Конспект заняття "Щедрість осені"

Про матеріал
Заняття допоможе розвинути у дітей уяву, слухову і зорову увагу, логічне мислення, дрібну моторику, сенсорні навички, уточнити і закріпити знання дітей про ознаки осені та осінні явища.
Перегляд файлу

Конспект заняття

Тема: «Щедрість осені»

 

Вид заняття: комплексне

Тип заняття: підгрупове

Програмовий зміст:

Корекційно-розвивальні завдання: розвивати уяву, слухову і зорову увагу, логічне мислення, дрібну моторику, формувати узгодженість мови з рухом, розвивати мовне дихання і силу голосу, сенсорні навички (смакові відчуття), комунікативні здібності (повага до думки інших дітей, вміння вислухати відповідь товариша), вольові риси характеру (самостійність, уміння доводити почате до кінця).

Корекційно-навчальні завдання: уточнити і закріпити знання дітей про ознаки осені та осінні явища, вправляти у вживанні узагальнюючих понять «Овочі», «Фрукти».

Корекційно-мовні задачі: збагатити та  активізувати словник за темою «Осінні овочі та фрукти», вправляти в підборі якісних прикметників до іменників, їх узгодженні, розвивати зв’язне та діалогічне мовлення.

Корекційно-виховні задачі: виховувати у дітей інтерес до сезонних змін у природі, позитивне ставлення до світу природи.

Матеріал: вірш І. Косульської «Осінь», плакат із зображенням осені,  мнемотаблиці та презентація «Яка осінь?», загадки про осінь, овочі (картопля, цибуля, капуста, буряк, часник, перець), фрукти (яблука, груші, сливи, виноград), предметні картинки по темі «Подарунки осені», осіннє листя, кольорові олівці та фломастери.

 

Хід заняття

I. Організаційна частина

1. Привітання:

Доброго ранку, сонце привітне! 
         Доброго ранку, небо блакитне! 
         Доброго ранку, у небі пташки! 
         Доброго ранку тобі і мені!

2. – Діти, подивіться, як красиво! Давайте покличемо до нас в гості Королеву, яка так гарно все прикрасила.

ОСІНЬ

Коли вона загляне в сад –

Наллється соком виноград,

І різні яблука ранет

Солодкі стануть, наче мед;

Коли огляне баштани –

Надмуться гордо кавуни

І запишається в хустках

Товста капуста на грядках;

Як помандрує по гаях

З чарівним пензлем у руках –

Все розмалює на путі,

Берези стануть золоті!

І ми її уклінно просим:

- Заходь у гості, щедра…(осінь).

                                               (І. Косульська)

Вчитель прикріпляє плакат із зображенням осені.

II. Основна частина

1. Дидактична гра «Яка осінь?»

Діти з допомогою мнемотаблиць  складають опис, використовуючи  слова-ознаки осені .

- Ви молодці! Хто пригадає місяці осені?

- Який зараз місяць? (Листопад)

- Чому цей місяць має таку назву? (Тому, що опадає листя)

- Осінь із собою нам також принесла багато листя. Хто обірвав листочки з дерев? (Вітер)

- Давайте ми покажемо, який буває вітер восени.

2. Вправа на розвиток мовленнєвого дихання «Осінній вітер»

Діти з різною силою дують на листочки.

Вчитель звертає увагу дітей на декілька листочків, які відрізняються від інших.

-  Що це за листочки? На них щось написано. Давайте прочитаємо.

3. Відгадування загадок про овочі і фрукти

 

Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі. (Морква)

 

Ціле літо одягалась,

Навіть спеки не злякалась,

А хто буде роздягати,

Буде сльози проливати. (Цибуля)

 

Стоїть півень на грядках

У червоних чобітках. (Буряк)

 

Сто хустин собі напнула,

Кожушок вдягти забула. (Капуста)

 

Мене солять, маринують

Та на зиму консервують.

Здогадався вже, дружок,

Хто я? Мабуть… (Огірок)

 

Мов маленький м’ячик,

Висить, а не скаче,

Рум’яне, гладеньке,

На смак солоденьке. (Яблуко)

 

Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували. (Груша)

 

Чи то жовта,

Чи то синя

Соковита господиня.

Чи то сонце,

Чи то злива —

Пригостить нас влітку…(Слива)

 

Мовби на одній нозі.

Він зростає на лозі.

Подивись скоріш в віконце —

Грона сповнені всі сонця!

Кожен скуштувати рад

Соковитий…(Виноград)

 

- Ви молодці! Відгадали усі загадки осені.

4. Бесіда

- Недаремно її називають господинею, щедрою порою. Усіх вона радує своїми щедротами.

- Які осінні подарунки люди збирають на городі? (Моркву, картоплю, капусту, буряки, цибулю…)

- Як можна назвати їх одним словом? (Овочі)

- Які осінні подарунки люди збирають у саду? (Яблука, грушу, виноград, сливи)

- Як можна назвати їх одним словом? (Фрукти)

- Чим багаті овочі і фрукти? (Вітамінами)

- А для чого люди збирають урожай овочів і фруктів? (Роблять запаси на зиму)

5. Фізкультхвилинка «Осінні клопоти»

Прийшла осінь нам на втіху. (Задоволено похитують головою, руки на поясі)

Всі приємний клопіт мають: (Показують руками довкола себе)

Йдуть до гаю по горіхи, (Стають навшпиньки й імітують зривання горіхів)

Лісові грибки збирають, (Присідають і вдають, що збирають гриби)

Трусять яблука та сливи, (Підводяться і вдають, що трусять)

А на городах, як годиться,

Вже достигли та вродили

Буряки, морквини. (Нахиляются та імітують виривання коренеплодів)

Тож працюємо, не лінімось,(Ритмічні оплески)

Вдячно осені вклонімось!(Діти низько вклоняються)

 

- Щедра Осінь принесла із собою великий кошик із своїм врожаєм і просить нас допомоги  їй посортувати у два кошики, один – для фруктів, другий – для овочів.

6. Дидактична гра «Щедрі кошики»

Вчитель ділить дітей на дві групи і дає їм два кошики. Одна група дітей повинна наповнити кошик овочами, а друга – фруктами.

- Чудово! Осінь дуже вам вдячна і хоче пригостити вас своїми плодами, але  незвичним шляхом.

7. Дидактична гра «Впізнай за смаком» 

Діти закривають очі, вчитель дає їм шматочок овоча або фрукта. Діти впізнають їх за смаком і намагаються називати, що це і описати смакові відчуття.

III. Заключна частина

- Осені дуже сподобалось у нас на занятті, сподобались наші ігри, ваші знання. Але вона повинна йти далі бо скоро – яка пора року?

- Пропоную віддячитись їй за щедрі гостинці і подарувати веселі овочі та фрукти, щоб наступний рік був ще багатшим і врожайнішим!

1. Дидактична гра «Намалюй смайлик»

Вчитель роздає дітям надруковані зображення овочів та фруктів, а діти повинні намалювати очі та усмішку.

-  Вона прощається з вами. До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
3327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку