий колір — ним позначають гори.

-Послухайте, що я вам розповім.

-Давним-давно, міліарди років тому, у космічному просторі не існувало ще Землі. Там хазяйнували темні хмари розпеченого газу, пилу, уламки космічних тіл. Тоді й почала зароджуватися наша планета. Невеличкий шматок космічного тіла був схожий на магніт. Він почав притягувати до себе дрібні камінці, космічні піщинки, уламки інших планет. Так утворилася земна куля.

-А щоб упевнитися в цьому, проведемо дослід згодні?

-Дослід 1. Як виникла Земля

-На столах у дітей тарілочки з дрібними металевими предметами, магніт. Діти беруть магніт, водять ним по колу над металевими предметами.

-Що трапилося з металевими предметами? (прилипли до магніту)

-Де залишився магніт? (Усередині)

-Так поступово і наша Земля росла, росла і стала великою кулею, що обертається навколо Сонця.

-Але на ній не було ні повітря, ні людей, ні тварин. Земля була схожа на розпечену сковорідку. Куди не кинеш оком, скрізь вогонь, дим.

-Хочете подивитися, як утворюються гори на нашій планеті?

- Але для цього потрібно підготуватися й зробити фізкультхвилинку.

-Фізкультхвилинка

Я планета, я — Земля,

Я велика — не мала. (Зведення і розведення рук в сторони.)

Навкруги себе кружляю,

Так у космосі літаю. (Крокування навколо себе.)

Ніч і ранок, день і вечір — Всі вони завжди доречні. (Нахили тулуба вправо, вліво.)

Літо, осінь, зима, весна

Змінюються теж здавна. (Нахили тулуба вперед.)

Заслуга в цьому є моя.

Я планета, я — Земля. (Руки в боки, пружинка.)

-Молодці діти.

-Минав час, і Земля поступово оживала. Вона не була тепер звичайною голою кулею. На її поверхні почали утворюватися гори. А щоб краще це зрозуміти, проведемо ще один дослід.

-Дослід 2. Утворення гір

-У ящику лежить пісок з абсолютно рівною поверхнею. Вихователь просить дітей доторкнутися до піску.

-Яка поверхня піску? (Рівна) Чи є на ній гори, бугорки?

-Уявіть, що ваші руки — те, з чого утворилася планета Земля, тобто пісок, камінці, уламки планет, які знаходяться глибоко під землею, під охолодженою земною корою і весь час там рухаються. Занурте руки в пісок і поворушіть ними.

-Якою стала поверхня?

-Що на ній утворилося?

-А тепер продовжуйте рухи.

-Якими стали ваші гори?

-Приблизно так і почали з´являтися гори на Землі.

-Але то були дуже потужні сили природи, які примушували поверхню Землі постійно рухатися, підніматися й опускатися.

-Звучить музика, роздається гуркіт та вибухи.

-Діти, ви чуєте вибухи? Це вибухають вулкани.

-Назвали їх так на честь давнього бога Вулкана, який начебто мав під землею свою кузню.

-І коли працював там, іскри розпеченого металу вилітали через отвори, які названо вулканами.

-Виверження вулкану — це небезпечне явище, яке завдає багато лиха.

-Але в сучасному світі люди вже навчилися використовувати продукти виверження вулканів на благо.

-Це і будівельний матеріал, і джерела корисних копалин, і попіл, який є родючим добривом для рослин.

-Давайте ж проведемо останній дослід.

-Дослід 3. Утворення вулкану

-Показую конус із отвором угорі, куди вставлено пластмасову баночку з питною содою та харчовим барвником червоного кольору, у який вливається оцет.

-На що схожі вулкани?

-Що викидає вулкан у повітря? (Уламки, дим тощо)

-Що витікає з вулкану? (Гаряча лава)

III. Заключна частина

Підсумок заняття:

-Діти вам сподобалось заняття?

-За чим ми сьогодні спостерігали?

-Що ми сьогодні робили?

-Які досліди проводили?

-Вам сподобались віршики?

-А скажіть що вам найбільше запам’яталося?

-Давайте подякуємо нашій красуні Землі за те, що дозволила нам доторкнутися до її таємниці.

-І скажемо їй компліменти: «Земле, ти в нас найулюбленіша, рідна, дорога, чарівна, вродлива, багата, родюча, квітуча».

-Послухайте останній цікавий віршик про землю:

Блакитні простори, зелені ліси — Ніде не знайдеш ти такої краси!

У космосі є ще багато планет,

Немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, плането Земля,

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро: «Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!»

-Ну що сподобався віршик?

-Добре

-Діти дякую вам за таке чудове заняття, за вашу зацікавленість та спокійність до нових зустрічей.

 

docx
Додав(-ла)
Пойдём Ирина
Додано
30 вересня 2023
Переглядів
4919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку