КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ: СЕРЕДНЯ ГРУПА «Мова-барвиста моя»

Про матеріал
Дати поняття про народні обереги (віночок), вчити добирати квіти та стрічки; розширити і поглибити знання дітей про красу і силу рідної мови, про те, що вона пісенна і багата на прислів‘я та приказки, казки, пісні; вправляти в умінні пригадувати українські народні казки; закріплювати вміння правильно вживати слова, змінюючи займенник, стимулюючи правильно вживати закінчення у слові; розвивати мовлення, вміння обґрунтовувати свої думки, доводити твердження, пам’ять, увагу, мислення, творчість,самостійність; виховувати інтерес до вивчення української мови, бажання нею спілкуватися, почуття патріотизму, національної гордості за свій народ та його культурні надбання, любов до Батьківщини.
Перегляд файлу

 

 

 

КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ:

СЕРЕДНЯ ГРУПА

«Мова-барвиста моя»

 

Картинки по запросу "КАРТИНКА день рідної мови"

 

 

 

 

 

 

МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ РІДНОЇ МОВИ

21 лютого – Міжнародний день рідної мови. У цей день кожен народ, кожна нація вшановують свою мову. І українці не виняток. У всіх установах саме цього дня особливе ставлення до солов’їної, калинової, барвінкової, материнської мови.

 

 «Мова-барвиста моя»

      Мета: дати поняття про народні обереги (віночок), вчити добирати квіти та стрічки; розширити і поглибити знання дітей про красу і силу рідної мови, про те, що вона пісенна і багата на прислів‘я та приказки, казки, пісні; вправляти в умінні пригадувати українські народні казки; закріплювати вміння правильно вживати слова, змінюючи займенник, стимулюючи правильно вживати закінчення у слові; розвивати мовлення, вміння обґрунтовувати свої думки, доводити твердження, пам’ять, увагу, мислення, творчість,самостійність; виховувати інтерес до вивчення української мови, бажання нею спілкуватися, почуття патріотизму, національної гордості за свій народ та його культурні надбання, любов до Батьківщини.

     Матеріал: ілюстрації казок, клубочок ниток, квіти для віночка, стрічки, основи для виготовлення віночка, колиски з немовлятами, ляльки-українці, музичний запис колискової пісні.

 

 

Хід заняття

     Вихователь: Україно,рідний край

Поле,річка,синій гай

Любо стежкою іти

Тут живемо я і ти

-Діти, про що цей вірш?

-Як називається країна в якій ми живемо?

-А як називаємось ми ?

-А якою мовою ми розмовляємо?

З давніх давен і понині

Вітаються так в Україні …

(діти всі разом) здоровенькі були!

        Вихователь: Діти, ви всі знаєте, як називається наша Батьківщина.

   Діти: Батьківщина в нас єдина –

              Її назва – Україна

    Вихователь: А яка ж вона наша Україна?

    Діти: (велика, багата, красива, дружня, єдина, щедра, рідна, неповторна)

    Вихователь: Я розповім вам легенду про заснування нашої держави України.

    Колись дуже давно Бог створив народи і кожному дав землю. А нашим предкам землі не дісталося. Тоді вони прийшли до бога, а він у цей час молився. Люди не насмілилися відвертати його уваги. Почали чекати. Через деякий час Бог обернувся і сказав, що ці люди дуже хороші та чемні. Дізнавшись, чому вони прийшли, запропонував їм землю, що залишив для раю: «Там є степи, ліси, гори, ріки та озера. Але пам’ятайте, якщо будете цю землю берегти, то вона буде вашою, а ні – то дістанеться ворогам». Пішли наші предки на ту землю, оселилися і живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україна. І ми діти, живемо на цій чудовій землі, отже, ми – українці.

     Вихователь: Діти, а якою мовою ми розмовляємо?

                             Де ви чуєте українську мову?

                            Яка вона наша мова? (милозвучна, солов‘їна, барвінкова, колискова, мелодійна, калинова, співуча, рідна)

                             А ви хотіли б потрапити до країни мови?

      Шлях нам покаже ось цей клубочок. Ми повинні зібрати квіти для віночка.

      Казкова зупинка.  На пелюстках квітки розміщені ілюстрації з персонажами українських народних казок. Діти називають їх та загальну назву казки.

(в подарунок отримують конверт з квітками)

      Виховна зупинка. Назвіть прислів’я про мову:

      Дитина: Слово до слова – зложиться мова.

      Дитина: У кого рідна мова – в того душа здорова.

      Дитина: Хто мови своєї цурається, хай сам себе стидається.

      Дитина:Будь господарем своєму слову.

      Дитина: Птицю пізнають по пір’ю, а людину по мові.

(в подарунок отримують конверт з квітками)

      Колискова зупинка. Українська мова приходить у життя кожної людини з її народженням. Ще не розуміє немовля слів, але заслуховується матусиним голосом, піснею колисковою, її милозвучністю та красою. Діти співають колискову пісню «Котику сіренький» (в подарунок отримують конверт з квітками)

Фізкультхвилинка.

      Лялькова зупинка.

       Вихователь: Діти, хто це нас зустрічає?

       Діти: Українці!

       Вихователь: А чому ви вирішили, що це українці? (відповідь дітей)

    Пригадайте вірш про українку та українця.

       Дівчинка.

Я україночка від роду

Землі цієї я краплинка

Я – доня рідного народу

Його дитина – українка

Хлопчик.

Українець я маленький

Україна – край рідненький

Вірний син свого я роду

Українського народу.

Словесна гра «Українці»

Ми – українці

Я хлопчик – українець

Я дівчинка – українка

Ви – українці

Ти – українець

Він – українець

Вона – українка

Вони – українці.

(в подарунок отримують конверт з квітками)

      Вихователь: Діти ви виконали всі завдання і отримали всі квіти для віночка.

Діти віночок – це оберіг. Він оберігає від хвороб та негараздів. Пригадаймо приказку про віночок «Хто вміє віночок плести, той вміє життя любити»

(Діти викладають квіти віночка на основу.) Кожна квітка має своє значення у вінку.

Дитина: Безсмертник – дарує здоров’я

Дитина: Чорнобривці – допомагають позбутися головного болю

Дитина: Ромашка – ніжність та краса

Дитина: Мак – квітка мрій

Дитина: Троянда та мальви – символ віри, надії та любові

Дитина: Соняшник – відданості та вірності

Дитина: Дзвіночки – символ вдячності

Дитина: Барвінок –  символ рідного краю

Дитина: Фіалки – сором’язливість

Дитина: Любисток – дівоча врода

Дитина: Волошка – щастя та любов

Вихователь: Віночок має стрічки (9 кольорів)

(Діти беруть кожен кольорову стрічку та називають її значення.)

Дитина: Коричнева – символ землі-годувальниці

Дитина: Жовта (з обох боків коричневої) – символ сонця

Дитина: Зелена – символ молодості

Дитина: Синя – символ неба

Дитина: Блакитна – символ води

Дитина: Жовтогаряча – символ життя, хліба

Дитина: Рожева – символ багатства та достатку

Дитина: Фіолетова – символ мудрості

Дитина: Біла – символ людської пам’яті

Дидактична гра «Сплети віночок» діти викладають на паперовій основі спочатку квіти а потім стрічки (під музичний супровід)

Підсумок заняття

  • Якою мовою ми розмовляли на занятті?
  • Ми довели з вами, що наша мова багата, співуча, колискова, барвінкова?
  • Назвіть квіти віночка та кольори стрічок.
  • Що символізують кольори стрічок?

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
12
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку