«Подорож по казках»
Програмовий зміст: вчити впізнавати знайомі казки за допомогою різних завдань, мнемо таблиць, закріпити з дітьми назви і персонажів знайомих дітям казок, уточнити і збагатити знання дітей про українські народні казки, розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий словник, активізувати усне мовлення, вчити підбирати слова антоніми, що визначають героїв, прищеплювати інтерес і любов до усної народної творчості. Учіть творчо мислити, розгадувати загадки.
«Подорож по казках»
Програмовий зміст: вчити впізнавати знайомі казки за допомогою різних завдань, мнемо таблиць, закріпити з дітьми назви і персонажів знайомих дітям казок, уточнити і збагатити знання дітей про українські народні казки, розвивати мовлення дітей, збагачувати словниковий словник, активізувати усне мовлення, вчити підбирати слова антоніми, що визначають героїв, прищеплювати інтерес і любов до усної народної творчості. Учіть творчо мислити, розгадувати загадки.
Обладнання: мнемо таблиць до казок, скринька, ключ, книжка з казками, фігурки пальчикової казки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
˗ Діти, сьогодні, коли я до вас йшла, побачила біля дверей скриньку. Подивіться, яка вона гарна. Я теж її уважно розглянула і виявилося, що це незвичайна скринька, а чарівна. Але я не змогла її відкрити. Виявляється, щоб відкрити її, спочатку потрібно виконати завдання.
Зараз я вам загадаю загадку, а ви спробуєте її відгадати.
Чудеса в ній відбуваються,
Багато, багато чарівництва.
Багато там добра і ласки,
Ну звичайно це – (Казка).
– Правильно, діти, ну звичайно це казка. А ви любите казки?
Тому, я пропоную вам відправитися в казкову подорож. Шлях нашої подорожі викладений стрілочками. Але він не простий, на ньому нам зустрічатимуться безліч завдань. Виконавши усі завдання ми зможемо отримати ключ і відкрити скриньку.
– Діти, якими словами починається казка? (Жили були, жив був.)
– А що таке казка? (Незвичайна історія, з тваринами. З героями трапляються незвичайні події. Чари.)
– А як казки закінчуються? (Добро перемагає зло, щасливий кінець, ми радіємо разом з героями.)
– Діти, а ви любите казки? (так)
- Малята, щоб вам легше було пригадати знайомі казки, я вам загадаю загадки-підказки.
«Рукавичка»
Плету хлівець на четверо овець, а на п’яте окремо. (Рукавичка)
Давайте пригадаємо казочку.
- Хто перший прийшов до Рукавички? (Мишка-норушка)
- А хто останній? (Ведмідь)
- Чому ведмідь неміг увійти в рукавичку? (Ведмідь великий, а рукавичка маленька)
- Що питали звірі перш ніж увійти в рукавичку? (Хто хто в рукавичці живе?)
Вивішуємо мнемо таблицю на дошку і переказуємо казку групово/індивідуально.
Молодці дітки, з першим завданням впоралися. Можемо пройти по нашій чарівні стежині далі.
Фізкультхвилинка:
Давайте трішки відпочинемо і виконаємо фізкультхвилинку.
За казками ми пішли
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Памятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли,
Наші казочки знайшли.
-Відпочили? А тепер продовжуємо, рухаємось далі. Відгадайте, наступну загадку.
Рум'яний, круглий хлопчина,
Втік з дому на день.
З веселою пісенькою бродив,
І всі напасті обходив.
До того часу поки в лісі,
Не зустрів хитру лисицю. (Колобок)
- З чого був колобок? Скільки героїв? Що трапилося з колобком? Хто з'їв колобка?
Діти опираючись на мнемотаблицю відповідають на запитання.
Гра «Побудуй правильну відповідь»
Малята у цій казочці зустрічається багато звірів. Ваше завдання : розказати що вони полюбляють їсти,але відповідь даємо повними реченнями.
Заєць полюбляє їсти капусту та морквочку.
Ведмедик їсть мед.
Вовк любить м'ясо.
Молодці!А тепер відгадуємо наступну загадку.
Сумує бабуся і плаче,
Дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче:
«Я вам золоте принесу»! (Курочка ряба)
«Курочка ряба»
- Давайте згадаємо, про що піде мова в цій казці. Випадково чи навмисно мишка яєчко впустила?
- Ой, діти, ви чуєте хтось кричить «Допоможіть!».Тільки не зрозумію, кому потрібна допомога?
Гра «Допоможіть!» Пропонується назвати тих, кому потрібна допомога.
- «Допоможіть! Нас хоче з'їсти сірий вовк!» (Козенятам з казки «Вовк і семеро козенят»).
- «Допоможіть, я розбила яйце - не просте, а золоте!» (Мишка з казки
«Курочка Ряба»).
- «Допоможіть! Я зламав будиночок звірів!» (Ведмідь з казки «Рукавичка»).
- «Допоможіть, у мене відірвався хвіст!» (Лисичка з казки «Лисичка сестричка і сірий вовк»).
- «Допоможіть! Мого брата вкрали! »(Дівчинка з казки« Гуси лебеді »).
«Пальчиковий театр – Ріпка»
Молодці!А тепер відгадуємо наступну загадку.
Що за казка: кішка, внучка,
Миша, ще собака Жучка.
Дідові з бабцею допомагали.
На городі виривали? («Ріпка»)
Вихователь розповідає казку за допомогою пальчикового театру.
Вихователь: Які молодці! Ми дійшли до закінчення шляху і знайшли наш ключик, відкриваємо скриньку.
- О ,що ж тут?(Книга з казками).
- Нам чарівник подарував книгу,щоб ми не забувалися про казки. Давайте залишимо її у нашій групі.
А де ми розмістимо цю книжку?(Вибираємо місце в групі і ставимо туди цю книжку. За бажанням дітей можна його особливо облаштувати.)