Конспект
підсумкового заняття
для дітей другої молодшої групи на тему:
«Якщо казка в двері стука»
(дитина в сенсорно – пізнавальному просторі, екопростір розвитку дитини, комунікативний розвиток, літературне образотворення, театральне образотворення)
Програмовий зміст: перевірити вміння дітей орієнтуватися в просторі, рахувати в межах трьох, розрізняти геометричні фігури та їх ознаки, називати кольори, вміння створювати в уяві образ казкового героя та передавати його особливості доступними засобами; вміння говорити з різною силою голосу, промовляти чистомовки, відтворювати послідовність подій добре знайомих літературних творів та вигадувати нові; відповідати на запитання, будувати нескладний діалог, складати описові короткі розповіді про тварин з допомогою запитань вихователя; продовжувати формувати виконавську культуру та основи акторської майстерності, передаючи характерні особливості того чи іншого казкового героя (міміка, пантоміма та мова); розвивати стійкий інтерес до гри, мовлення, мислення, увагу, уяву, здатність емоційно відгукуватися на театралізоване дійство; виховувати інтерес до казок, позитивні моральні якості, дружні стосунки в дитячому колективі.
Матеріали: ілюстрації казок, ляльки театру рукавичок, папір, кольорові олівці, маски до казки «Колобок», «Чарівна торбина», дидактична гра «Де заховався зайчи?», повітряні кульки, пісня «Лисичка – господиня», руханка «Веселий потяг» (розробка Івон І.).
Хід заняття
Вихователь: діти , давайте привітаємось та подаруємо один одному посмішку, щоб день був гарним та вдалим.
Гра – вправа « Вітаймося,як…»
Ми сьогодні зустрінемось з казкою. Отож, будемо подорожувати. А на чому можна подорожувати? (відповіді дітей)
На чому бажаєте сьогодні відправитись у мандрівку? Потягом ?Вирушаємо.
Руханка «Веселий потяг» (розробка Івон І.)
-Приїхали.
Діти сідають на килимок, утворюючи коло.
Вихователь: Якщо казка в двері стука,
Ти скоріш її впусти.
Бо вона, як птах, ляклива,
Налякаєш – не знайти.
-Діти, подивіться, що у мене є (торбина). Як ви гадаєте, що там?(відповіді дітей)
-А я пропоную дізнатися , що в торбині на дотик. Спробуємо?
Гра «Відгадай на дотик»
Діти по черзі обстежують предмет, висувають припущення. На допомогу дітям вихователь використовує загадки про казкових героїв
Я страшенний боягуз
Всіх на світі я боюсь
В полі, в лісі навкруги
Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду
Їм капусту на городах
Моркву, ріпу, буряки
Відгадайте – хто такий?
-Здогадалися, хто це? Так, заєць. Що в нього є такого особливого, чого немає в інших тварин? (довгі вушка)
Подивіться, як можна схематично його зобразити.
Вихователь малює схематичне зображення зайця, використовуючийого характерні особливості .
- Подивіться, зайчик від нас заховався, давайте його знайдемо.
Дидактична гра «Де заховався зайчик» (орієнтування в просторі).
- Давайте заглянемо в торбину. Хто ж наступний нас чекає?
Вдалині, посеред ночі
Засвітились хижі очі.
Від його пісень у звірів
Морозець біжить по шкірі.
-Хто це? Так, це вовк. В яких казках можна зустріти вовка? Які особливості зовнішнього вигляду тварини? А як схематично можна його зобразити? (вихователь пропонує дітям схематично зобразити вовка). А вовчик – братик мені щось шепоче на вушко. Друзі, вовчик чекає гостей і хоче прикрасити своє житло повітряними кульками. Допоможемо йому? Вправа на дихання «Надуй кульку»).
-Вихователь: які ви молодці, вовчик вам щиро дякує. Подивіться, які гарні кульки. А чи однакові вони? А чим відрізняються?
-Максимко, а якого кольору твоя кулька? (діти по черзі називають кольори своїх кульок)
-А ми продовжуємо. Хто ж наступний?
Я руда , низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа-
В них таке смачненьке м'ясо …
Вовку – брату я сестриця,
А зовуть мене ….
- Здогадалися? Це - лисиця. Малята , а яка вона? Що в неї є особливого? Як схематично можна зобразити лисицю? (діти малюють лисицю схематично, використовуючи характерні особливості тварини).
- А пам’ятаєте пісеньку про лисичку? Пропоную послухати.
(Музична пауза – «Лисичка – господиня» ремікс пісні «Я лисичка, я сестричка»)
- Залишився ще один казковий герой. Спробуємо дізнатися, хто це? Слухайте:
Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
- Ну, звісно, це - …..? Так, ведмідь.Які ж ви розумнички. А що цікавого знаєте про ведведя? Який він? Давайте його намалюємо.
- Друзі, пригадаймо чистомовку із звуком (в)
Ва – ва- ва- творимо дива.
Ву –ву- ву казку знаємо нову.
- Малята, погляньте на зображення казкових героїв. Скільки їх? Один чи багато? Давайте порахуємо. А в якій казці їх усіх можна зустріти разом? («Колобок»). Пригадайте, чим закінчилася казочка. А чи хотіли б ви щось змінити в цій казці?(відповіді дітей)
- А чому б ні? Давайте спробуємо придумати щасливий кінець казки. Хочете розіграти казку?. Тільки вона буде незвичайна, на новий лад. Отож , запрошую в театральну студію.
(Вихователь роздає ролі за бажанням дітей та одягає маски – наголівники казкових героїв) .
Діти розігрують епізод казки , як Колобок зустрічав у лісі казкових героїв та вигадують нову кінцівку, де всі залишаються друзями.
- Вихователь: Малята, а чи сподобалась вам нова казочка? Чому? Так, друзі, краще не сваритись, а дружити та у мирі жити.
Я дякую вам за співпрацю. Ви – крутизні! Гучні оплески!