Контрольне заняття з грамоти та народознавства на тему:
«Подорож у невідомі країни»
Вихователь-методист: Новікова М. В.
2013-2014 н. р.
Програмовий зміст
Перевіряли засвоєння дітьми програмового матеріалу, уміння уважно, точно, самостійно виконувати завдання з грамоти.
Перевірити уміння виконувати звуковий аналіз слів, визначати кількість складів у слові.
Перевірити уміння складати описові розповіді про сім'ю, родину. Прищеплювати навички пояснювального мовлення.
Розвивати фонематичний слух, творчу уяву, вміння розуміти навчальне завдання і самостійно його виконувати.
Виховувати вміння спілкуватися, слухати одне одного, надавати можливу допомогу тому, хто Її потребує, уміти працювати в колективі.
Удосконалювати навички читання в різних його проявах.
Закріплювати знання про твори українських художників.
Удосконалювати знання про минуле рідного краю, про обереги, звичаї та традиції українського народу, його побут, одяг, народне мистецтво.
Виховувати естетичні почуття.
Матеріал: дидактичні ігри, посібники, українські символи та обереги, картки для читання.
Який гарний сьогодні день. Давайте привітаємось з усіма.
Доброго ранку, сонце привітне,
Доброго ранку, небо блакитне,
Здрастуйте, ріки, озера, моря,
Доброго ранку, рідна Земля!
Я пропоную вам здійснити подорож, але не звичайну, в чарівну. Скажіть мені на чому можна подорожувати (відповідь). Я ж пропоную вам розпочати свою подорож за допомогою нашої старої знайомої парасольки. А щоб нам не було сумно, заспіваємо нашу улюблену пісню.
Перша зупинка: «Торгівельний центр».
Вітерець-шалун розкидав усі вивіски і тепер жителі цієї країни не зможуть орієнтуватися! Допоможемо?
Діти розповідають яка вивіска для якого магазину потрібна.
А іще дивіться: вітер вирішив нам допомогти прочитати народну мудрість (читання за стрілками).
І знову вітер щось накоїв. Давайте знайдемо зайве і пояснимо (в ряді чисел зайві букви).
Вирушаємо далі. А подорожувати будемо на потязі. Знайшли свої місця за іменами на стільчиках. Щоб нам не сумно було їхати, поділимо слова на склади за допомогою «чарівних» молоточків.
Друга зупинка «Моя рідна країна».
(Діти відповідають на запитання вихователя щодо країни, місця проживання, символів та оберегів України).
Читання по складам за цифрами.
Без верби і калини нема України.
Любиш Україну - посади калину.
Дівчина у вінку мов калина у цвіту.
Головною прикрасою у дівчат був вінок і в нього вплітали квіти-обереги, щоб дівчина не хворіла і була щаслива
Читання назв квітів, які виліталися у вінок.
Ще у віку, як ви бачите, с різні стрічки.
Читання символів-кольорів.
Наш народ має велику історію і тому він дуже мудрий.
Пропоную вам прочитати прислів'я.
Іще наш народ був дуже творчим. Згадайте, коли ми були в музей, не бачили багато виробів, вишиванок, український народний одяг. Я пропоную звернути увагу на ці картини. Хто їх написав (Т. Г. Шевченко). Що можна сказати про життя народу? А яких ще художників ви знаєте?
Читання прізвищ художників.
Рухлива гра «Вербич».
Продовжуємо подорожувати на ракеті. Дидактична гра «Ракета».
Щоб нам було не сумно, займемось роботою.
Читання назв шкільних предметів.
Дидактична гра «З гори вниз».
Потрапили ми з вами в чарівну країну «Сімейна». Діти на квітах знаходять сімейні фото. Розповідь дітей про свою родину. Звуковий аналіз слів. Повертаємось додому.