Розкрито програмовий зміст: формувати вміння з'ясовувати за допомогою запропонованих картинок, чи буде безпечним рух пішохода; вчити відповідати поширеним реченням за змістом мультфільму; закріплювати знання сигналів світлофора; розвивати увагу, мовлення; виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху.
Перегляд мультфільму:
уроки тітоньки Сови
«Правила дорожнього руху».
Бесіда: «Що ти знаєш про дорожній рух?»
Розробка заняття
для дітей старшої групи
Вихователь:
Собіщанська М. І.
Програмовий зміст: формувати вміння з’ясовувати за допомогою запропонованих картинок, чи буде безпечним рух пішохода; вчити відповідати поширеним реченням за змістом мультфільму; закріплювати знання сигналів світлофора; розвивати увагу, мовлення; виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху.
Хід заняття
Вихователь: Швидше, швидше, всі сюди,
Приєднайтеся до гри,
Годі вам байдикувати,
Будемо в подорож рушати.
Пропозиція вихователя переглянути мультфільм уроки тітоньки Сови з теми
«Правила дорожнього руху» з метою отримання нових знань з історії дорожнього руху.
Перегляд мультфільму.
Бесіда за мультфільмом: «Що ви нового дізналися про дорожній рух від тітоньки Сови?»
Запитання до дітей:
Є колеса, руль, кабіна.
Ну звичайно, це … (машина).
Ми теж будемо пасажирами і за вашою пропозицією поїдемо на автобусі.
Вправа «Автобус»
В автобус швидко сіли,
(Зручно сіли на стільці.)
Колеса закрутились.
(Імітуємо рухи колес кистями рук.)
І швидко, швидко їдемо.
Аж, тут через дорогу іде кіт із м’ячем.
(Автобус зупиняється виходять пасажири.)
Вихователь: - Ти хто?
Кіт: - Я учень світлофорних наук!
Вихователь: - Ти ж не знаєш правил дорожнього руху!
Кіт: - А навіщо їх знати? Мені й так добре, хочу на велосипеді по вулицях ганяю, хочу – на дорозі з м’ячем граю!
Вихователь:- Кіт, ти мене дивуєш, хіба можна на дорозі гратись?
Кіт: - Дивлячись у що? У шахи – ні, машини фігури весь час збивають, а в м’яча – можна, місця багато!
Вихователь: - Діти, підкажіть учню світлофорних наук, чому не можна в м’яча гратися на дорозі і вздовж дороги. ( Пояснення дітей)
Кіт: - Діти, візьміть мене із собою, я теж хочу знати правила дорожнього руху, аби не потрапити у небезпеку. (Діти беруть кота із собою прямують далі, а там затор, стоїть декілька машин і не знають кому треба поступитися.)
Вихователь: - Що тут діється словами дуже важко описати. Так машин стоїть багато!
Це справжнісінький затор – поламався світлофор. Як побачив він, кота з м’ячем серед дороги, очі з ляку враз закрив і машини зупинив. Світлофор відремонтуємо – хай старається, працює. А щоб світлофор запрацював треба згадати його кольори, а в цьому нам допоможе гра.
Дидактична гра «Сигнали світлофора»
(Гравці встають один за одним в колону, кладуть руки на плечі один одному. У руках у ведучого мішечок з червоним, жовтим, зеленим кульками. Перший гравець в кожній команді опускає руку в мішечок і виймає кулю, називають кольори. Якщо вона червона або жовта – команда стоїть, якщо зелена – біжить до першої кеглі. Потім – до наступної, і так до четвертої.)
Вихователь: - Молодці, всі були уважні, нам вдалося відремонтувати світлофор!
Світлофор три ока має -
Весь дорожній рух ладнає.
Як червоне око блимне -
Підкоритись ти ....(повинен):
Стій на місці та чекай,
Жовте світло ......(виглядай).
На зелене не барися,
Швидше йди, а сам .....(дивися).
(Вмикається світлофор, діти переходять дорогу на зелений колір і прямують далі, де вони зустрічають хворого ведмедика).
Вихователь: - Ведмедику, що з тобою трапилося? (Дуже болить лапка)
- Діти, а куди треба звернутися ведмедикові, аби його полікували? (До лікарні)
- Ти мабуть, маленький, не знаєш як туди дійти. Ми тобі допоможемо!
- Хто знає, який знак підказує де знаходиться лікарня? Як він називається, і що на ньому зображено?
- Діти. (Придорожня лікарня. Зображено ліжко і білий хрестик на зеленому квадраті). З’являється знак, діти вказують ведмедику шлях до лікарні та прямують далі.
- Далі ми йдемо по місту, хочемо в автобус сісти. Та автобуси й таксі обминають нас усі. – Де зупинка? – всі питають, – позначок ніде немає, щоб нам позначку пізнати треба правила згадати.
- Діти, треба відповісти на усі запитання вірно, не помиляючись.
Питання:
- Як треба обходити нерухомий автобус?
(Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду)
- Що треба придбати у кондуктора?
- Що можна їсти у транспорті: морозиво, шоколадки, пиріжки? (Нічого)
- Чому? (Можна забруднити одяг свій та інших пасажирів, а найважливіше поперхнутися та завдати шкоди власному здоров’ю)
- Ось тепер знак посміхнувся і лицем до нас повернувся. (Діти повертаються лицем до дороги і під’їжджає автобус, сідають в нього.)
Біля наступної зупинки автобус зупиняється. Діти виходять з автобусу.
Вихователь: - Де нам треба перейти дорогу? Подивіться, що не так?
Діти бачать, що через дорогу йде дівчинка із навушниками, поряд з нею знак „заборона руху”. Діти пояснюють дівчинці, чому в цьому місці не можна було переходити дорогу, чому неможна переходити дорогу у навушниках. Дівчинка дякує і йде далі.
- Діти, нам лишилось перейти останній пішохідний перехід і ми вже прийдемо до садочка, давайте згадаємо, як треба перейти дорогу. Підійшли до дороги – раз! (Зупинились.) Дивимося вліво, дивимося управо. І ще наліво – два! (Повороти голови.) Немає машин – крокуй вперед. Починаємо перехід! (Діти переходять дорогу.)
- Ось, ми з вами і прийшли. Котику ти все запам’ятав? У мене до тебе є ще декілька запитань, а діти тобі допоможуть як справжні знавці – пішоходи!
Питання:
- Кого називають пішоходами, водіями, пасажирами?
- Що допомагає пішоходам та водіям правильно, швидко та безпечно пересуватися? (правила дорожнього руху, знаки, сигнали) Де не можна гратися?
- Молодці!
Запам'ятайте! Дорога не прощає витівок. Автомобіль не може загальмувати в одну секунду. Червоне світло не поміняється на зелене по вашому бажанню. Тому шановані діти і дорослі, дотримуйтесь правил дорожнього руху, бережіть життя!