Конспект заняття "Подорожуємо"

Про матеріал

Використання логічних блоків З.Дьєнеша в іграх з дошкільнятами дозволяє моделювати важливі поняття не тільки математики, а й інформатики. Ігри з використанням логічних блоків в доступній, наочній основі знайомлять дітей з формою, кольором і розміром об'єктів. Свої знання діти продемонстрували під час заняття. Конспект заняття буде корисний вихователям дошкільних закладів.

Перегляд файлу

Тема: «Подорожуємо»

Використання логічних блоків З.Дьєнеша в іграх з дошкільнятами дозволяє моделювати важливі поняття не тільки математики, а й інформатики. Ігри з використанням логічних блоків в доступній, наочній основі знайомлять дітей з формою, кольором і розміром об’єктів. Свої знання діти продемонстрували під час заняття. Конспект заняття буде корисний вихователям дошкільних закладів.

Програмовий зміст:

Пізнавальний розвиток:

Ознайомлення з природою: розширити знання дітей, що люди живуть на планеті Земля. Закріпити і систематизувати знання про Землю як планету та про її супутник – Місяць.

Логіко-математичний розвиток: закріпити зворотню лічбу у межах п’яти, цифри у межах 4; вправляти в лічбі на слух. Використовуючи логічні блоки З.Дьєнеша закріпити вміння класифікувати предмети за кількома властивостями (колір, форма, розмір, товщина); вміти порівнювати, класифікувати, узагальнювати та користуватися картками- символами.

Мовленнєвий розвиток:

Розвивати зв’язне мовлення дітей, пам’ять, логічне мислення, увагу; збагачувати словник дітей прикметниками про зоряне небо. Вчити робити висновки.

Виховувати дружні, товариські відносини, почуття взаємодопомоги у навчанні та грі, бажання пізнавати нове.

Матеріали: логічні блоки З.Дьєнеша (об’ємні та площинні), символи, цифри, м’яка іграшка Лунтик, барабан, обручі, мультимедійний проектор, слайди про космос.

Попередня робота:

  1.          Відвідування планетарію.
  2.          Бесіди з показом слайдів про космос. Землю, Місяць.
  3.          Читання художніх творів, розгляд демонстраційного матеріалу.
  4.          Заняття «Таємниці космосу».

Хід заняття:

Вихователь: Сьогодні заняття у нас буде незвичайне. Хочете вирушити у цікаву подорож? Ви бачили колись вечірнє небо? Яке воно? (Відповіді дітей) Чи подобається вам роздивлятись небо вночі? Чому? (небо зоряне, гарне,загадкове).

  •               Який Місяць? (ясний, блискучий)
  •               Який Місяць може бути? (тоненький серпик, схожий на скибку хліба, дольку апельсина, або круглий як м’ячик).
  •               Місяць і зорі, далекі планети і гаряче Сонце, весь неозорий простір – як ми можемо назвати одним словом? (Космос)
  •               Я пропоную вам вирушити у космічну подорож!
  •               На чому ми можемо відправитись на Місяць? (на ракеті)
  •               Наша ракета до польоту на Місяць готова. Кожен з вас бере один квіток та знаходить своє місце. Що вам нагадують ці квітки? (геометричні фігури)

(проводиться дидактична гра «Знайти своє місце» (діти беруть геометричну фігуру – площинні блоки З.Дьєнеша і знаходять свої місця. Вихователь перевіряє правильність:

діти називають свої фігури).

  •               Діти, але ракета вирушить в політ тільки тоді, коли ми відгадаємо код, а його треба розшифрувати.

(проводиться дидактична гра «Рахуй, не помились»)

  •               Уважно слухайте і рахуйте звуки. Покажіть таку ж кількість пальців.

Ця швидка нова ракета Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаєм.

Що у нім-всього незнаєм,

Ми місця скоріш займаймо,

Пуск! І швидше відлітаймо!

    Рахуємо зворотною лічбою від п’яти, (діти рахують)

    Пуск!

Слайди (на екрані: слайд 1 – ракета відлітає: слайд 2 – Космос; слайд 3 – Місяць)

    Ось ми на Місяці! А хто нас тут зустрічає? (діти говорять: Лунтик)

Лунтик: Добрий день малята! Як добре, що ви прилетіли. Допоможіть мені! Треба розчистити Місяць від каміння, яке прилетіло із космосу.

Проводиться дидактична гра «Покчади каміння в кратер»

    Чим відрізняються каміння? (кольором, формою, величиною, товщиною)

    Дівчатка кладуть у перший кратер всі сині фігури, крім трикутників.

    Хлопчики кладуть у другий кратер всі червоні фігури,крім кругів.

(діти виконують завдання. Вихователь перевіряє)

    Чому дівчатка не поклали ці сині фігури? (тому що це трикутники). Які фігури залишились за кратером?

Фізхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Заглянуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Раз, два, три (2рази).

Покружляємо ми всі.

Лунтик: Дякую! А хочете пограти зі мною? (так). Гра називається «Знайди скарб».

(проводиться дидактична гра «Знайди скарб». Діти, ви повинні вгадати, яка фігура захована: її форму, колір, розмір, товщину. Вихователь показує символи, діти відгадують,

яка фігура захована. Гра проводиться два рази)

Лунтик: Діти, ви молодці, дуже розумні! І для вас я приготував сюрприз. Відкриєте його вдома, на Землі! До побачення!

Вихователь: Діти, займіть місця у ракеті! Нам пора повертатися. Рахуємо: 5, 4, 3, 2,.1. Пуск!

Слайд (на мультимедійному проекторі з являється зображення планети Земля). Вихователь: Якого кольору наша Земля? (відповідь дітей)

    Як ви гадаєте, блакитне-це що? Так, вода:річки, озера, океани, моря. А жовто- коричневий колір – це що? Так – Земля, тобто – суша. Якщо ми живемо на планеті Земля, то хто ми? В Україні? (земляни, люди, українці)

    Ось ми і вдома. Сподобалась наша подорож? Які завдання сподобались? Що було цікавого? Незвичайного? Відкриваємо сюрприз від Лунтика? На цьому наше заняття закінчується.

Підводиться підсумок заняття.

 

docx
Додано
13 жовтня 2021
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку