Конспект заняття "Перегляд мультфільму: уроки тітоньки Сови «Правила дорожнього руху». Бесіда: «Що ти знаєш про дорожній рух?»"

Про матеріал

Розкрито програмовий зміст: формувати вміння з'ясовувати за допомогою запропонованих картинок, чи буде безпечним рух пішохода; вчити відповідати поширеним реченням за змістом мультфільму; закріплювати знання сигналів світлофора; розвивати увагу, мовлення; виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху.


Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд мультфільму:

 уроки тітоньки Сови             

   «Правила дорожнього руху».

Бесіда: «Що ти знаєш про дорожній рух?»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  Розробка заняття

                                                                                                  для дітей старшої групи

                                                                          Вихователь:                                                                                             

                                                                                     Собіщанська М. І.

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: формувати вміння з’ясовувати за допомогою запропонованих картинок, чи буде безпечним рух пішохода; вчити відповідати поширеним реченням за змістом мультфільму; закріплювати знання сигналів світлофора; розвивати увагу, мовлення; виховувати бажання дотримуватись правил дорожнього руху.

 

Хід заняття

Вихователь: Швидше, швидше, всі сюди,

                      Приєднайтеся до гри,

                      Годі вам байдикувати,

                      Будемо в подорож рушати.

  • Діти, що потрібно знати, рушаючи в подорож?
  • Скажіть, будь ласка, хто із вас які правила дорожнього руху знає?
  • Коротка бесіда. (Опора на попередній досвід вихованців).
  • Скажіть, будь ласка, а чи завжди існували такі правила?

Пропозиція вихователя переглянути мультфільм  уроки тітоньки Сови з теми

«Правила дорожнього руху» з метою отримання нових знань з історії дорожнього руху.

Перегляд мультфільму.

Бесіда за мультфільмом: «Що ви  нового дізналися  про дорожній  рух від тітоньки Сови?»

Запитання до дітей:

  • Про що розповідала тітонька Сова?
  • Який рух ввели римляни? (Лівосторонній)
  • Які правила дорожнього руху були у лицарів?
  • Як з’явився правосторонній рух?
  • Який транспорт замінив карети? (Самохідні повозки)
  • Чого потрібно дотримуватися, щоб уникнути аварій?
  • Що відділяє тротуарну доріжку від проїжджої частини? (Бардюрні камені)
  • Які позначення згодом з’явилося на дорозі? (Дорожні знаки, розмітка дороги та регулювальники)
  • Коли встановили перший світлофор?
  • Що означають кольори світлофора?
  • Молодці! Тепер ми готові до подорожі.
  • На чому ж ми  подорожуватимемо? Послухайте загадку:

                      Є колеса, руль, кабіна.

                      Ну звичайно, це … (машина).

  • Нас багато. Чи  ми зможемо всі розміститися в машині? Чому?
  • Чим нам найкраще подорожувати?
  • Автобус потихеньку їде, зупиняється  на зупинці і забирає пасажирів.

Ми теж будемо пасажирами і за вашою пропозицією поїдемо на автобусі.

Вправа «Автобус»

В автобус швидко сіли,

(Зручно сіли на стільці.)

Колеса закрутились.

(Імітуємо рухи колес кистями рук.)

І швидко, швидко їдемо.

Аж, тут через дорогу  іде кіт із м’ячем.

(Автобус зупиняється виходять пасажири.)

Вихователь: - Ти хто?

Кіт: - Я учень світлофорних наук!

Вихователь: - Ти ж не знаєш правил дорожнього руху!

Кіт: - А навіщо їх знати? Мені й так добре, хочу на велосипеді по вулицях ганяю, хочу – на дорозі з м’ячем граю!

Вихователь:- Кіт, ти мене дивуєш, хіба можна на дорозі гратись?

Кіт: - Дивлячись у що? У шахи – ні, машини фігури весь час збивають, а в м’яча – можна, місця багато!

Вихователь: - Діти, підкажіть учню світлофорних наук, чому не можна в м’яча гратися на дорозі і вздовж дороги. ( Пояснення дітей)

Кіт: - Діти, візьміть мене із собою, я теж хочу знати правила дорожнього руху, аби не потрапити у небезпеку. (Діти беруть кота із собою прямують далі, а там затор, стоїть декілька машин і не знають кому треба поступитися.)

Вихователь: - Що тут діється словами дуже важко описати. Так машин стоїть багато!

Це справжнісінький затор – поламався світлофор. Як побачив він, кота з м’ячем серед дороги, очі з ляку враз закрив і машини зупинив. Світлофор відремонтуємо – хай старається, працює. А щоб світлофор запрацював треба згадати його кольори, а в цьому нам допоможе гра.

Дидактична гра «Сигнали світлофора» 

(Гравці встають один за одним в колону, кладуть руки на плечі один одному.  У руках у ведучого мішечок з червоним, жовтим, зеленим кульками. Перший гравець в кожній команді опускає руку в мішечок і виймає кулю, називають кольори. Якщо вона червона або жовта – команда стоїть, якщо зелена – біжить до першої кеглі. Потім – до наступної, і так до четвертої.)

Вихователь: - Молодці, всі були уважні, нам вдалося відремонтувати світлофор!

Світлофор три ока має -

Весь дорожній рух ладнає.

Як червоне око блимне -

Підкоритись ти ....(повинен):

Стій на місці та чекай,

Жовте світло ......(виглядай).

На зелене не барися,

Швидше йди, а сам .....(дивися).

(Вмикається світлофор, діти переходять дорогу на зелений колір і прямують далі, де вони зустрічають хворого ведмедика).

Вихователь: - Ведмедику, що з тобою  трапилося? (Дуже болить лапка)

- Діти, а куди треба звернутися ведмедикові, аби його полікували? (До лікарні)

- Ти мабуть, маленький, не знаєш як туди дійти.  Ми тобі допоможемо!

- Хто знає, який знак підказує де знаходиться лікарня? Як він називається, і що на ньому зображено?

- Діти. (Придорожня лікарня. Зображено ліжко і білий  хрестик на зеленому квадраті). З’являється знак, діти вказують ведмедику шлях  до лікарні та прямують далі.

- Далі ми йдемо по місту, хочемо в автобус сісти. Та автобуси й таксі обминають нас усі. – Де зупинка? – всі питають, –  позначок ніде немає, щоб нам позначку  пізнати  треба правила згадати.

- Діти, треба відповісти на усі запитання вірно, не помиляючись.

Питання:

- Як треба обходити нерухомий автобус?

(Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду)

- Що треба придбати у кондуктора?

- Що можна їсти у транспорті: морозиво, шоколадки, пиріжки? (Нічого)

- Чому? (Можна забруднити одяг свій та інших пасажирів, а найважливіше поперхнутися та завдати шкоди власному здоров’ю)

 - Ось тепер знак посміхнувся і лицем до нас повернувся. (Діти повертаються лицем до дороги і під’їжджає автобус, сідають в нього.)

Біля наступної зупинки автобус зупиняється. Діти виходять з автобусу.

Вихователь: - Де нам треба перейти дорогу? Подивіться, що не так?

Діти бачать, що через дорогу йде дівчинка із навушниками, поряд з нею знак „заборона руху”. Діти пояснюють дівчинці, чому в цьому місці не можна було переходити дорогу, чому неможна переходити дорогу у  навушниках. Дівчинка дякує і йде далі.

 - Діти, нам лишилось перейти останній пішохідний перехід і ми вже прийдемо до садочка, давайте згадаємо, як треба перейти дорогу. Підійшли до дороги – раз! (Зупинились.)  Дивимося вліво, дивимося управо.  І ще наліво – два! (Повороти голови.)  Немає машин – крокуй вперед.  Починаємо перехід! (Діти переходять дорогу.)

- Ось, ми з вами і прийшли. Котику ти все запам’ятав?  У мене до тебе є ще декілька запитань, а діти тобі допоможуть як справжні знавці – пішоходи!

Питання:

 - Кого називають пішоходами, водіями, пасажирами?

- Що допомагає пішоходам та водіям правильно, швидко та безпечно пересуватися? (правила дорожнього руху, знаки, сигнали) Де не можна гратися?

- Молодці!

 

Запам'ятайте! Дорога не прощає витівок. Автомобіль  не може  загальмувати в одну секунду. Червоне світло не поміняється на зелене по вашому бажанню. Тому  шановані діти і дорослі,  дотримуйтесь правил дорожнього руху,  бережіть життя!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Собіщанська Валентина Іванівна
    Актуальний, цікавий матеріал
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
14 квітня 2018
Переглядів
8690
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку