Конспект заняття з логіко-математичного розвитку на тему: « Віднімання і додавання»

Про матеріал
Мета: закріплювати вміння додавати і віднімати; формувати поняття що таке «плюс», і що таке «мінус»; розвивати увагу, пам'ять; виховувати бажання виконувати дії, йти до поставленої мети, розпочату справу доводити до кінця. Навчити читати математичні приклади. Обладнання: дошка, зображення жабенят, роздатковий матеріал ( геометричні фігури), картки із цифрами,знак «+», « - »
Перегляд файлу

Конспект заняття з логіко-математичного розвитку на тему:

« Віднімання і додавання»

Мета: закріплювати вміння додавати і віднімати; формувати поняття що таке «плюс», і що таке «мінус»; розвивати увагу, пам'ять; виховувати бажання виконувати дії, йти до поставленої мети, розпочату справу доводити до кінця. Навчити читати математичні приклади.

Обладнання: дошка, зображення жабенят, роздатковий матеріал ( геометричні фігури), картки із цифрами,знак «+», « - »

Хід заняття

I організаційна частина.

Дидактична гра « Лічба ланцюжком»

Мета: Закріпити кількісну або порядкову лічбу в межах 10, розвивати увагу,слух, логічне мислення. Створити невимушену атмосферу, сприяти позитивному налаштуванню на заняття.

Гру можна проводити по колу з використанням м’яча або м’якої іграшки. Одна дитина передає м’яч, називаючи число, друга бере м’яч, називаючи наступне число тощо. Ускладнити гру можна, не передаючи м’яч по колу, а кидаючи кожному з дітей, які стоять у колі. Завдання того, хто зловив м’яч, — назвати наступне число й кинути м’яч далі.

II основна частина

Гра «День—ніч».

Мета: Активізація набутих знань, закріплення вміння віднімати і додавати, розвивати пам'ять, увагу, мислення. Виховувати зацікавленість.

Вихователь супроводжує розповідь показом на дошці, діти працюють із геометричними фігурами. Викладається п’ять жабенят.

 

— Скільки жабенят? (П’ять.)

Вихователь пропонує дітям закрити очі при слові «Ніч!» і забирає одне жабеня. При слові «День!» діти відкривають очі. Вихователь звертає увагу на те, що змінилася кількість жабенят.

— Жабенят стало менше чи більше? (Менше.) Викладіть перед собою стільки трикутників, скільки було жабенят спочатку.

— Що відбулося потім? (Сховали одне жабеня.)

— Що залишилося? (Чотири) Покажіть цю дію за допомогою трикутників.

— А тепер запишемо цю дію за допомогою чисел і знаків. Вихователь пропонує дітям викласти картки із цифрами 5 і 1.

— Чи можна між цими цифрами поставити знак «+»? Чому? Яку дію виконує знак «+»? (Додавання.)

— А яку дію ми виконували? (Варіанти відповідей.)

Вихователь підводить дітей до загальноприйнятої назви цієї дії — віднімання

— Для виконання цієї дії використовується знак «–». Це означає, що кількість предметів забирають (зменшують).

— Запис 5 – 1 = 4 буде читатися так: п’ять мінус один дорівнює чотири.

Закріплення уявлень про дії додавання та віднімання

Вихователь викладає на дошці по черзі кружечки: три, потім один, коментуючи дію.

 Скільки кружечків було? Скільки я додаю? Скільки всього стало кружечків?

 

Яку дію виконували? (Додавання.)

Чому ви так вирішили? (Ми складали кружечки.)

Отже, можемо скористатися знаком «+».

 Прочитайте запис цього прикладу. (Вихователь викладає на дошці два трикутники, знак «+», один трикутник.)

Яка дія виконується в ньому? (Додавання.)

Дидактична гра «Що пропало?»

Мета: Розвивати уяву, пам'ять . Навчити визначати послідовність геометричних фігур, активізувати поняття «за», «після», «перед». Закріпити знання герметичних фігур.

На дошціі викладаються геометричні фігури в певному порядку. Діти називають їх і запам’ятовують розташування. За сигналом вихователя діти заплющують очі, вихователь забирає одну або дві фігури. Розплющивши очі, діти мають визначити, яких фігур не вистачає. Гра повторюється два-три рази.

Фізкультхвилинка

Раз, два, три, чотири —

Наші руки, ніби крила.

(Діти змахують руками),

Полетіли, полетіли,

Раз — присіли,

два — присіли.

(Присідають).

На рахунок: раз, два, три

Пострибаєм разом ми.

А скажу: чотири, п'ять —

Наші ніжки побіжать.

Дидактична гра : «Хто швидше назве?»

Мета: Розвивати спритність, увагу. Вчити швидко реагувати і рахувати. Виховувати стриманість і чесність, повагу до товаришів

Вихователь пропонує уважно розглянути предмети в груповій кімнаті. Він називає число, а діти називають стільки предметів, скільки є в кімнаті, наприклад, 4 вікна, 4 великі машини, 4 прапорці на столі вихователя і т. д. Виграє той, хто швидше і правильно назве всі предмети заданої кількості.

Дидактична гра « Скільки, скільки?»

Мета: Мотивувати дітей до участі у дидактичній грі, вчити уважно слухати і лічити про себе, розвивати навички швидкої лічби про себе в межах 10

Вихователь пропонує полічити звуки, плескає у долоні,міняючи темп (швидкість), відповідно розвиваючи зацікавленість і азарт у грі.

III заключна частина.

Давайте з вами пригадаємо, чим ми сьогодні займалися? Що таке «плюс і мінус»?  Якщо ми додаємо, то який потрібен знак? А якщо віднімаємо?

 

 

docx
Додано
3 лютого 2023
Переглядів
1922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку